اخبار سلامت

ضرورت توجه ویژه به ایمنی در صنعت بیمارستان‌سازی

دانشگاه |درمان |روابط عمومی

رییس کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان، با اشاره به وضعیت جغرافیایی تهران، بر ضرورت توجه ویژه به ایمنی در صنعت بیمارستان‌سازی تاکید کرد.

به گزارش کردوار نیوز، بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره تخصصی و پنجمین کنگره بین المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات که صبح امروز در سالن همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد، تداوم در برگزاری این کنگره را حاصل هشت سال تلاش مستمر و پیوسته دانست که ترجمانی از همت بلند مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه است.

وی تاکید کرد: فرآیند ساخت و ساز بیمارستانی در کشور مدل چالاکی را در پیش گرفته و امروزه شاهد فرآیند رو به تزاید ساخت بیمارستان‌های متعدد و مدرن و توسعه زیرساخت‌های درمانی و تخت‌های بیمارستانی در کشور هستیم.

رییس دانشگاه با پاسخ به این سوال که آیا ساخت بیمارستان در تضاد با رویکرد وزارت بهداشت به منظور گسترش زیرساخت‌های بهداشتی است یا خیر، اظهار کرد: نهضت بیمارستان‌سازی می‌تواند توامان با استراتژی موزون، بدون غفلت از زیرساخت‌های بهداشتی باشد. تقدم پیشگیری بر درمان در کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هیچ‌گاه مورد بی‌توجهی نبوده و افتتاح و بهسازی مراکز بهداشتی در این دانشگاه نشان از تفکر منطقی و راهبردی توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در پایتخت دارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

کارگروه خبری مطالب پزشکی

درمان بیماری‌ها فقط یک قسمت از وظایف من است. من سعی می‌کنم با ارائه راهنماها و توصیه‌های پزشکی، افراد را به زندگی سالم و پرانرژی همراه با سلامتی هدایت کنم.