خرید گندم از کشاورزان از مرز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت

ایران |سعید راد |کشاورزی

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه مبلغ خرید تضمینی گندم از کشاورزان کشور از مرزِ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد،گفت: این مبلغ بابت خرید ۶ میلیون و ۸۷۸ هزار تن گندم به کشاورزان پرداخت شده و یا در دست پرداخت است.

به گزارش کردوار نیوز، سید سعید راد با تأکید بر اینکه تاکنون ۴۵۳ هزار کشاورز در سراسر کشور، گندم تولیدی خود را در قالب یک میلیون و ۲۴۳ هزار محموله به مراکز خرید این محصول تحویل داده‌اند، افزود: خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در همین مدت، از رشدی بیش از ۲۵ درصد برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ گندم‌های خریداری شده از کشاورزان ۳۱ استان کشور تا صبح امروز، ۱۰۳ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: بیش از ۵۳ درصد از این میزان به حساب گندمکاران واریز شده و پیگیریِ پرداخت مابقی مطالباتِ آنها نیز در جریان است.

راد با بیان اینکه با توجه به میزان خرید گندم، ۶۰ درصد مبلغ پرداختی به کشاورزان سه استانِ خوزستان، فارس و گلستان پرداخت شده است، تصریح کرد: بعد از این سه استان، بیشترین مبلغ را کشاورزان استان‌های کرمان، خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان، تهران و اردبیل دریافت کرده‌اند.

بنا بر اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران، وی با اشاره به اینکه بین ۷۵ تا ۱۰۰ درصد از مطالبات کشاورزان ۷ استان بابت تحویل گندم به حساب ایشان واریز شده است، اظهار کرد: به ترتیب، گندمکاران استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خوزستان، قم، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمان، بیشترین درصد دریافت مطالبات خود را داشته‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه تاکنون در کشور یک میلیون و ۳۸۵ هزار تن گندم بیشتر از سال گذشته خریداری شده است، خاطرنشان کرد: با تداوم روند موجود و با توجه به اینکه خرید گندم در بخشی از مناطق شمال و غرب کشور ادامه دارد، پیش‌بینی می‌شود تا آخر تیرماه جاری از رکورد خرید ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم سال ۱۴۰۱ عبور کنیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل