اخبار همه جانبه

«شهرک شهید سلیمانی» سیرک در مثلث مشکلات فرورفته است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت‌الاسلام محسن سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین درباره مشکلات شهرک شهید سلیمانی سیریک گفت: پنج سال از سیل بنیان برکن شهرستان‌های جاسک، سیریک و بعضی نواحی بشاگرد گذشته است.

امام جمعه سیریک در بیان توضیحات بیشتر درباره چگونگی این سیل اظهار داشت: در بعضی مناطق مانند روستاهای زاچ و داربست که اکنون شهرک شهید سلیمانی جای آن‌ها را گرفته است، هیچ چیز باقی نماند و همه بی‌خانمان شدند.

وی با تشکر از یکی از جهادگرانی که تصاویری را از منطقه گرفته و به دفتر رهبر معظم انقلاب رساندند توضیح داد: یکی از خیرین پا پیش گذاشت و با همکاری خیرین دیگر بودجه لازم را برای این کار تأمین کردند؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به هر فرد زمینی اختصاص داد و نیروی دریایی سپاه اجرای این کار را به عهده گرفت و بحمدلله کار موفقی انجام شد.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه روستای زاچ و داربست در حوزه بشاگرد بوده است و اکنون محل جدید احداث شهرک سلیمانی در حوزه شهرستان سیریک واقع شده است، عنوان کرد؛ بنابراین رسیدگی به مشکلات این شهرک که بیش از صد خانه هشتاد تا صد متری با همه امکانات لازم خدماتی و بهداشتی بود بر عهده مسولان سیریک است.

امام جمعه سیریک مشکلات این شهرستان را قابل حل ارزیابی کرد و گفت: بنده در مقام اجرا تا حد امکان به این مسأله ورود کردم و پس از سفر رئیس جمهور محترم و دستور مساعدت برای حل این مشکلات، در خطبه‌های نماز جمعه نیز با کمال احترام این امر را خواستار شدم.

وی در تشریح مشکلات این شهرک ابراز داشت: راه دسترسی به شهرک شهید سلیمانی به شهرستان سیریک به شدت نامناسب و سنگلاخ است؛ آب شهرک نیز بسیار گل آلود است و این شهرک کدی به عنوان شهرک ندارد و بسیاری از مسائل آن وابسته به این کد روستایی آن است.

حجت‌الاسلام سالاری در توضیح بیشتر درباره مثلث مشکلات شهرک شهید سلیمانی گفت: مقداری از راه بازگشایی شده است اما به انجام رسیدن آن نیازمند همت و سرعت بیشتری است؛ آب آشامیدنی مردم نیز بسیار گل آلود است و باعث ایجاد نارضایتی بسیاری شده است.

امام جمعه سیریک کد شهرک را برای این منطقه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از مشکلات این شهرک با داشتن کد حل شدنی است؛ کار به دیوان محاسبات رسیده است که پیگیر نیستند.

وی درباره دلیل مهم بودن کد شهرک گفت: تا وقتی شهرک کد نداشته باشد، نمی‌توان از بودجه‌های دهیاری نیز استفاده کرد؛ برای مثال با وجود چند صد میلیون در حساب دهیاری مشکلات زیادی در اطعام مردمی که برای تشییع شهید آمده بودند داشتیم.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: چند سال پیش رئیس جمهور از بیت رهبری دستور گرفت و کار را پیش برد، ولی وقتی کار به استان می‌رسد با مشکل مواجه می‌شود؛ متأسفانه این امر با خواهش و تمنا نیز پیش نمی‌رود.

نمایش بیشتر