اخبار بین المللی

هفته بیست و نهم لیگ برتر| پرسپولیس در قزوین به دنبال شنل قهرمانی / استقلال محکوم به برد مقابل گل گهر

هفته بیست و نهم لیگ برتر| پرسپولیس در قزوین به دنبال شنل قهرمانی   استقلال محکوم به برد مقابل گل گهر

استقلال و پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر محکوم به برتری مقابل گل‌گهر و شمس آذر هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۲۰ فردا به دیدار تیم‌های گل‌گهر سیرجان و شمس آذر قزوین خواهند رفت.

شمس آذر قزوینپرسپولیس

پرسپولیس هفته قبل دست به کار بزرگی زد و بازی ۳ بر صفر باخته برابر استقلال خوزستان را ۴ بر ۳ به سود خود تمام کرد تا پس از هفته‌ها و در فاصله دو هفته مانده تا پایان فصل با ۶۲ امتیاز به صدر جدول برود و مدعی شماره یک قهرمانی شود. شاگردان اوسمار ویرا در صورتی که بتوانند در این دیدار و بازی بعدی خود مقابل مس رفسنجان برنده از زمین خارج شوند، نهمین قهرمانی خود در لیگ برتر را در دوره بیست و سوم این تورنمنت جشن خواهند گرفت. غیبت احتمالی گئورگی گولسیانی که جای خالی او مقابل استقلال خوزستان حس شد، می‌تواند کار را برای پرافتخارترین تیم لیگ برتر سخت کند.

شمس آذر که اولین فصل حضورش را در لیگ برتر پشت سر می‌گذارد با وجود کسر ۳ امتیاز انضباطی، با ۳۹ امتیاز در رتبه ششم جدول است و می‌تواند با شکست پرسپولیس امیدوار به صعود به رده پنجم شود و با توجه به اینکه یک هفته تا پایان لیگ باقی خواهد ماند، بخت زیادی برای کسب عنوان پنجم لیگ برتر بیست و سوم شود. سعید دقیقی که فصل پر هیاهویی را پشت سر گذاشته، در میانه فصل تا یک قدمی سرمربیگری مس رفسنجان پیش رفت و در نهایت سرمربی شمس آذر باقی ماند تا تیمش بدون تردید در پایان فصل رتبه‌ای تک رقمی داشته باشد به خصوص که طبق اعلام خودش این آخرین باری است که در ورزشگاه خودی روی نیمکت شمس آذر می نشنید. شمس آذر در بازی فردا غایبی ندارد و تمامی نفرات آماده بازی هستند.

دو تیم تا به حال یک بار به مصاف هم رفته‌اند که پرسپولیس ۲ بر یک برنده شده است.

استقلالگل‌گهر سیرجان

استقلال در حالی که خود را مدعی شماره یک قهرمانی می‌دید، هفته قبل در خانه نساجی مازندران متوقف شد تا صدر جدول را به رقیب سنتی بدهد. آبی‌ها در پایان نیمه اول با اختلاف ۲ امتیاز صدرنشین بودند، اما دقیقه ۹۵ پرسپولیس گل برتری را زد تا با یک امتیاز اختلاف به صدر برود. شاگردان جواد نکونام که بخت دوم قهرمانی هستند با امید به توقف رقیب سنتی در خانه شمس آذر، به دنبال برتری بر گل‌گهر هستند تا شاید به صدر بازگردند. قهرمانی دیگر در دست استقلال نیست، اما در صورتی که بتواند از سد حریف سیرجانی بگذرد حتی اگر پرسپولیس هم از سد شمس آذر بگذرد، در هفته آخر امید به قهرمانی را دارد، اما توقف برابر گل‌گهر می‌تواند نسخه ناکامی استقلال در کسب قهرمانی را بپیچد. کوین یامگا و مهدی مهدی‌پور که مدتی است فصل برای آنها تمام شده تنها غایبان استقلال در بازی فردا هستند.

گل‌گهر سیرجان که با ۳۶ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارند برای آنکه تک رقمی باقی بمانند نیاز به کسب امتیاز از استقلال دارند. شاگردان مارینوس اوزونیدیس فصل پر نوسانی را سپری کردند و کمتر پیش آمد که بتوانند هفته‌ها نتایج خوبی بگیرند. سرمربی یونانی در این فصل نتوانست نتایج فوق‌العاده‌ای با تیم سیرجانی بگیرد، اما نتیجه دیدار فردای شاگردان او برابر استقلال در تعیین قهرمان این فصل نقش مهمی دارد. او در بازی با استقلال علیرضا علیزاده که از مهره‌های کلیدی تیمش است را به دلیل محرومیت و مهدی تیکدری را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد.  

دو تیم تا به حال ۱۰ بازی با هم برگزار کرده‌اند که استقلال ۸ و گل‌گهر یک بار برنده شده‌اند و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. آخرین دیدار دو تیم در سیرجان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نمایش بیشتر

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.