سگ ژرمن شپرد

ژرمن شپرد

ژرمن شپرد

یک همراه وفادار و فداکار همیشه آماده یادگیری چیزهای جدید، ژرمن شپرد که به نام سگ آلزاسی یا GSD نیز شناخته می شود، یک نژاد بسیار باهوش است که در اصل برای گله داری گوسفندان پرورش داده شده است. این سگ های با استعداد با خلق و خوی اختصاصی و تربیت پذیر، اگر وقت کافی برای سرمایه گذاری روی آنها داشته باشید، حیوانات خانگی خوبی برای خانواده می سازند.

آمار حیاتی

  • اندازه: بزرگ
  • کت: کت دو نفره، داماد هفتگی
  • ورزش: 2+ ساعت در روز برای سگ های بالغ
  • طول عمر: 10+ سال
  • گروه نژاد: کار/گله داری
  • خلق و خوی وفادار، باهوش، پرانرژی

خلق و خو و شخصیت ژرمن شپرد

خلق و خوی ژرمن شپرد باهوش، وفادار و پرانرژی است.

به طور کلی از همراهی خانواده خود لذت می برند و می توانند با اضطراب جدایی دست و پنجه نرم کنند.

ژرمن شپردها به طور طبیعی تهاجمی نیستند، اما غریزه محافظتی آنها به این معنی است که می توانند در اولین ملاقات با غریبه ها مردد باشند.
تمایل به ملایمت با کودکان و سایر حیوانات دارید، اما اگر سگ برای مدت طولانی تنها بماند یا به اندازه کافی ورزش نکند، ممکن است مشکلات رفتاری مانند پرخاشگری ایجاد شود.

یکی از ویژگی‌های کلیدی ژرمن شپرد پارس صدای بلند آن‌ها است، اما تمایل آن‌ها به آواز بودن را می‌توان با اجتماعی شدن مناسب کاهش داد.

آموزش و ورزش ژرمن شپرد

دقت و آموزش پذیری ژرمن شپرد، باهوش و مشتاق برای راضی کردن، آن را به یکی از همه کاره ترین نژادهای جهان تبدیل کرده است.

نکات آموزشی

آموزش توله سگ ژرمن شپرد بهتر است از 8 هفتگی سگ شروع شود. اگر از همان ابتدا آموزش ساختاریافته داده نشود، توله سگ های GSD به سرعت قوانین خود را وضع خواهند کرد.

از آنجا که ماهیت وفادار این نژاد می تواند GSD ها را در مقابل غریبه ها حالت دفاعی داشته باشد، اولویت دادن به اجتماعی شدن بسیار مهم است. توله ها باید زودتر با افراد، مکان ها و تجربیات جدید آشنا شوند.

همچنین آموزش ژرمن شپردها برای راه رفتن مؤدبانه روی سرب در حالی که هنوز کوچک هستند بسیار ساده تر است!

ژرمن شپردها مشتاق خوشحال کردن هستند و می توانند نسبت به واکنش های شما حساس باشند. بنابراین بهتر است قبل از حرکت روی تمجید از رفتار خوب تمرکز کنید و یا رفتار «بد» را نادیده بگیرید یا به آنها «نه» بدهید.

ورزش

ترکیبی از استقامت، هوش، ورزشکاری و اشتیاق به این معنی است که ژرمن شپردهای بالغ حداقل به دو ساعت ورزش در روز و همچنین به مقدار زیادی تحریک ذهنی نیاز دارند .

بدون ورزش کافی و تحریک ذهنی، GSDها مستعد سوزاندن انرژی اضافی از طریق رفتارهای مخرب یا ناخواسته مانند جویدن، تعقیب، کشیدن سرب و پارس هستند.

ایده های بازی

سعی کنید بازی هایی انجام دهید که شامل جستجوی اشیا، ردیابی و بازیابی است.

GSD ها بسیار متمرکز بر مالک هستند و به طور کلی در آموزش اطاعت بسیار خوب و مایل به شرکت در آموزش اطاعت هستند.

شرایط رایج سلامتی ژرمن شپرد

سگ ژرمن شپرد

شرایط بهداشتی خاصی وجود دارد که ژرمن شپرد را بیشتر از سایر نژادهای سگ تحت تأثیر قرار می دهد. ما برخی از داده‌های ادعاهای اخیر خود را بیان کرده‌ایم تا به شما در درک برخی از مشکلات سلامتی که در ژرمن شپردها بیشتر از سایر نژادهای سگ مشاهده می‌کنیم، کمک کنیم. اگر در حال خرید یک توله سگ هستید، می توانید با انتخاب یک پرورش دهنده معتبر ژرمن شپرد شانس خود را برای داشتن یک سگ شاد و سالم افزایش دهید.

اختلالات پوستی

پوست بزرگترین عضو بدن سگ است و می تواند تحت تاثیر تعدادی از اختلالات قرار گیرد. مانند بسیاری از نژادهای دیگر، تریرهای مرزی ممکن است از آلرژی هایی رنج ببرند که منجر به درماتیت (التهاب پوست) می شود. آلرژی‌ها می‌توانند در اثر موارد مختلفی ایجاد شوند، از جمله چیزهایی که استنشاق می‌شوند (مانند گرده یا کنه‌های گرد و غبار)، اقلامی که خورده می‌شوند (مثلاً گندم)، مواردی که سگ با آنها در تماس است (مثلاً پودرهای لباسشویی)، یا نیش ناشی از انگل هایی مانند کک. از آنجایی که آلرژی قابل درمان نیست، درمان ممکن است مادام العمر مورد نیاز باشد، اما معمولا به اندازه کافی موثر است تا اطمینان حاصل شود که سگ می تواند از زندگی شاد و طبیعی لذت ببرد.

نارسایی پانکراس

ژرمن شپردها مستعد ابتلا به نارسایی برون ریز پانکراس (EPI) هستند، که زمانی رخ می دهد که پانکراس سگ مقدار کافی از آنزیم های گوارشی حیاتی را تولید نمی کند. کمبود آنزیم های گوارشی در روده به این معنی است که سگ نمی تواند غذا را به درستی هضم و جذب کند. درمان به شکل جایگزینی آنزیم های گوارشی است که به غذا اضافه می شود. این برای زندگی لازم است اما به این معنی است که سگ می تواند به طور عادی زندگی کند.

تومورهای طحال

همانژیوسارکوم یک سرطان به سرعت در حال رشد است که در پوشش رگ های خونی در اندام هایی مانند طحال، کبد و کلیه ایجاد می شود. متأسفانه، تومور اغلب به سرعت گسترش می یابد و شانس زنده ماندن را تا زمان تشخیص بسیار کم می کند. این سرطان می تواند همه نژادها را تحت تأثیر قرار دهد، اما ژرمن شپردها به ویژه در معرض خطر هستند. تشخیص و درمان زودهنگام بهترین شانس بقا را ارائه می دهد.

دیسپلازی هیپ

نژادهای بزرگتر مانند ژرمن شپرد می توانند مستعد ابتلا به دیسپلازی مفصل ران باشند. این زمانی ایجاد می‌شود که استخوان‌های تشکیل‌دهنده مفصل ران دچار ناهنجاری‌هایی در غضروفی می‌شوند که سطح مفصل یا ساختارهای اطراف آن را می‌پوشاند. این منجر به ایجاد آرتریت می شود که به صورت سفتی (به ویژه پس از دراز کشیدن) و بی میلی به ورزش یا بالا و پایین رفتن از پله ها نشان می دهد. ممکن است نیاز به درمان طولانی مدت یا حتی جراحی باشد. شما می توانید با خرید سگ خود از یک پرورش دهنده معتبر، شانس داشتن ژرمن شپرد مبتلا به دیسپلازی هیپ را به حداقل برسانید. پرورش دهندگان خوب می توانند شواهدی مبنی بر بررسی های سلامتی برای هر دو والدین ارائه دهند، از جمله امتیازات لگن و آرنج آنها.

فورونکولوز مقعد

ژرمن شپرد می تواند مستعد ابتلا به یک بیماری ناراحت کننده به نام فورونکولوز مقعد باشد. از جهاتی مشابه بیماری کرون در انسان، این بیماری منجر به زخم و التهاب در اطراف مقعد سگ می شود. بسته به ماهیت و شدت بیماری، درمان های مختلفی مانند جراحی و داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی در دسترس است. این وضعیت ممکن است نیاز به توجه مداوم داشته باشد، اما بیشتر سگ ها می توانند زندگی عادی و فعالی داشته باشند.

نظافت ژرمن شپرد

ژرمن شپردها دارای پوشش ضخیمی هستند که از آنها در برابر عوامل محافظت می کند، بنابراین می ریزند و نیاز به نظافت منظم دارند.

کت دوتایی، با کت بیرونی درشت و زیرپوش ضخیم و صاف. اینها می توانند طول متوسط ​​یا بلند و پشمی باشند.
ژرمن شپرد در تمام طول سال به خصوص در بهار و پاییز می ریزد. نظافت هفتگی به حفظ سلامت و ریزش کت آنها کمک می کند.
استحمام منظم توصیه نمی‌شود زیرا این روغن‌های طبیعی و محافظ پوست را از بین می‌برد.

تغذیه ژرمن شپرد

برنامه غذای سگ شما باید شامل انرژی کافی برای یک سگ بزرگ و فعال باشد و به آنها کمک کند وزن خود را حفظ کنند.

تغذیه یک فرمول مناسب برای یک نژاد بزرگ سگ مهم است، که از توله‌گی شروع می‌شود و در طول زندگی ژرمن شپرد شما ادامه می‌یابد. این برای اطمینان از تعادل صحیح کلسیم و انرژی در طول رشد و بزرگسالی است. در واقع، کلسیم بیش از حد به احتمال زیاد باعث مشکلات رشدی استخوان و مفاصل می شود تا کم، بنابراین تغذیه با فرمول «نژاد بزرگ» توصیه شده توسط دامپزشکی مهم است.
ژرمن شپرد می تواند مستعد مشکلات گوارشی باشد، بنابراین رعایت برنامه غذایی مهم است.

قبل از خرید یا بازگرداندن ژرمن شپرد چه نکاتی را باید بدانید

خرید ژرمن شپرد

آیا در نظر دارید یک ژرمن شپرد بخرید یا دوباره به خانه برگردانید؟ قبل از پیدا کردن یک توله سگ یا پذیرش GSD، در اینجا چند نکته مهم را به خاطر بسپارید.

ژرمن شپردها دوست داشتنی، وفادار و بسیار فعال در بدن و ذهن هستند. آنها باید به عنوان توله سگ به خوبی اجتماعی شوند و به آموزش زیاد، به علاوه حداقل دو ساعت ورزش در روز نیاز دارند.

ژرمن شپرد کت های ضخیمی دارد که در تمام طول سال می ریزد و ممکن است بهترین انتخاب برای افراد مبتلا به آلرژی نباشد.

مهم است که توله سگ GSD خود را از یک پرورش دهنده معتبر ژرمن شپرد تهیه کنید تا بتوانید با مادر توله سگ ملاقات کنید و بررسی کنید که او خلق و خوی مورد نظر شما را دارد. “قانون لوسی” حکم می کند که توله سگ ها یا بچه گربه های جدید باید مستقیماً از یک پرورش دهنده خریداری شوند یا از طریق نجات به فرزندی گرفته شوند. فروشندگان شخص ثالث اکنون غیرقانونی هستند.

مانند همه سگ‌ها، ژرمن شپرد می‌تواند از طیف وسیعی از بیماری‌ها رنج ببرد و دیسپلازی مفصل ران و آرنج در این نژاد بسیار شایع است. یک پرورش‌دهنده معتبر GSD می‌تواند برای هر دو والدین مدرکی دال بر آزمایش‌های ژنتیکی، مانند امتیازات لگن و آرنج، ارائه کند تا به شما در انتخاب یک سگ سالم کمک کند.

سوالات متداول

آیا ژرمن شپرد با بچه ها خوب است؟

ژرمن شپردهای وفادار و دوست داشتنی معمولاً حیوانات خانگی خوبی هستند که با کودکان مهربان هستند. با این حال، مانند تمام نژادهای سگ، هر زمانی که ژرمن شپرد شما با کودکان می گذراند باید تحت نظارت باشد تا مطمئن شوید که همه سالم و خوشحال هستند.

آیا ژرمن شپرد خطرناک است؟

ژرمن شپردها به دلیل سابقه ای که به عنوان سگ های سرویس و نگهبان دارند، شهرت ناعادلانه ای به عنوان خطرناک یا تهاجمی دارند. در حالی که این نژاد می تواند بسیار خوش صدا و محافظ باشد، آنها طبیعتاً تهاجمی شناخته نمی شوند و در واقع سگ های دوست داشتنی و مهربانی هستند که هوس همنشینی دارند. پرخاشگری به طور کلی یک مسئله رفتاری است که اگر سگ شما اغلب تنها بماند، بی حوصله شود، به اندازه کافی ورزش نشود یا به درستی آموزش داده نشود، بروز می کند. هنگامی که به دنبال یک توله سگ ژرمن شپرد هستید، مهم است که توله سگ را در کنار مادرش و در داخل بستر ببینید تا از خلق و خوی او و رفتاری که ممکن است سگ شما به ارث ببرد، بدانید.

آیا ژرمن شپرد با گربه ها خوب است؟

مانند بسیاری از نژادهای سگ دیگر، ژرمن شپردها را می توان آموزش داد تا با گربه ها به خوبی رفتار کنند، به شرطی که از سنین پایین به درستی معرفی شوند. ژرمن شپردها سگ هایی بسیار آموزش پذیر، باهوش و وفادار هستند که تمایل دارند با هر شخص یا حیوانی که به عنوان بخشی از “گربه” خود تصور می کنند پیوند برقرار کنند، از جمله گربه ها.

آیا آموزش ژرمن شپرد آسان است؟

ژرمن شپرد عضو گروه نژاد کاری است. ژرمن شپردها مانند دیگر همتایان خود در سگ‌های کار، باهوش و بسیار آموزش‌پذیر هستند و مشتاق خوشحال کردن هستند. به همین دلیل، ژرمن شپردها می‌توانند حساس باشند و بهترین پاسخ را به روش‌های تقویت مثبت با ستایش زیاد نشان دهند، اما برای تحت کنترل نگه داشتن رفتار خود نیاز به مرزبندی دارند.

آیا می توان ژرمن شپرد را تنها گذاشت؟

ژرمن شپردها حیواناتی فوق العاده وفادار و اجتماعی هستند که مشتاق همراهی صاحب خود هستند. به همین دلیل، آن‌ها می‌توانند مستعد اضطراب جدایی باشند و در خانواده‌هایی که بیشتر روز در اطرافشان باشد بهترین عملکرد را دارند. اگر مجبور هستید ژرمن شپرد خود را برای چند ساعت تنها بگذارید، مطمئن شوید که او اسباب بازی های زیادی دارد تا آنها را مشغول نگه دارد و از کسی بخواهید که آنها را بررسی کند.

نمایش بیشتر