اخبار استانی

لزوم بهره‌گیری از دانش هسته‌ای در رفع مشکلات حوزه‌های مختلف مازندران 

کردوار نیوز/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم بهره‌گیری از دانش هسته‌ای در رفع مشکلات حوزه‌های مختلف استان تاکید کرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز جمعه در دیدار با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش، اظهار کرد: لازم است تا بیشتر از دانش هسته‌ای در حوزه‌های مربوط به مازندران که هر کدامشان در کنار اینکه فرصت هستند، تهدیدی هم هستند، استفاده کرد.

وی افزود: مثلا مسئله پسماند که در مازندران یک معضل است یا در حوزه مرکبات و برنج استفاده از سموم و کودها که خود سرطان زا هستند یا آفت‌هایی مثل مگس مدیترانه‌ای و این قبیل مسائل از دانش هسته‌ای استفاده شود.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: عمر کوتاه و ناماندگاری محصولات کشاورزی هم خود یک مسئله‌ای است که همه اینها در کل به صادرات ضربه می‌زند و از استانداردهای لازم سلامت برخوردار نیستند، چه بهتر از اینکه از دانش هسته‌ای در این زمینه‌ها که خود به اندازه صنایع تبدیلی برای ما اهمیت دارد و همینطور در حوزه‌های دیگر استفاده کرد.لزوم بهره‌گیری از دانش هسته‌ای در رفع مشکلات حوزه‌های مختلف مازندران 

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین خطاب به رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: باید از طرف همکاران شما لیستی از کارهایی که می‌توانید در حوزه‌های مختلف انجام دهید در اختیار استاندار و مسئولان داده شود تا بتوانیم از این دانش بهره‌مند شویم.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: مقام معظم رهبری در خصوص دانش‌بنیان کردن کشاورزی تاکید داشتند و چه مصداقی بهتر از دانش‌بنیان شدنی که از طریق دانش هسته‌ای صورت بگیرد. از نظر زمین هم همکاران شما بیایند چند جا را ببینند و بهترین مکان را بر اساس کارشناسی انتخاب کنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر