اخبار ورزشی

منصوریان به استقلال رسید، ساپینتو به نیمکت! / آبی‌ها به دنبال بقا در کورس قهرمانی در اهواز

هفته بیست و سوم لیگ برتر

استقلال برای ماندن در کورس قهرمانی نیاز به شکست فولاد در خوزستان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۹ فردا در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف یکدیگر می‌روند.

دو تیم تا کنون ۵۲ بازی برابر هم برگزار کرده‌اند که ۲۷ بازی را استقلال و ۱۲ بازی را فولاد به سود خود به پایان رسانده‌ و ۱۳ بازی با تساوی به پایان رسیده است. دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و این بار فولاد و استقلال با شرایط متفاوتی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. آبی‌پوشان پایتخت با ۴۳ امتیاز در رتبه سوم جای دارند و  سرخپوشان خوزستان با ۲۸ امتیاز در رده هشتم ایستاده‌اند.

فولاد خوزستان که به رغم هزینه‌های گزاف با جواد نکونام نتایج خوبی نگرفت و جایی در کورس قهرمانی ندارد و از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شد، پس از استعفای نکونام و عدم توافق با گزینه‌های خارجی، علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی انتخاب کرد و در دو بازی اخیر با سرمربی جدید خود ۴ امتیاز گرفته تا با انگیزه بالایی به مصاف تیم سوم جدول برود. منصوریان که سابقه بازی و سرمربیگری را در استقلال دارد و توانسته در کسوت سرمربی این تیم را نایب قهرمان لیگ برتر کند در مقابل تیم سابق خود به دنبال اثبات توانایی‌های فنی خود است تا نشان دهد جدایی‌اش از استقلال فنی نبوده است.

آخرین حضور منصوریان مقابل استقلال 366 روز قبل در قامت سرمربی نفت ابادان بود که تیمش مقابل یم آماده فرهاد مجیدی با یک گل شکست خورد. در آن بازی منصوریان با مجیدی دچار مشکل شد و از اینکه سرمربی وقت استقلال به وی بی محلی کرده بود ناراحت شد و در کنفرانس خبری حسابی از مجیدی انتقاد کرد.

در سمت مقابل استقلال که در کورس قهرمانی است برای ماندن به عنوان تعقیب کننده سپاهان و پرسپولیس، باید در خانه فولاد برنده شود تا بتواند یکی از مدعیان جدی قهرمانی باقی بماند. ریکاردو ساپینتو که پس از گذراندن ۴ جلسه محرومیت انضباطی بار دیگر روی نیمکت تیمش می‌نشیند و از کنار زمین شاگردانش را هدایت می‌کند، غایب شاخصی ندارد و تمامی مهره‌های کلیدی‌اش را در اختیار دارد اگر چه مرادمند به شرایط بازی نرسیده و مهدی پور نیز هنوز صد در صد آماده نشده است. سرمربی پرتغالی استقلال در بازی رفت هم به خاطر محرومیت روی نیمکت نبود و در تلاش است تا عملکرد خوب هفته‌های اخیر را ادامه دهد و ۳ امتیاز دیگر به اندوخته‌های تیمش اضافه کند. ساپینتو می‌داند بازی دشواری در پیش دارد و آماده است تا بر سرمربی سابق استقلال چیره شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر