اقتصادی

پرداخت تسهیلات باقی‌مانده مسکن آنلاین در قالب نهضت ملی در سال جاری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ایران |حوزه |شهرسازی

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «علی عسکری» در تشریح بخشی از عملکرد بانک مسکن در حوزه مسکن آنلاین افزود: پارسال نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی آنلاین باقی‌مانده در دستور تکمیل قرار گرفت که حدود ۹۵ هزار واحد بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. با هماهنگی انجام شده با وزارت راه و شهرسازی، اولویت پرداخت تسهیلات برای واحدهای باقی‌مانده مسکن آنلاین با پیشرفت فیزیکی بالا که به طرح نهضت ملی مسکن منتقل شده اختصاص یافته است.

سرپرست بانک مسکن ادامه‌داد: از آنجایی که سقف تسهیلات مسکن آنلاین پاسخگوی اتمام این پروژه‌ها نیست، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی این پروژه‌ها به نهضت ملی مسکن سوق داده شد. مقرر شد تا مالکان مابه‌التفاوت تسهیلات مسکن آنلاین را با دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن پرداخت کنند و بدین ترتیب پروژه‌های باقی‌مانده مسکن آنلاین در قالب نهضت ملی مسکن زودتر به سرانجام برسد و تکمیل شود.

عسکری تصریح کرد: بخشی از تسهیلاتی که بانک مسکن در سال گذشته پرداخت کرد در حوزه تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن آنلاین بود.

وی خاطرنشان‌کرد: پیش‌بینی شده واحدهای مسکونی مهری که پیشرفت بالایی دارند و به نهضت ملی مسکن انتقال یافته‌اند، در سال ۱۴۰۲ تحویل شود. بانک مسکن تعهد دارد تا تأمین مالی واحدهای باقی‌مانده مسکن آنلاین هرکدام که قراردادهایشان به نهضت ملی مسکن منتقل می‌شود را انجام دهد تا این کار هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

نمایش بیشتر