اقتصادی

صالحی: عملیات رسانه‌ای درباره رشد پایه پولی دامن‌زدن به انتظارات تورمی است

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: حجم سنگین عملیات رسانه‌ای درباره رشد پایه پولی نشان می‌دهد انگیزه جریان سازمان‌دهنده، نه مباحث کارشناسی بلکه دامن زدن به انتظارات تورمی است.

به گزارش کردوار نیوز، احسان صالحی با انتشار رشته‌توئیتی در حساب کاربری خود با عنوان «ماجرای یک تحریف»، نوشت:

«دو روز قبل نمودار زیر در یک کانال اقتصادی منتشر شد. این نمودار حاوی تحریفی آشکار و یک مغلطه‌ای پنهان بود.
تحریف آشکار: تیتر دروغ “رکورد رشد سالانه پایه پولی شکسته شد” در حالی‌که در سالهای ۸۴ و ۸۷ رشد پایه پولی ۴۵.۹ و ۴۷.۶ درصد بوده.

مغلطه: علت رشد پایه پولی برخلاف القائات این رسانه و شبکه زنجیره‌ای که با ولع زیادی این مطلب را از روی هم کپی کردند، نه رهاشدگی بخش پولی بلکه برعکس سختگیری دولت در اجرای کنترل ترازنامه و افزایش ذخیره قانونی بانکهای ناتراز است.

صالحی: عملیات رسانه‌ای درباره رشد پایه پولی دامن‌زدن به انتظارات تورمی است

این انضباط مالی از همان مصادیقی است که رهبر انقلاب گفتند دولت فردای کشور را قربانی امروز نکرده. برخلاف دولت قبل که مثلا در موضوع بانکی اخیرا آقای سیف توضیح داد که رئیس‌جمهور وقت چگونه به هوای نگه داشتن بورس دستور مدارا با یک بانک متخلف و جلوگیری از افشای زیان آن را داده است.

حجم سنگین عملیات رسانه‌ای روی رشد پایه پولی که موضوع تخصصی و بالذات غیرجذاب برای مخاطب عمومی است، نشان می‌دهد انگیزه جریان سازمان‌دهنده، چیزی غیر از مباحث کارشناسی، و دامن زدن به انتظارات تورمی است. جریانی که بی‌ملاحظه و بیوقفه، در حال بازی با امنیت روانی جامعه و معیشت مردم است.»

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.