اقتصادی

نسخه دیجیتالی «آواتار» با ۳ ساعت محتوای اضافه منتشر می‌شود

با محوریت سکانس‌های دریایی و جلوه‌های ویژه؛

ساعت

با اعلام رسمی استودیو‌های سازنده قسمت دوم فیلم سینمایی «آواتار»، تاریخ انتشار نسخه دیجیتالی این فیلم مشخص شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، استودیو‌های دیزنی و قرن بیستم ضمن تایید انتشار نسخه دیجیتالی فیلم «آواتار؛ راه آب» (Avatar: The Way of Water)، اعلام کردند که این نسخه از فیلم با محتوای اضافه سه ساعته منتشر خواهد شد.

قسمت دوم فیلم «آواتار» که کارگردانی آن همچون قسمت اول برعهده جیمز کامرون بوده است، با فروش خوبی که تا به امروز داشته، در حال حاضر سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما محسوب می‌شود و گزینه‌ای است که می‌تواند با چند ماه اکران دیگر به رتبه‌های اول و دوم نیز برسد.

حالا و در تازه‌ترین اتفاق مربوط به این اثر، تاریخ انتشار نسخه با کیفیت فیلم «آواتار؛ راه آب» مشخص شده است. با اعلام استودیو‌های دیزنی و قرن بیستم نسخه دیجیتالی فیلم در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۳ (۸ فروردین ۱۴۰۲) منتشر خواهد شد. البته هنوز به طور رسمی در رابطه با دیگر نسخه‌های فیلم (بلوری، اجاره‌ای و…) و پخش آن از پلتفرم‌های مختلف (دیزنی پلاس) اطلاع‌رسانی نشده و احتمالا این موارد به زمان‌های دیگری در بهار سال آینده موکول شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده، نسخه دیجیتالی فیلم «آواتار ۲» بیش از ۳ ساعت محتوای اضافه خواهد داشت که این نکته آن را کاملا منحصر به فرد کرده است و کسانی که آن را در سینما دیده‌اند نیز به خاطر این سه ساعت علاقه دارند این نسخه را تماشا کنند. این سه ساعت محتوای اضافه شامل مواردی همچون ویدیو‌هایی از پشت صحنه فیلم، خلق شخصیت‌های دنیای پاندروا، بخش جلوه‌های ویژه (و به طور خاص مراحل فیلم‌برداری در زیر آب) شخصیت‌های انسانی جدید و موارد دیگر خواهد بود.

این روز‌ها فیلم «آواتار؛ راه آب» با بیش از ۲.۲ میلیارد دلار فروش در گیشه جهانی بعد از فیلم‌های «آواتار» و «انتقام‌جویان؛ پایان بازی» در رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد و نکته قابل توجه اینجاست که فروش فوق‌العاده این دو قسمت، سازندگان آن را برای ساخت قسمت‌های بعدی آواتار بسیار ترغیب کرده است، تا جایی که از چند وقت قبل تاریخ اکران سه قسمت بعدی این فیلم نیز مشخص شده است.

قسمت سوم فیلم آواتار که هنوز زیرعنوان آن مشخص نشده است طبق برنامه در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آذر ۱۴۰۳)، قسمت چهارم آن در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۶ (۲۷ آذر ۱۴۰۵) و پنجمین قسمت آن نیز در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۸ (۲ دی ۱۴۰۷)، به روی پرده‌های سینما در سراسر دنیا خواهند رفت.

تنها چند نفر از عوامل تولید این قسمت‌ها از امروز مشخص شده، نفر اول جیمز کامرون است که طبق قرارداد، کارگردانی تمامی قسمت‌های «آواتار» بر عهده او خواهد بود، نفرات بعدی نیز جاش فریدمن، ریک جافا، آماندا سیلور و شین سالرنو، هستند که هر چهار نفر از نویسندگان دنباله‌های بعدی این فرنچایز سینمایی خواهند بود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر