اقتصادی

مازندران در تولید ۱۷ محصول کشاورزی رتبه اول کشور را دارد

مازندران در تولید ۱۷ محصول کشاورزی رتبه اول کشور را دارد

رحیم بخشی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران با بیان این که مازندران در تولید ۱۷ محصول کشاورزی اکنون رتبه اول کشور را دارد، گفت: در زمان حاضر مازندران ۱۰ درصد از کل محصولات کشاورزی کشور را تامین و تولید می کند. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری کردوار نیوز از مازندران ، رحیم بخشی در گفت و گو با خبرنگاران با عنوان اینکه، افزایش اشتغال و سرمایه گذاری روند توسعه صادرات در استان را تسهیل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر مازندران ۱۰ درصد از کل محصولات کشاورزی کشور را تامین و تولید می کند.

وی ادامه داد: مازندران در تولید ۱۷ محصول کشاورزی اکنون رتبه اول کشور را دارد و مقابله با انباشت تولید، صادرات و ارسال کالا به نقاط مختلف جهان و کشور با جدیت در دستور کار است.

بخشی اضافه کرد: زیرساخت های خطوط صادرات هوایی از جمله هواپیمای کارگو در استان مازندران وجود دارد و با کشورهایی همچون روسیه و قزاقستان برای صادرات هوایی کالا رایزنی هایی انجام شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران، تصریح کرد: در کنار صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی و همچنین گل و گیاه استان با هواپیمای کارگو از گمرکات خود استان صادر خواهد شد که این امر در افزایش درآمد ارزی مازندران تاثیر شایانی دارد.

بخشی با بیان این که، اکنون بسیاری از محصولات کشاورزی استان به صورت فله ای در گمرکات دیگر نقاط کشور به کشورهای منطقه صادر می شود، گفت: با هواپیمای کارگو به طور حتم میزان ارزش و وزن محصولات صادراتی استان در گمرکات خود استان ثبت می شود.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.