اقتصادی

نفس‌های آخر کارت‌های سوخت؟ – کردوار نیوز

محصولات کشاورزی |مولدسازی |نفت

پس از چند سال بحث و گمانه زنی درباره استفاده از ظرفیت کارت‌های بانکی برای عرضه بنزین، سرانجام دولت گامی جدید را در این زمینه برداشته است.

به گزارش کردوار نیوز، هرچند در ماه‌های گذشته با برنامه ریزی وزارت نفت، سرعت تحویل کارت‌های سوخت جدید افزایش پیدا کرده و زمان انتظار برای آن کاهش یافته است اما به نظر می رسد با یک ابتکار جدید می‌توان این مشکل را به شکلی اساسی حل کرد.

مهمان روز: کارت‌های بانکی

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اجرای طرح آزمایشی عرضه سوخت از طریق کارت بانکی در یک جایگاه شهر تهران خبر داد و گفت: در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل آزمایشی و صدور مجوزها، در مرحله نخست این طرح، توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی آغاز خواهد شد.

همچنین مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: حجم گاز ارسالی به نیروگاه‌ها از ابتدای امسال تا پایان بهار، ۲۱ میلیارد و ۸۱۴ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱، بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

پالایشگاه‌های نفت آسیا که عامل تامین حدود یک سوم از سوخت مصرفی جهان هستند، با وعده اخیر عربستان سعودی و روسیه برای کاهش بیشتر عرضه، آماده می‌شوند تا نفت مورد نیازشان را از منابع دیگر جست و جو کنند.

ترمز روز: بازار سرمایه

شاخص کل بورس امروز با ۵۷۰ واحد افزایش در رقم دو میلیون و ۲۰۲ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۲۸۸۰ واحد صعود رقم ۷۷۶ هزار و ۱۷۸ واحد را ثبت کرد.

یکی از طرح‌هایی که سال گذشته از سوی دولت مطرح شد، مولدسازی دارایی‌های دولت بود، طرحی که به نظر می‌رسد شمارش معکوس برای اجرای آن آغاز شده و قرار است همانطور که وعده داده شده بود معاملات در تالار شیشه‌ای بورس انجام شود.

همچنین آخرین آمار حاکی از آن است که درآمد دولت از محل مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمدها، مالیات بر ارث، مالیات‌های مستقیم و مالیات بر کالاها و خدمات طی اسفندماه سال ۱۴۰۱، بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

شرکای روز: چین و روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فاش کرد که همکاری تجاری و اقتصادی روسیه و چین در حال گسترش است و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از تسویه حساب‌ها بین دو کشور به روبل و یوان انجام می‌شود.

همچنین روسیه روز سه شنبه (۴ جولای) ضمن انتقاد از موانع احتمالی برای صادرات محصولات کشاورزی خود گفت که هیچ دلیلی برای تمدید توافقی که به اوکراین اجازه می‌دهد غلات را از طریق دریای سیاه صادر کند، نمی‌بیند.

یک مقام ارشد بانک مرکزی روسیه تاکید کرده که تضعیف اخیر روبل هیچ تهدیدی برای ثبات مالی کشور روسیه به همراه ندارد.

تغییر روز: کالابرگ الکترونیک

وزیر کار گفت: موضوع حل مشکل مدیریتی صندوق‌های بازنشستگی از جیب کارگران مطرح نیست و هیچکس این کار را قبول ندارد اما صندوق‌ها با ناپایداری جدی مواجه‌ و به اصلاحات اساسی نیازمندند.

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها گفت: مذاکرات اولیه با چین انجام شده تا در قبال تهاتر نفت، کار مهندسی منطقه سه آزادراه تهران-شمال را اجرا کنند؛ با وجود این در قراردادها ذکر شده که برای این پروژه ۸۰ درصد از پیمانکاران ایرانی استفاده شود.

دبیر انجمن صنعت شیشه ایران از برگزاری نمایشگاه صنعت شیشه با حضور نمایندگان ایتالیا، آلمان، ترکیه و چین از ۲۳ تیرماه خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از سه میلیون تن انواع شیشه تولید شود که حدود ۴۰ درصد شیشه‌های تخت به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و حتی اروپا صادر خواهد شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.