مشکل عدم نصب افزونه وردپرس

مشکل عدم نصب افزونه وردپرس

یکی از مشکلاتی که اکثر تازه کاران با وردپرس دارند این است که در هنگام نصب افزونه ها بر روی سایت وردپرسی خود به مشکل بر می خورند. ما در این مقاله سعی کرده ابم رایج ترین مشکلات نصب افزونه وردپرس و علت مشکل نصب نشدن افزونه را بررسی کنیم و نحوه رفع آن ها را به شما آموزش دهیم.

اگر با افزونه ها آشنایی ندارید حتما مقاله ما درباره را مطالعه کنید.

در ادامه چند تا از رایج ترین دلایل نصب نشدن افزونه را بیان می کنیم.

برای سایت وردپرسی خود ازWordPress.Com  استفاده می کنید

در ابتدا نیاز است که تفاوت بین WordPress.Com و WordPress.Org را به خوبی درک کنید.

WordPress یک بسته نرم افزاری منبع باز است که برای همه رایگان است.

اما WordPress.org سایت اصلی نرم افزاری مدیریت محتوای وردپرس است که می توانید آن را دانلود کنید و در انجمن های آن به پرسش و پاسخ بپردازید.

WordPress.com دارای خدماتی است که برای وب سایت هایی که در بستر وردپرس اجرا می شوند ارائه می شود. می توانید برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید و یک وب سایت کاملاً کارآمد دریافت کنید. اما فقط می توانید از یک زیر دامنه WordPress.com استفاده کنید – مانند mywebsite.wordpress.com- که این برای یک کاربر تازه کار مطلوب است.

ولی برای داشتن امکاناتی مانند نصب افزونه و قالب و ثبت دامنه باید نسخه تجاری آن را خریداری کنید.

اگر شما سایت خود را بر روی www.wordpress.com اجرا کرده اید می توانید سایتتان را با استفاده از فول بک آپ به سایت www.wordpress.org منتقل کنید.

مشکل عدم نصب افزونه وردپرس می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که هر کدام نیاز به بررسی و رفع دقیق دارند. یکی از رایج‌ترین دلایل، محدودیت‌های سروری است که سایت شما بر روی آن میزبانی می‌شود. ممکن است سرور شما فضای کافی نداشته باشد یا تنظیمات امنیتی خاصی داشته باشد که مانع از نصب افزونه‌ها شود. همچنین، نسخه PHP یا وردپرس شما ممکن است قدیمی باشد و با افزونه‌های جدید سازگار نباشد. بررسی و به‌روزرسانی نسخه‌های PHP و وردپرس می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

مجتمع فنی تهران، یکی از معتبرترین مراکز آموزشی در ایران، دوره‌های جامع و تخصصی آموزش وردپرس را برگزار می‌کند. این دوره‌ها به شما کمک می‌کنند تا با اصول و تکنیک‌های نصب و مدیریت افزونه‌های وردپرس آشنا شوید و مهارت‌های لازم برای حل مشکلات مربوط به آن‌ها را کسب کنید.

یکی دیگر از دلایل ممکن برای مشکل عدم نصب افزونه، تداخل با افزونه‌ها یا قالب‌های موجود در سایت شما است. گاهی اوقات، افزونه‌ها یا قالب‌هایی که قبلاً نصب کرده‌اید، با افزونه جدید تداخل پیدا می‌کنند و باعث می‌شوند نصب افزونه با خطا مواجه شود. در چنین مواردی، غیرفعال کردن موقت افزونه‌ها و قالب‌ها و سپس تلاش مجدد برای نصب افزونه مورد نظر می‌تواند مشکل را حل کند. همچنین، بررسی فایل‌های خطای سرور و ورود به محیط مدیریت هاست می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد علت دقیق مشکل به شما بدهد.

مجتمع فنی تهران با ارائه دوره‌های آموزش وردپرس، فرصت مناسبی را برای علاقه‌مندان به یادگیری این سیستم مدیریت محتوا فراهم کرده است. با شرکت در این دوره‌ها، می‌توانید دانش و مهارت‌های خود را در زمینه مدیریت وردپرس به سطح بالاتری ارتقا دهید و با اطمینان بیشتری به حل مشکلات و بهینه‌سازی سایت خود بپردازید.

افزونه وردپرس |برنامه نویسی |طراحی سایت

با محدودیت حافظه روبرو هستید

دومین سناریوی رایج این برای مشکل نصب نشدن افزونه حالتی است که شما می توانید منوی افزونه ها را ببینید و به آنها دسترسی داشته باشید اما نمی توانید افزونه ها را نصب کنید.

اعلامیه خرابی معمولاً به دلیل محدودیت حافظه PHP ایجاد می شود. تنظیماتی در میزبانی وردپرس و درون هسته وردپرس شما وجود دارد که میزان حافظه مورد استفاده اسکریپت PHP را مشخص می کند. وقتی فرایندی به این حد می رسد ، یا خاتمه می یابد یا خطایی مانند این می دهد:

رفع سریع این مشکل با افزایش میزان حافظه PHP امکان پذیر است. می توانید این کار را با افزودن این خط به پرونده wp-config.php انجام دهید:

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’);

برای راهنمایی های دقیق تر، به راهنمای ما در مورد مراجعه کنید.

محدودیت های نقش کاربر

وردپرس با یک سیستم مدیریت نقش کاربر داخلی ساخته شده است. گاهی اوقات توسعه دهندگان وب به سرپرست اجازه دسترسی به مشتریان خود را نمی دهند. در عوض ، برای آنها یک حساب ویرایشگر ایجاد می کنند.

فقط سرپرستان می توانند افزونه ها را در یک سایت وردپرسی نصب و فعال کنند. اگر شما مالک وب سایت هستید ، پس باید از سازنده خود بخواهید تا حتما دسترسی های مدیر را به شما بدهد.

اگر سایت وردپرسی خود را از شرکت هایی که به صورت آماده سایت را در اختیار شما قرار می دهند خریداری کرده باشید. احتمالا سطح دسترسی شما را محدود کرده اند. در این حالت سطح دسترسی شما ویرایشگر است و برای نصب افزونه باید سطح دسترسی شما ادمین باشد.

برای می توانید به پشتیبانی خود پیام دهید تا سطح دسترسی را برای شما باز کنند یا اینکه خودشان افزونه مورد نظر شما را نصب کنند.

سایت شما بر روی یک شبکه چند سایتی قرار دارد

یکی دیگر از دلایل احتمالی عدم امکان مشاهده منوی افزونه ها در وردپرس می تواند این باشد که سایت شما جزئی از یک شبکه چند رسانه ای وردپرس است و سرپرست شبکه  منوی افزونه ها را در سایت های شبکه غیرفعال کرده است.

افزونه وردپرس |برنامه نویسی |طراحی سایت

بارگذاری فایل ناقص در نصب افزونه

اگر شما برای نصب افزونه روش بارگزاری مستقیم را انتخاب می کنید و فایل نصبی را از کامپیوتر خود به سایت اضافه می کنید

احتمال دارد با این خطا و نصب نشدن افزونه مواجه شوید:

این خطا هنگامی رخ می دهد که فایل نصبی شما دارای مشکل است.

برای رفع این مشکل می توانید فایل را مجدد دانلود کنید. در صورتی که افزونه شما نسخه پولی بوده است، ابتدا از طریق لینک دانلود مجدد فایل نصبی را دانلود کنید و بارگذاری کنید اگر همچنان با مشکل بر خوردید می توانید به صورت دستی از طریق فایل منیجر اقدام به نصب کنید.

اگر در مورد روش های بر روی سایت وردپرسی اطلاعات ندارید می تواند مقاله ای که در مورد این موضوع بر روی وبلاگ ما قرار دارد را مطالعه کنید.

در صورتی که مشکل شما در این زمینه برطرف نشد می توانید با پشتیبانی شرکتی که از آن افزونه را خرید کرده اید تماس بگیرید.

بارگذاری فایل اشتباه در نصب افزونه

اگر شما برای نصب افزونه روش بارگذاری مستقیم را انتخاب می کنید و فایل نصبی را از کامپیوتر خود به سایت اضافه می کنید

احتمال دارد با این خطای نصب نشدن افزونه نیز مواجه شوید:

توجه داشته باشید که برای نصب افزونه فقط باید یک فایل با فرمت .zip را بارگذاری کنید. اگر به هر دلیلی فایلی غیر از فرمت مجاز وارد کنید با این خطا مواجه می شوید.

یک خطا در کد برنامه وجود دارد

هنگامی که یک افزونه و یا قالب وردپرس را از یک توسعه دهنده معتبر خریداری می کنید ، دیگر نیازی نیست که نگران این نوع خطا باشید. این خطاهای نصب نشدن افزونه معمولا هنگامی رخ می دهد که فایل افزونه به درستی ویرایش نشده باشد.

این خطا بدان معنی است که در کد افزونه شما خطا هایی وجود دارد. اگر یک بار به اشتباه افزونه را نصب کرده باشید و دوباره آن را نصب کنید افزونه سعی می کند فایل های قبلی را بروز رسانی کند که این کار باعث بروز خطا می شود، این خطا مربوط به توسعه دهنده است.

در صورتی که مشکل شما برطرف نشد می توانید از شرکت توسعه دهنده در خواست کنید که نسخه اصلاح شده را برای شما ارسال کنند.

دلیل دیگری که ممکن است این خطا به شما نشان داده شود دستکاری و ایجاد تغییرات بعد از نصب افزونه بر روی وب سایت است.

بارگذاری فایل زیپ اشتباه

اگر شما یک افزونه یا پوسته از یک شرکت توسعه دهنده خریداری می کنید این احتمال وجود دارد که داخل فایلی که برا شما ارسال می کنند پوشه های مختلفی باشد از جمله پوشه راهنمایی، لایسنس، ویدئو آموزشی و موارد دیگر.

شما برای حل مشکل نصب نشدن افزونه باید فقط پوشه مربوطه را بارگذاری کنید.

در صورتی که کل پوشه را بارگذاری کنید با چنین خطا هایی رو به رو می شوید.

حافظه تنها چیزی نیست که می توانید هنگام آپلود یک افزونه یا قالب جدید وردپرس به حد مجاز خود برسانید. همچنین ممکن است متوجه شوید که حجم آن از اندازه مجاز پرونده فراتر رفته است. هنگامی که این اتفاق می افتد ، پیامی شبیه به این مشاهده خواهید کرد:

اگر فایل php.ini را مشاهده نمی کنید می توانید این فایل را در محیط کامپیوتر خود ایجاد کنید و قطعه کد های مورد نظر را وارد کنید

در غیر این صورت می توانید فایل را باز کنید و مطابق راهنمای زیر آن را ویرایش کنید.

هنگامی که پرونده php.ini باز شد ، به دنبال بخشی بگردید که “Fileize” در آن ذکر شده باشد. در صورت وجود ، می توانید آن را با کد زیر جایگزین کنید. در صورت عدم وجود می توانید کد های زیر را به انتهای آن اضافه کنید.

memory_limit = 3000M

افزونه وردپرس |برنامه نویسی |طراحی سایت

تکراری بودن فایل مقصد

این خطا هنگامی رخ می دهد که شما قصد دارید یک افزونه یا پوسته را بر روی سایت خود نصب کنید ولی پوشه ای به همان نام در محل نصب وجود دارد و به مشکل نصب نشدن افزونه بر می خورید در این صورت با خطای زیر مواجه می شوید:

نصب افزونه انجام نشد.

اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به صفحه افزونه ها یا پوسته ها و بررسی وجود یا عدم وجود افزونه یا پوسته مورد نظر است.

به عنوان مثال اگر شما در هنگام نصب با این خطا مواجه شده اید امکان دارد از قبل این افزونه بر روی سایت وردپرسی شما نصب شده باشد و در تب افزونه ها می توانید آن را مشاهده کنید.

اگر شما این افزونه را در لیست افزونه های خود نمی بینید دو دلیل وجود دارد:

دلیل اول: این افزونه در وب سایت شما موجود بوده و در هنگام حذف افزونه مشکلی مانند بسته شدن مرورگر یا قطعی اینترنت به وجود آمده و فایل شما به درستی حذف نشده است و هنوز مقداری از فایل ها بر روی هاست شما مانده است.

دلیل دوم: دقیقا بر عکس مورد اول شما قبلا یک بار اقدام به نصب افزونه کرده اید ولی نصب به دلایلی مانند قطع شدن اینترنت یا بسته شدن مرورگر کامل نشده ولی پوشه ای به نام افزونه در محل نصب افزونه ها درست شده است.

برای رفع این خطا نیاز است با استفاده از نرم افزار های FTP یا دسترسی مستقیم از طریق هاست به پوشه اصلی سایت وردپرسی تان مراجعه کنید که در آدرس زیر است:

حال لازم است که در این پوشه به دنبال نام آن افزونه بگردید و هنگامی که آن را مشاهده کردید به صورت کامل از روی هاست خود پاک کنید.

با این کار این خطای شما برطرف می شود و می توانید به پنل مدیریتی سایت وردپرسی خود برگردید و فایل نصب را مجددا بارگذاری کنید.

جمع بندی

در وردپرس نیز مانند تمام زبان های برنامه نویسی امکان دارد خطا هایی به وجود آید. اما اگر شما افزونه ها و پوسته های خود را از یک سایت معتبر مانند ژاکت خریداری کنید احتمال بروز این خطا ها بسیار کمتر است.

اما همان طور که مشاهده کردید بعضی از این خطا ارتباطی با فایل نصبی ندارند و مشکل از وردپرس یا تنظیمات آن است. که آن ها را می توانید به راحتی ویرایش کنید.

امیداوریم شما با خواندن این مقاله با رایج ترین خطا های نصب افزونه های وردپرس وردپرسی و نحوه رفع آن ها آشنا شده باشید و بتوانید خطا های نصب نشدن افزونه وب سایت وردپرسی خود را اصلاح کنید.

 

نمایش بیشتر