اخبار استانی

مهمترین اولویت‌های اقتصادی خراسان رضوی

کردوار نیوز/خراسان رضوی معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به تشریح بخشی از مهمترین اولویت‌های اقتصادی پیش رو در این استان پرداخت.

حسن نوری‌زاده در حاشیه سفر به شهرستان تایباد و بازدید از مرز دوغارون در گفت و گو با کردوار نیوز در خصوص مهمترین اولویت‌های پیش رو در استان اظهار کرد: حوزه اقتصادی با توجه به پایش طرح‌های اقتصادی از سوی استاندار خراسان رضوی شخصاً پیگیری می‌شود و در حوزه صنعت و معدن ۶۴ پروژه بزرگ اقتصادی داریم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه استاندار برای تمامی این‌ها برنامه‌ریزی شده و به دنبال این هستیم قبل از اتمام دور اول دولت سیزدهم این تعداد پروژه در سطح استان به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به شناختی که از ظرفیت‌های اقتصادی و فعالین اقتصادی سالم در استان خراسان رضوی داریم جلساتی در همین راستا برگزار شده و پیگیر رفع موانع هستیم و در راستای گسترش این فعالیت‌ها تاکنون نشست‌های بسیار خوبی در این خصوص با فعالین اقتصادی برگزار شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اطلس اقتصادی کاملاً مشخص است، جلسه اتاق مشترک ایران و ترکمنستان را در خصوص موضوعات اقتصادی تشکیل داده‌ایم و امروز چهارشنبه هم جلسه‌ای با اعضاء اتاق مشترک ایران و افغانستان داریم که باید این مسائل در حوزه خارجی و داخلی مورد پیگیری قرار گیرد.

نورزی‌زاده گفت: بر اساس آمار اقبال بازار افغانستان به محصولات ایرانی همچون فرآورده‌های نفتی، گازهای نفتی، شمش آهن و فولاد، گاز طبیعی، هیدروکربن‌های سبک و سنگین، مواد غذایی، اوره، انواع پلی‌اتیلن، سبزیجات و سیمان بسیار بالا است و همین موضوع باعث شده تا طی سال‌های گذشته با وجود اتفاقات مختلف در جغرافیای افغانستان، صادرات ایران به این کشور سیری صعودی را طی کند.

وی افزود: همین روند رو به رشد باعث شد تا به استناد آمار سازمان توسعه تجارت در سال گذشته کشور افغانستان به عنوان ششمین مقصد کالاهای صادراتی ایران شناخته شود و بالاترین تراز تجاری مثبت ایران به نام این کشور ثبت شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته به زودی از ۴ نقطه مرزی بازدید خواهیم کرد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر