لذت عبادت در چله‌خانه تکیه مادر شاهزاده

بازگشایی |تماس |فولاد

کردوار نیوز/اصفهان مسئول اجرایی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به ظرفیت معنوی و زیارتیِ چله‌خانه‌های تخت فولاد، از بازگشایی چله‌خانه تکیه مادر شاهزاده هم‌زمان با روز نکوداشت تخت فولاد خبر داد.

سیدمحسن عبادی دراین‌باره به کردوار نیوز گفت: پس از تجربه موفق بازگشایی چله‌خانۀ تکیه بابا رکن‌الدین با هدف زیارت فردیِ زائران، چله‌خانه تکیه مادر شاهزاده نیز از تاریخ ۲۶ خردادماه و هم‌زمان با روز نکوداشت تخت فولاد میزبان زائران خواهد شد.

او ادامه داد: میزبانیِ شایسته و ایجاد فضایی معنوی در چله‌خانه شامل نورپردازی و پخش اصوات متناسب با فضای چله‌خانه، ازجمله اقدامات مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در این خصوص بوده است

مسئول اجرایی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد بیان کرد: چله‌خانه‌ها جنبه زیارتی و عبادت فردی دارد و مجموعه تخت فولاد با حفظ همین کاربری، بهره‌برداری از آن‌ها را انجام می‌دهد. در این میان، تخت فولاد نیز به‌عنوان یک ظرفیت معنوی در شهر اصفهان می‌تواند نقش مؤثری در ارتقاء فرهنگ دینی و تربیت معنوی شهروندان داشته باشد و چله‌خانه‌ها به‌عنوان یکی از این عناصر معنوی جایگاه ویژه‌ای دارند.

عبادی تصریح کرد: در تکایای بابا رکن‌الدین، خاتون‌آبادی و مادر شاهزادۀ مجموعه تخت فولاد، چله‌خانه وجود دارد که مشهورترین آن‌ها چله‌خانه تکیه بابا رکن‌الدین است که محل عبادت جناب شیخ بهایی بوده است.

او با دعوت از عموم شهروندان برای لذت حضور معنوی و استفاده از چله‌خانه‌های تخت فولاد، افزود: طرح احیاء و بهره‌برداری چله‌خانه‌های تخت فولاد با توجه به استقبال زائران انجام‌شده و به‌دوراز کاربری توریستی و بازدیدی، با هویت اصلی خود که همانا محل عبادت بوده در اختیار شهروندان قرارگرفته است.

به گزارش کردوار نیوز، زائران برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر و رزرو فردیِ چله‌خانه می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل