اخبار ورزشی

نقش دانشگاه در تمدن‌سازی نوین اسلامی

حسن رحیم پور ازغدی گفت:

معلم |معلمان |موفقیت

حسن رحیم پور ازغدی با موضوع «نقش دانشگاه در تمدن نوین اسلامی» در دو دوره دانش افزایی و توانمندسازی معلمان در مشهد سخنرانی کرد.

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری، حسن رحیم پور ازغدی که در دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی سخنرانی کرد، با تاکید بر اینکه مبانی و اهداف توسعه تمدن باید به درستی ارائه شود، گفت: و گفت: «تمدن هم باید درست و دیندار کار کند.» باید کار را درست انجام دهد. کار درست است یعنی اگر هدف درست باشد روش هم درست است.

ازغدی تصریح کرد: امروز یک ایدئولوژی کم شکل، مترقی و بدون شکل داریم، اما بین آنچه می خواهیم انجام دهیم و کاری که در میدان عمل انجام می دهیم فاصله است. اگر این فاصله کم نشود ضربه می خوریم.

وی افزود: باید با همدلی مشکلات را مطرح کنیم. در گام اول موفقیت های بزرگی در زمینه های مختلف به دست آمده است. این نشان می دهد که انقلاب اسلامی چقدر موفق بوده است. اکنون که در حال برداشتن گام دوم هستیم، باید توجه داشته باشیم که هزینه ها و مشکلاتی که در این مرحله وجود دارد، مانند قدم اول نیست. مشکلات و مشکلات مردم و جامعه باید در این گام حل شود.

این مدرس دانشگاه و دانشگاه گفت: در حوزه تمدنی بزرگترین مشکل تبدیل ایدئولوژی به استراتژی است. در عرصه عمل، نظام واردات و صادرات، نظام بانکی و مالی و… با مشکلاتی مواجه است که برای رسیدن به تمدن اسلامی باید برطرف شود.

وی وجود گروه معلمان را فرصتی برای عملی شدن به گفته های خود دانست و افزود: برای هر شعاری که مطرح می شود باید راهبرد اجرایی تعریف شود و بودجه، ساختار و سایر الزامات برای آن پیش بینی شود. ” این امر نیاز به دغدغه، تخصص و پیگیری دارد که کار نخبه ای است. بدون در نظر گرفتن این موارد، شکست خواهیم خورد.

نقش دانشگاه در تمدن نوین اسلامی

متذکر شد: برای رفع ایرادات و خرابی ها باید جستجو شود. باید دانست که در مسیر تمدن، خط قرمز امید مردم است. اگر نسل جدید امید خود را به انقلاب اسلامی و نیروهای انقلابی از دست بدهد و انقلاب سرمایه جمعی خود را از دست بدهد، شکست خواهد خورد.

وی افزود: وظیفه معلم بسیجی راه گشای مشکلات موجود در مسیر تهذیب و ارائه راه حل در کنار هر انتقادی است.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که توانست با شعار بدون ترک اصول و مکتب خود نظام ایجاد کند و دینداران را در صحنه نگه دارد، این یک معجزه است.

ازغدی تاکید کرد: خدمات انقلاب باید برای نسل جوان اعلام شود، امروز رسانه ها در حال تخریب انقلاب هستند. معلمان باید کتاب را در موضوع کتاب توزیع کنند.

وی در ادامه به برخی از ارکان تمدن سازی اشاره کرد و یکی از نقاط ضعف بزرگان را راه نیافتن به هدف و مهندسی نکردن راهی برای رسیدن به هدف خواند.

ازغدی بعدها دانش را برای تمدن مفید و لازم دانست و افزود: دانش مفید نیست و با آن می توان تهدیدها و سناریوها را پیش بینی کرد. امروز دشمن نقشه خانم برایمن را ترسیم می کند. آرمان تمدن اسلامی این است که باید به سمتی برویم که فقیر و حتی یک آرزو نداشته باشیم. در این راستا اگر مسئولان و همچنین جامعه ثروتمند کوتاهی کنند، در پیشگاه خداوند قضاوت خواهند شد.

وی همچنین مدیریت زمان، توزیع کار و توزیع صحیح منابع را از جمله شاخص های تمدن اسلامی عنوان کرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر