اخبار ورزشی

فراتر از نتیجه اهتزاز پرچم کشورمان در المپیک زمستانی اهمیت دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرنگار |کانون پرورش فکری |کمیته ملی المپیک

به گزارش خبرنگار آنلاین، سیدرضا صالحی امیر رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنر کودکان به مناسبت المپیک زمستانی ۲۰۲۲ گفت: آنها برای حضور در پکن آماده می شدند.

وی افزود: نباید توقعات را افزایش دهیم، اینکه کاروان ما در المپیک حضور دارد برای به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران است و این برای ما یک هدف است و نتیجه هر چه باشد قابل قبول می دانیم. کشور از دسترس ما خارج است.» ما به وجود و اهتزاز پرچم کشورمان فکر می کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: خوشبختانه برنامه ریزی های لازم توسط فدراسیون انجام شده و برنامه ها به تایید ستاد و ستاد المپیک رسیده است. ما معتقدیم که تا المپیک پکن صعود می کنیم و امسال سفارت چین با جدیت وارد این مرحله شده است و همه نهادها کمک کرده اند، به ویژه کمیته مرکزی پرورش فکری کودکان که کار بسیار خوبی برای ما به عنوان ملی انجام داده است. المپیک، برنامه‌هایی برای گفت‌وگو داریم، سه رویداد در انتظارمان است: مسابقات کشورهای اسلامی و جوانان آسیایی و آسیایی در چین. شامل رویدادها ما دو دستاورد داریم: اول اینکه انگیزه های فرهنگی ایجاد می شود و دوم اینکه می توانیم استعدادهای خود را از آنها کشف کنیم.

وی گفت: انشالله در آینده نزدیک جلساتی با ریاست محترم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای توسعه روابط وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و این کانون خواهیم داشت.

دکتر صالحی امیری با بیان اینکه تحریم های آمریکا و برخی کشورهای غربی در المپیک زمستانی امسال نوعی ابهام در رفتار آنها ثابت شد، گفت: ما می توانیم با حضور فعال در این رویداد پیامی را به آمریکا برسانیم. و دنیایی که در آن اراده دولت ها بر اراده مردم از جمله مردم و دولت ایران تأثیری نخواهد داشت.

نمایش بیشتر