طلب ۴۰ میلیارد تومانی گندمکاران از دولت

درحالی که حدود یک ماه است دولت وعده پرداخت کل مطالبات گندمکاران داده است. اما هنوز کشاورزان نتوانستند بیش از ۲۰ میلیارد تومان از طلبشان را وصول کنند. درحال حاضر بیش از ۴۰ میلیارد تومان از بدهی دولت به کشاورزان گندمکار باقی مانده است.

ایران |پول |ساعت
آفتاب‌‌نیوز :

شب گذشت وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد، در سه روز اخیر ۲۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شد. درحالی که از ۸ مرداد که آخرین پرداختی دولت به کشاورزان گندمکار گزارش شد؛ تاکنون مقامات مختلف دولتی وعده پرداخت کل مطالبات کندمکاران را داده بودند. تا اینکه دیشب سید سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از روز شنبه تا دوشنبه این هفته، ۲۰ هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان پول خرید گندم از کشاورزان به حساب آن‌ها واریز شده است، و به این ترتیب تا ساعت ۷ صبح روز سه شنبه ۷ مرداد، ۱۰۸ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود:تاکنون بیش از ۷۱ درصد از پول کشاورزان بابت تحویل گندم به مراکز خرید، پرداخت شده و پیگیری برای پرداخت ۲۹ درصد باقی‌مانده مطالبات این عزیزان نیز در جریان است.

راد با اشاره به این که مطالبات کشاورزان ۲۲ استان از ۷۰ تا ۹۷ درصد و مطالبات کشاورزان ۹ استان از ۵۴ تا ۶۹ درصد پرداخت شده است، اظهار کرد: درمجموع، ۷۱۲ هزار کشاورز، ۲ میلیون و ۲۱ هزار محموله حاوی محصول خود را تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده‌اند.

خروج از نسخه موبایل