اقتصادی

سفیر جدید سوئد را نخواهیم پذیرفت

شبکه |فناوری |قرآن

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به دستور رئیس‌جمهور سفیر جدید سوئد را که در روزهای آتی قرار بود وارد ایران شود را جمهوری اسلامی ایران نپذیرفت

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره واکنش ایران به اهانت به قرآن در سوئد در گفت‌وگوی تلفنی با خبر  ۲۱ شبکه یک سیما گفت: اولا تشکر می‌کنم از حماسه و بصیرت مردم که بار دیگر اعلام کردند توهین به ادیان ابراهیمی را تحمل نمی کنند. 

وی  با بیان اینکه ماموریت سفیر سوئد در ایران به اتمام رسیده بود افزود: به دستور جناب آقای  رییسی سفیر جدید سوئد را که در روزهای آتی قرار بود وارد ایران شوند را جمهوری اسلامی ایران آن را نپذیرفت.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه وزیر خارجه سوئد توضیح داد که این فرد صرفا برای تجمع مجوز داشته است، خاطر نشان کرد: من به او گفتم شما نمیتوانید احساسات افکار عمومی 2 میلیارد مسلمان را مورد هدف قرار بدید و باید فرد متخلف دستگیر و محاکمه شود.

وی گفت : با دبیر کل سازمان ملل متحدد و وزیر خارجه عربستان سعودی برای پیگیری رویه ای در برابر این گونه رفتارها صحبت خواهیم داشت.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.