اقتصادی

شروط روسیه برای صادرات محصولات کشاورزی از بندر دریای سیاه

شروط روسیه برای صادرات محصولات کشاورزی از بندر دریای سیاه

روسیه پیش شرطی را برای ادامه صادرات محصولات کشاورزی از بندر دریای سیاه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کردوار نیوز، بانک کشاورزی روسیه دوباره به سوئیفت وصل می شود تا از این طریق صادرات محصولات کشاورزی از طریق بندر سیاه ادامه یابد.

قرار است بانک کشاورزی روسیه «راسل خوزبانک» دوباره به سوئیفت وصل شود و محصولات کشاورزی به ویژه غلات این  کشور به کشورهای دیگر صادر شود، رئیس جمهور ترکیه همچنان در این مسیر نقش میانجیگری خود را ایفا می کند.

وزیر خارجه  ترکیه اعلام کرد: وصل شدن این بانک به سوئیفت یکی از شروط روسیه برای اجازه صادرات به محصولات  کشاورزی اوکراین و تمدید مهلت قرارداد « صادرات از بندر دریای سیاه» است.

وی توضیح داد علتی که روسیه زمان صادرات از این بندر را 60 روزه اعلام کرده به دلیل وجود مشکلات و موانعی بود که برای صادرات محصولات کشاورزی روسیه وجود داشت.

بر اساس گزارش ها دبیر کل سازمان ملل متحد با همکاری رجب طیب اردوغان روی این موضوع کار می کنند، پیش از این نیز اینها نقش میانجیگری برای صادرات از بندر دریای سیاه توسط روسیه و اوکراین را داشتند.

بر اساس این گزارش روسیه بیشتر به دلیل اینکه بتواند ماشین آلات مورد نیاز خود را در بخش کشاورزی خریداری کند تمایل دارد که به سیستم سوئیفت وصل شود.

روسیه پس از تمدید قرارداد صادرات از طریق بندر دریای سیاه در ماه مارس تاکید کرد که همه طرف ها باید به تعهدات خود پایبند باشند که در غیر این صورت قرارداد تمدید نمی شود.

روسیه می گوید: در حال حاضر اوکراین به جای اینکه محصول خود را به کشورها نیازمند بفروشد در واقع کشورها بسیار ثروتمند تولیدات کشاورزی اوکراین را می خرند.

انتهای پیام/

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نمایش بیشتر