اخبار ورزشی

محک جدی آسمانخراش‌ها در المپیک توکیو/ بسکتبال ایران برای درخشش مقابل قدرت برتر جهان کوهی از انگیزه است

به گزارش بورنایا؛ بازی ها المپیک توکیو از اول آگوست سال جاری افتتاح می شود تیم ملی بسکتبال کشورمان به عنوان نماینده آسیا او سومین سخنرانی خود را در این رویداد مهم جهانی تجربه خواهد کرد بازی کردن افتتاحیه بازیهای المپیک را جشن بگیرید. مسابقات بسکتبال در بخش المپیک مردان از 25 ژوئیه تا 7 آگوست برگزار می شود.

دانش آموزان مهران ساحین تابا در گروه A این مسابقات با تیم های آمریکایی ، فرانسه جمهوری چک در همین گروه قرار دارد. تیم جمهوری خواه کشور چک آخرین تیم گروه A در مسابقات بسکتبال المپیک با برگزاری دیدار نهایی مسابقات انتخابی کانادا او موفق شد به سی و دومین بازی های المپیک برسد. در این بازی جمهوری چک برابر است یونان 97-72 برنده شد و آخرین تیم بسکتبال المپیک شد. در این شرایط ، بازی افتتاحیه بسکتبال المپیک توکیو تیم ملی ایران با چک روبرو خواهید شد. تیم کی جدول رتبه جهانی 12 جهان است.

همانطور که اشاره شد ، تیم ملی بسکتبال ایران برای سومین بار است که وارد بازی های المپیک می شود. تیم ایران برای اولین بار در سال 1948 در المپیک شرکت کرد و در اولین تجربه حضور در یک تورنمنت رسمی از 14 تیم به 14 تیم رسید. پس از آن تیم ملی کشورمان توانست برای دومین بار در سال 2007 از سکوی نخست مسابقات قهرمانی آسیا بازدید کند تا جواز حضور در بازی های المپیک را کسب کند. در این دوره رایکو ترومن هدایت بسکتبال کشورمان را بر عهده داشت. تیم ملی ایران در بازی های المپیک 2008 پکن وی پس از پنج شکست در برابر قدرت بسکتبال ، از جمله روسیه ، استرالیا ، آرژانتین ، کرواسی و لیتوانی یازدهم شد.

جلد_1440

جمهوری چک ، اولین حریف ایران در المپیک 2019 توکیو ، عنوان ششم جام جهانی را از آن خود کرد. توماس Satoranski تنها بازیکن جمهوری چک در تیم NBA شیکاگو بولز است ، اما تیم حذف ترکیه از جام جهانی است. برزیل من تعجب کردم که یونان ستاره های دیگری در دست دارد که می تواند کار را برای تیم ملی ما پیچیده کند. ژان وسلی ، ستاره لیگ فنرباغچه بوقلمون باارزش ترین بازیکن یورو لیگ سال 2019 ، البته یکی دیگر از ستاره های بسکتبال مشهور جمهوری چک به دلیل مصدومیت. جام جهانی سال 2019 حاضر نبود.

تیم ملی ایالات متحده با افتخارترین تیم بسکتبال در فصول مختلف المپیک است. تیم ملی ایالات متحده 19 مدال طلا ، 18 طلا ، 1 نقره و 2 برنز کسب کرد و در 18 تورنمنت شرکت کرد. طبق لیست منتشر شده ، بسیاری از ستارگان بسکتبال NBA از حضور در المپیک خودداری کرده اند ، با این حال کارکنان اعزامی ایالات متحده به این مسابقات 2 میلیارد و 600 میلیون نفر است. دلار ارزشش را دارد. چنین اسامی در لیست نهایی تیم بسکتبال آمریکا است که در المپیک شرکت خواهد کرد.

کوین دورانت (بروکلین) ، دیمین لیلارد (پورتلند) ، دوین بوکر (ققنوس) ، بردلی بل (واشنگتن) ، کریس میدلتون (میلواکی) ، دریموند گرین (گلدن استیت) ، جیسون تیتوم (بوستون) ، زاک لاوین (شیکاگو) ، کوین عشق (کلیولند) ، بم آدبایو (میامی) ، جرو هالیدی (میلواکی) ، جرمی گرانت (دیترویت)

5658

تیم ملی فرانسه سومین حریف ایران در المپیک توکیو و یکی از قدرتمندترین رقبای تیم ملی کشورمان است. تا به امروز فرانسه دو مدال نقره المپیک و دو مدال برنز جام جهانی را از آن خود کرده است. این تیم با شکست یک تیم قدرتمند آمریکایی در مرحله یک چهارم نهایی ، سومین قهرمانی جهان خود را در دور نهایی جام جهانی بسکتبال بدست آورد. تیم ملی ما قبلاً تجربه دیدار با تیم ملی فرانسه در سال 2014 را داشته است. در این مسابقه تیم ملی فرانسه با اختلاف کم بین 81 تا 76 به پیروزی رسید. تیم ملی کشورمان در این دیدار به حریف خود باخت اما در مسابقات بین المللی یکی از بهترین بازی های تاریخ بسکتبال ایران را به نمایش گذاشت. تیم فرانسه برای اولین بار در این مسابقات مدال برنز گرفت جهان رسیدن.

بازی های المپیک کمتر از دو هفته دیگر رسما آغاز می شود. در المپیک توکیو ، بسکتبال برای اولین بار در قالب جدید با 12 تیم در 3 گروه 4 تیمی برگزار می شود. با توجه به این قالب جدید ، 2 تیم اول هر گروه ، به همراه 2 تیم سوم برتر گروه ها سه گانه آنها به مرحله یک چهارم نهایی صعود می کنند.

لازم به ذکر است که تیم ملی بسکتبال کشورمان در حال حاضر برای آماده سازی هرچه بیشتر در کشور است اسپانیا او زندگی می کند. 5/5

نمایش بیشتر