سبزی قورمه شمال چیست؟

دستور قورمه سبزی یکی از معروف ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی است و مواد اصلی آن سبزی، لوبیا، لیمو عمانی و گوشت کبابی است. از آنجایی که این غذا در ایران بسیار محبوب است، در هر منطقه از ایران این غذا را با تنوع های متفاوتی تهیه می کنند. به عنوان مثال در برخی شهرها به جای لوبیا قرمز از لوبیا چیتی استفاده می شود یا به جای سبزیجات معمولی از سبزیجات محلی به برنامه غذایی اضافه می شود. در شهرهای شمالی سبزیجات محلی به این غذا اضافه می شود که طعم بهتری به آن می دهد. پس در ادامه این پست با سایت torshvash همراه باشید تا با انواع سبزی خورش قورم سابجی شمالی آشنا شوید.

سبزی قورمه شمالی چیست؟

سبزی قورمه شمالی مخلوط سبزی، گشنیز، برگ گشنیز، شنبلیله و اسفناج است، اما در شهرهای دیگر ممکن است مخلوط سبزی کورما کمی متفاوت باشد، مثلاً کورما سابجی سبزی دارد. . مانند خلواش و چوقا، هر سبزی طعم و عطر متفاوتی به غذای شما می‌دهد و دارای خواص متفاوتی است که غذای شما را به یک غذای مقوی و خاص تبدیل می‌کند. پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که اوتارا سابجی غورمه چیست و هر کدام از خواص آنها چیست.

سبزیجات شمال شامل چه چیزهایی می شود؟
سبزی
گشنیز سبز

گشنیز گیاهی معطر است که برگ‌های آن بسیار شبیه به برگ جعفری است، اما تفاوت آن در این است که برگ‌های گشنیز نرم‌تر از برگ‌های جعفری است. گیاهان گشنیز می توانند به عنوان یک ضد ویروس و آنتی بیوتیک قوی و بسیار موثر برای بدن عمل کنند. گشنیز خواص و فواید بسیاری دارد که یکی از آنها این است که می تواند به عنوان یک میکروب کش قوی عمل کند و از انتشار بیماری در بدن جلوگیری کند. از دیگر خواص گیاه گشنیز می توان به تسکین دردهای صفراوی، رفع التهاب معده، افزایش اشتها و جلوگیری از بالا آمدن بخارات به مغز اشاره کرد. اسانس گشنیز سرد و خشک است.

تره
تره فرنگی نسبت به پیاز و پیازچه طعم متعادل تری دارد و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد. به نظر شبیه پیازچه است. کلم پیچ حاوی مواد معدنی و ویتامین ها، آهن و کراتین از جمله مهم ترین مواد مغذی است. برخی از خواص تره فرنگی ایجاد بوی خوب در دهان، درمان بواسیر، بهبود میل جنسی، بهبود هضم و تنظیم ادرار است. لازم به ذکر است که طبیعت سبزی گرم و خشک است.

جعفری

جعفری یک سبزی بسیار محبوب است که در بسیاری از غذاها استفاده می شود. سبزی جعفری حاوی آنتی اکسیدانی به نام لوتئین است که باعث از بین رفتن استرس اکسیداتیو می شود و سبزی جعفری حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین A، C و K است. از خواص جعفری می توان مواردی مانند تقویت کبد و رفع گرفتگی کبد، پاکسازی مثانه، رفع گرفتگی طحال، تقویت معده سرد، رفع سردی و رطوبت مغز و ادرار آور را برشمرد. باید بدانید که طبیعت جعفری گرم و خشک است.

شنبلیله 

شنبلیله سرشار از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، مس و غیره و ویتامین ها است و خواص زیادی دارد. از خواص شنبلیله می توان به تقویت ریه ها، افزایش میل جنسی و تسکین سوزش سر دل اشاره کرد. طبیعت شنبلیله گرم و خشک است.

مزایا

امکانات و مزایای این سایت ها بسیار زیاد است که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم:

اسفناج برای سلامت قلب: اسفناج سرشار از امگا 3 است که برای سلامت قلب بسیار مفید است. علاوه بر این، مقدار زیاد اسید فولیک موجود در اسفناج باعث کاهش سطح هموسیستئین می شود که به طور مستقیم خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

– اسفناج برای پوست: خاصیت قلیایی اسفناج از جمله مقدار زیادی کلروفیل در برابر باکتری ها بسیار موثر است و از ایجاد آکنه روی پوست جلوگیری می کند. اسفناج همچنین سرشار از ویتامین A است که برای کمک به پوست در انواع مختلف از جمله از بین بردن سلول های مرده پوست که منافذ پوست را می بندد و چربی را کاهش می دهد، عالی است.

اسفناج برای رشد مو: یکی از فواید شگفت انگیز اسفناج این است که به رشد مو کمک می کند. محتوای بالای پروتئین، ویتامین A و ویتامین C موجود در اسفناج به بدن اجازه می دهد تا چربی پوست سر را به درستی کنترل کند و از ریزش مو جلوگیری کند. این ویتامین ها همچنین به رشد سریع مو کمک می کنند.

خواص ضد سرطانی اسفناج: اسفناج دارای خواص آنتی اکسیدانی ضد سرطان و ضد التهابی است. اسفناج همچنین از DNA محافظت می کند و از پیری زودرس و سرطان جلوگیری می کند.

اسفناج سرشار از مواد معدنی و ویتامین است و افزودن آن به دستور غذاها برای سلامتی بسیار مفید است. چیزها

اسفناج برای استخوان ها: اسفناج سرشار از ویتامین K است که از استخوان ها در برابر خطرات رایج محافظت می کند. اسفناج می تواند مواد معدنی را جذب کرده و به استخوان ها منتقل کند که به آن معدنی شدن استخوان می گویند. استخوان ها همچنین می توانند از پوکی استخوان جلوگیری کنند.

– اسفناج برای جلوگیری از کم خونی: اسفناج یک گیاه عالی برای جلوگیری از کمبود آهن است زیرا سرشار از آهن و اسید فولیک است. کم خونی معمولا در گیاهخواران و غیر گیاهخواران رخ می دهد. بنابراین اسفناج مکمل اصلی هر رژیم غذایی است که می تواند کمبود آهن ناشی از کمبود غذا را جبران کند.

سبزی خالواش
خالواش نام دیگر پونه کوهی وحشی است که در فصل تابستان می روید و به عنوان غذا در گیلان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این سبزی طبع گرم و خشک دارد و زیاده روی در خوردن آن باعث ایجاد حساسیت هایی مانند خارش و بثورات پوستی می شود. این سبزی دارای خواص منحصر به فرد بسیاری است که برای سلامتی مفید است. حلواش یکی از بهترین گیاهان برای دستگاه گوارش است و برای التهاب و گرفتگی شکم نیز استفاده می شود. چای این گیاه برای نوشیدن بسیار آرامبخش و آرام بخش است، بنابراین برای رفع بی خوابی نیز مفید است.

سبزی چوچاق

چوچاق یا زلنگ گیاهی خوراکی است که در شمال ایران می روید. این سبزی در اروپا به عنوان پیش غذا استفاده می شود و خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. این گیاه دارای اسید فولیک است و به همین دلیل درمان کننده تالاسمی و کم خونی است. چوچاق در درمان ناراحتی های کبدی و کلیوی و بیماری های پوستی نیز بسیار خاص است.

نمایش بیشتر