اخبار همه جانبه

معطل تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی هستیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

قیمت مسکن |مسکن |مسکن ملی

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز شنبه ۲۲ آنلاین ماه در شورای مسکن استان با اعلام اینکه مشکل تأمین زمین در طرح نهضت ملی برطرف شده است، عنوان کرد: بخشی از این زمین‌ها در گرو تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی است که هنوز پاسخی به استان نداده‌اند.

وی افزود: یکی از این زمین‌ها در جیرفت است که تمام کارهای آن در استان انجام شده و میراث فرهنگی کرمان نیز جواب داده است، اما شورای عالی معماری و شهرسازی ۲۷۰ هکتار زمین را بلاتکلیف گذاشته است. در حالی که در جیرفت به دلیل مسیل‌ها و کشاورزی، جایابی زمین دشوار است.

استاندار کرمان ابراز داشت: زمین‌های عنبرآباد نیز از دستور کار شورای عالی معماری خارج شده در حالی که اصلاً برای ما قابل قبول نیست و شورا چنین حقی نداشته است.

فداکار گفت: گلایه ما از شورای عالی معماری و شهرسازی برقرار است و پیگیری نیز خواهیم کرد، کوتاهی‌هایی از شورای عالی و ستاد وزارتخانه صورت گرفته است.

استاندار کرمان تصریح کرد: اصلاح قیمت مسکن بلدالامین که بارها متقاضیان آن اعتراض کردند و حق هم دارند، برای وزارتخانه ارسال کردیم اما مدت‌ها معطل مانده و استان را گرفتار کرده است. اختیار این مسکن‌ها به استان داده شود خیلی بهتر است.

استاندار کرمان در ادامه بازرسی و مراقبت از دفاتر مشاور املاک حاشیه شهر را با کمک دستگاه‌های مسئول مورد تاکید قرار داد و گفت: این دفاتر با تخلفات و مشکلاتی در زمینه زمین‌خواری، فروش اراضی غیر و دیگر مسائل مواجه هستند.

فداکار، آماده‌سازی زمین‌ها را با کمک دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شهرداری‌ها و سازمان همیاری شهرداری، مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: آماده‌سازی‌ها مقدمه واگذاری است و باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

استاندار کرمان، تهیه گزارشی از آماده‌سازی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن، بازرسی از املاکی‌ها و طرح جوانی جمعیت در استان توسط ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان لازم دانست تا از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم رسانده شود.

وی عنوان کرد: کار دشوار و سختی در استان برای تأمین زمین نهضت ملی مسکن انجام شده است. در مسکن آنلاین، زمین‌ها آماده و داخل شهر بود، اما در این طرح زمین‌های داخل محدوده نداشتیم و با پیگیری‌ها، استعلام‌ها، رعایت حرائم مختلف، ۴ هزار هکتار زمین الحاق شده است.

فداکار اظهار داشت: مسکن‌های حمایتی کار بزرگی بود که بانک مسکن عملکرد بی‌نظیری داشته است. بخشی از وام‌های تکلیفی را از محل منابع شرکت‌ها نزد بانک‌ها باید تأمین کنیم.

استاندار کرمان گفت: مولدسازی‌ها اول از همه اداره کل مسکن باید پای کار باشد.

استان زمین‌های مورد نیاز مسکن را فراهم کرده است

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: ۲ هزار و ۶۶۹ هکتار کل اراضی تأمین شده استان کرمان در طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان سه و چهار شرطی است که تنها ۲۹۹ هکتار آن در محدوده‌های شهری موجود بود و لذا برای تأمین زمین مجبور به الحاق محدوده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۳۱۶ هکتار زمین برای شورای عالی معماری و شهرسازی فرستادیم که با تصویب آنها نگرانی برای تأمین زمین در طرح‌های مختلف نخواهیم داشت.

افتتاح ۴ هزار مسکن ملی تا پایان سال

رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۱۲۹ هزار و ۲۸۴ نفر در برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن داریم که ۵۱ هزار و ۹۱۹ نفر تأیید نهایی شدند و بیش از ۲۰ هزار مورد افتتاح حساب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۱۲ هزار و ۶۲۵ نفر به پروژه‌ها متصل شدند و در حال انجام کار است. ۸ هزار و ۶۴۸ واحد پروانه صادر شده و ۴ هزار و ۳۶۰ واحد مرحله اجرای سقف را داریم.

حافظی تصریح کرد: تا پایان سال جاری ۴ هزار و ۶۸۴ واحد ساختمانی آماده بهره‌برداری و افتتاح خواهند بود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: در استای تنظیم بازار و کنترل قیمت در دفاتر مشاور املاک ۶۴۲ بازرسی در کرمان انجام و ۲۳ مشاور املاک پلمب شدند.

وی خاطرنشان کرد: از یک هزار و ۹۵۴ مشاوره املاک فعال استان، ۳۶۱ مورد به عنوان املاک غیرمجاز شناسایی شدند

نمایش بیشتر