اقتصادی

نگارش و تدوین طرح توجیهی

آفتاب‌‌نیوز :

مقدمه، درصد موفقیت و شکست پروژه، معرفی پروژه، امکان سنجی اولیه، معرفی مجری طرح، تعداد سهامداران، روش‌های سرمایه گذاری، ارزش تمام شده هر محصول و… از مواردی است که در طرح توجیهی در نظر گرفته شده است. با استفاده از طرح توجیهی کاربردی می‌توان زودتر به هدف رسید و با کمترین هزینه، سود مورد نظر را کسب کرد. با استفاده از طرح توجیهی توجیه پذیری یک پروژه از ابعاد مختلف بازار، فنی و مالی بررسی می‌شود.

طرح توجیهی

گروه مشاوره طرح ریزی صنایع (مطصا) از معتبرترین مراکز تدوین طرح توجیهی در کشورمان است. این مجموعه با دانش و تجربه‌ی بالا همواره در این راه موفق بوده و توانسته انواع طرح توجیهی متناسب با بودجه‌های مختلف برای اهداف گوناگون را نگارش و تدوین نماید.

علت تدوین طرح توجیهی

زمانی که ایده‌ای را در ذهن دارید، آن ایده خام است و به مرحله‌ی اجرا نرسیده است. در واقع زمانی که از ایده مطمئن نشویم آن را اجرا نخواهیم کرد، زیرا در هر سرمایه گذاری هدف کسب سود و سایر اهداف در کنار آن است. در این زمان با کمک طرح توجیهی می‌توان توجیه پذیری پروژه را بررسی کرد و درصد موفقیت را به دست آورد. در واقع بدون داشتن طرح توجیهی و شروع سرمایه گذاری با استفاده از اطلاعات شخصی، ریسک‌های زیادی به همراه دارد و در صورت ناموفق بودن پروژه، افراد سرمایه و زمان خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین با صرف اندک هزینه برای طرح توجیهی می‌توان از ضرر و زیان جلوگیری کرد.

هزینه‌ی طرح توجیهی

مشاغل مختلفی وجود دارد که محصول یا خدمات را ارائه می‌کنند و این مخاطبین اصلی طرح توجیهی هستند. این افراد پیش از سرمایه گذاری، از وضعیت مقبولیت طرح خود اطمینان حاصل می‌کنند و به صورت مطمئن سرمایه گذاری خود را آغاز می‌نمایند. شرکت‌هایی هستند که طرح توجیهی را ارائه می‌کند این شرکت‌ها با بهره گیری از نیروی متخصص و داشتن اطلاعات و دانش لازم اقدام به نگارش طرح توجیهی می‌نمایند. این مجموعه‌ها با استفاده از نرم افزار‌های پیشرفته و آمار و اطلاعاتی که در دست دارند، اقدام به نگارش طرح توجیهی می‌نمایند. هزینه‌ی طرح توجیهی بر اساس پروژه مختلف است بنابراین هزینه‌ی تمامی طرح توجیهی‌ها به صورت یکسان نمی‌باشد و این قیمت بر اساس ظرفیت پروژه ها، نوع سرمایه گذاری، تعداد سهامداران و… در نظر گرفته می‌شود.

طرح توجیهی

مزایای طرح توجیهی

وب سایت‌های اینترنتی زیادی هستند که برای طرح توجیهی تبلیغاتی را انجام داده اند، اما برای دریافت طرح توجیهی باید حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید و از این مراکز انواع طرح توجیهی کاربردی و اقتصادی را دریافت کنید. یکی از مراکز معتبر در حوزۀ طرح توجیهی، گروه مشاوره طرح ریزی صنایع (مطصا) می‌باشد. این مجموعه از فعالان در زمینه‌ی نگارش طرح توجیهی است که انواع طرح توجیهی جامع و کاربردی را ارائه می‌نماید. برای بهره مندی از طرح توجیهی اصولی و کامل از طریق این مجموعه می‌توانید سفارش خود را ثبت نمایید.

طرح توجیهی کسب و کار موجب برداشتن موانع از سر راه فعالان اقتصادی می‌شود و مانند یک مشاوری عمل می‌کند که تمام مراحل مسیر را روشن می‌نماید بدین ترتیب افراد می‌توانند بسیار ساده‌تر به هدف خود برسند.

استفاده از طرح توجیهی

همچنین ممکن است ایده و طرحی که در ذهن دارند قابلیت اجرا نداشته باشد و یا به شرایط خاصی نیاز داشته باشد ه همین دلیل است که سرمایه گذاران زیادی از طرح توجیهی استفاده می‌کنند تا بتوانند ریسک‌ها را کاهش دهند و قابلیت اجرای پروژه را بدانند. طرح توجیهی مانند نقشه‌ای است که شما آن را به دست دارید و گام بردارید. شما هر زمان می‌توانید از اطلاعات این نقشه استفاده کنید. طرح توجیهی شامل اطلاعات زیادی از قبیل بازار، فنی، مالی و… می‌باشد به همین دلیل شما در ابتدا تمامی هزینه‌ی های لازم می‌دانید و در صورت نداشتن بودجه‌ی کافی، آن سرمایه گذاری را انجام نمی‌دهید. درصد موفقیت پروژه با استفاده از طرح توجیهی مشخص می‌شود و اگر شما در ابتدای کار بدانید که ایا موفق خواهید شد یا خیر، قطعا بهترین تصمیم گیری را انجام می‌دهید و از شروع سرمایه گذاری‌های ناموفقق جلوگیری می‌کنید.

 به ویژه برای جذب سرمایه گذار و تعریف پروژه برای او نیاز طرح توجیهی است تا سرمایه گذار بتواند تمامی اطلاعات را به دست آورده و با خیالی آسوده این کار را قبول کند. در واقع تعریف پروژه به زبان خود به سرمایه گذار، بدون داشتن اطلاعات کافی بسیار دشوار است و نمی‌تواند او را متقاعد کند. از طرح توجیهی برای دریافت وام و تسهیلات نیز استفاده می‌شود و نیاز است که برای وام، سرمایه گذاری را به بانک و سایر مراکز مربوطه توضیح داد و به همین دلیل استفاده از طرح توجیهی در چنین مواردی بسیار کاربردی خواهد بود.

طرح توجیهی

طرح توجیهی با مناسب‌ترین قیمت

 در این مجموعه گروهی از مهندسین، متخصصین و فعالان اقتصادی با هم همکاری دارند تا بتوانند اطلاعات دقیق و کاملی را به شما ارائه کنند. متقاضیان استفاده از انواع طرح توجیهی می‌توانند برای نگارش طرح توجیهی مورد نظرشان با مراجعه به سایت اطلاع رسانی این مرکز، اطلاعات لازم را در خصوص اجرای این مستندات آماری را به دست آورند؛ بنابراین با تماس با کارشناسان ما می‌توانید مشاوره دریافت کنید.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.