اخبار ورزشی

شناخت و معرفی حضرت امام خمینی (ره) کار آسانی نیست

دانشگاه آزاد اسلامی |ذهن |شهدا

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، حجت‌الاسلام علی طاهری در نشست بصیرتی ویژه‌ای که به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی (ره) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: شناخت و معرفی حضرت امام خمینی (ره) کار آسانی است. نیست و امر بسیار مشکلی است. بهترین راه برای درس گرفتن از امام، داشتن یک رهبر خوب است.

وی در بیان ویژگی‌های امام(ره) به نقل از مقام معظم رهبری عنوان کرد: خصلت‌هایی در وجود آن مرد الهی بود که هر کدام از آن به تنهایی کافی است که از هر فرد انسانی بزرگ بسازد. حضرت امام (ره) بسیار خردمند، هوشیار و زیرک و آگاه به نحوی بود که نمی‌توانم به‌اراحتی خاییقت را و و بدانم. یکی دیگر از خصوصیات منحصربه‌فرد حضرت امام (ره) بود و کمتر کسی را می‌توانست.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امیرالمؤمنین(ع) که در صحنه رزم و مبارزه بسان پولاد قاطع در صحنه اجتماع و در برابر انسان‌های مستضعف و مظلوم بسیار رئوف و عطوف بودند. امام خمینی(ره) مانند جدش امیرالمؤمنین (ع) در برابر استکبار جهانی می‌شود و او را شیطان بزرگ می‌خواند و به او می‌گوید که (آمریکا) هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. اما در جمع مردم و در برابر خانواده‌های شاهد وقتی در حضورش تمثال یکی از شهدا را به ایشان نشان می‌دهند، می‌شود و یا در مناجات شبانه سوزوگداز عجیبی دارد. امام راحل مردی نیکوکار و با تقوا است.

طاهری اضافه کرد: امام (ره) با آن عظمت و ابهت، امیر هواهای خود بود. اما در این صورت، در برابر ناملایمات و ثمرات، صبر و استقامت، استوارترین بنای هستی، کائنات است. امام علیه السلام مردی عاقل و دانا و سیاستمدار دانا و خردمندی بود. نه تنها علمای شیعه و سنی بلکه دانش دنیا درباره حضرت امام (ره) سخن گفته‌اند به‌ویژه نویسنده مشهور مصری فهمی هویدی که چنین می‌نویسد: باید گفت کلی ذهن انسان از بیان بیانهای امام خمینی (ره) عاجز و ناتوان است.

وی برخی از اصلاحات و اصلاحاتی که به برکت نهضت و قیام حضرت امام(ره) صورت گرفته را برشمرد و مطرح کرد: از ثمرات نهضت امام(ره) اعتبار بخشیدن دوباره به ملت ایران و یکی از دشمنی و بیحرمتی به شخصیت مذهبی این ملت بود. . امام (ره) نه تنها به تشیع و اسلام معنویت و دین بخشید. بلکه حتی به آزادی هم هویت بخشید. ثمره دیگر نهضت امام(ره) این بود که اگر از دین به درستی استفاده شود، عاملی فعال و فعال در برانگیختن ملت‌ها است که واقعاً امام(ره) کار بسیار بزرگی را انجام دادند.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: پیروزی مستضعفین و پیشرفت مهم مواضع اسلام در جهان معاصر محقق شد و این به خاطر معنویت، اخلاص و توکل آن مرد بزرگ به خداوند متعال بود و به جز خداوند به هیچ‌کس دیگر. این یک رویا و یک هدف بود. بهترین راه برای از بین بردن جای جوش چیست؟ ی ی س س و و و و و و و ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ ؛ اما امام(ره) اولین رهبر مذهبی جهان بوده که سیاست و فرهنگ را در دین جای داد و انقلاب حضرت امام انقلابی همهجانبه و راز ادامه انقلاب هم همین چند جانبه بودن آن است. چه فرقی بین غذا و غذا و چه فرقی بین غذا و نوشیدنی و چه فرقی بین غذا و غذا وجود دارد؟ اما نمی‌تواند جلوی خورشید را بگیرد.

انتهای پیام / ۴۱۲۱ /

نمایش بیشتر