اقتصادی

فاجعه در بازار مسکن/ اجاره یک خانه توسط ۳ خانوار

افزایش قیمت‌ها |خانواده |گرانی

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی‌ها نشان می‌دهد که خریدار ملک زیاد است، اما فروشنده‌ای نیست؛ همچنین وضعیت گرانی اجاره بهای مسکن هم موجب شده تا مستاجران خانه‌ها را به صورت شریکی اجاره کنند.

بررسی‌های میدانی نشان داده است که کمتر کسی خانه خود را می‌فروشد و از سوی دیگر تقاضای خرید خانه نیز ا فزایش پیدا کرد. از این رکود مستأجران هم بی نصیب نمانند و صاحبخانه‌ها براساس نیاز خود خانه را اجاره می‌دهند.

یکی از مشاورین املاک در محدوده تهرانپارسگفت: روزانه حدود ۱۰ نفر برای خرید خانه مراجعه می‌کنند، اما تنها جواب ما این است که خانه برای فروش کم شده است و افرادی حاضر به فروش خانه هستند که خانه قدیمی را با قیمت نوساز معامله می‌کنند؛ که از این جهت خریدار هم پشیمان از خرید می‌شود.

وی در ادامه در خصوص وضعیت اجاره بها گفت: در این منطقه اجاره بها نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته، اما نکته‌ای که جلب توجه می‌کند این است که دو یا سه خانواده یک خانه ۱۲۰ متری را اجاره می‌کنند تا هم رهن و هم اجاره بها را نصف پرداخت کنند.

یکی دیگر از مشاورین املاک به آنلاین گفت: در حال حاضر مشتری برای اجاره و خرید نداریم که شاید این اتفاق باعث شود تا برخی از مشاورین املاک که مغازه اجاره‌ای دارند تعطیل شود چرا که با یک مشتری فروش داشتن در ماه نمی‌توان زندگی را اداره کرد. صاحبخانه‌ها همه بر این باورند که خانه‌هایشان طلاس و اگر مدتی بگذرد و بفروشند سود می‌کنند در صورتی که هر زمان که بفروشند باید با همان قیمت نیز خانه بخرند این نیست که گران بفروشند و ارزان بخرند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت اجاره بها گفت: برخی از مستأجران می‌آیند قیمت می‌گیرند که سر سالشان قیمت‌ها چطور خواهد بود و افزایش قیمت‌ها چگونه است؟ از سوی دیگر صاحبخانه‌ها نیز براساس نیازشان خانه را اجاره می‌دهند و قانونی هم برای ساماندهی این اوضاع نیست و مستأجران هم کاری نمی‌توانند بکنند باید از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر بروند یا اینکه وضعیت گرانی را تحمل کنند.

نمایش بیشتر