اقتصادی

ساخت نزدیک به ۳ میلیون ایستگاه 5G در چین/ ۶۳۴ میلیون نفر اینترنت 5G دارند

اینترنت |شبکه |موبایل

براساس گزارش کنفرانس جهانی اقتصاد دیجیتال، تا پایان ماه آوریل، چین ۲.۷۳ میلیون ایستگاه پایه 5G ساخته و شمار کاربران تلفن همراه مجهز به اینترنت 5G به رقمی بالغ بر ۶۳۴ میلیون نفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین برنامه کاری توسعه اینترنت صنعتی را منتشر کرده و ۱۱ اقدام کلیدی و ۵۴ اقدام خاص در این بخش را فهرست کرده است.

در این برنامه کاری، تدوین و اجرای نسخه ارتقا یافته پروژه ۵۱۲ “اینترنت صنعتی فایوجی (۵G) ”  پیشنهاد شده است که هدف از آن، ارتقای یکپارچگی، نوآوری و توسعه “اینترنت صنعتی فایوجی” و بهبود پلت‌فرم مدیریت توسعه آن است.

از نظر زیرساختی، این طرح حداقل برای ۳ هزار شرکت فراهم کردن امکانات ساخت و ایجاد ۳۰۰ کارخانه فایوجی را ممکن می‌سازد و ۳۰ نمونه آزمایشی ارائه می‌کند. همچنین، نخستین دسته از فهرست کارخانه‌های فایوجی نیز منتشر خواهد شد.

به علاوه، هدف از این طرح ارتقای کیفیت شبکه‌های خارجی ارتباطی چین نظیر چاینا تلکام، چاینا موبایل و چاینا یونیکام برای اتصال شرکت‌ها و منابع پلتفرم ابری و سرویس دهی به بیش از ۳۰۰۰ شرکت است. هدف از این کار تسریع در تحول و توسعه شبکه‌های داخلی شرکت‌ها در صنایع کلیدی، حمایت از ساخت شبکه‌های خصوصی فایوجی در شرکت‌های معدنی و ارتقا شبکه‌ها در مناطق صنعتی شیمیایی است.

چین با ورود شبکه فایوجی به مسیر سریع توسعه نوآوری، استفاده از اینترنت صنعتی فایوجی را ترویج کرده است.

براساس گزارش مطبوعاتی کنفرانس جهانی اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۳ در روز چهارشنبه، تا پایان ماه آوریل، چین ۲.۷۳ میلیون ایستگاه پایه فایوجی ساخته است که شبکه‌های آن تمام شهر‌های سطح استان را پوشش می‌دهند و شمار کاربران تلفن همراه مجهز به فایوجی به رقمی بالغ بر ۶۳۴ میلیون نفر می‌رسد.

اینترنت صنعتی به طور کامل در ۴۵ بخش اصلی در اقتصاد ملی با مقیاس صنعتی بیش از ۱.۲ تریلیون یوان (حدود ۱۶۶.۹ میلیارد دلار) ادغام شده است. براساس نشست خبری که اخیرا درباره این موضوع برگزار شده، “اینترنت صنعتی فایوجی” در هزاران صنعت به کار گرفته شده و به حلقه‌های اصلی تولید گسترش یافته است.

این کشور همچنین به اینترنت نسل بعدی و دیگر زمینه‌های مرزی چشم دوخته و به طور جامع تحقیق و توسعه فناوری ارتباطات نسل ششم (۶ G) را پیش می‌برد.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.