اقتصادی

پول دیگری از متقاضیان مسکن آنلاین دریافت نمی‌شود

شهرسازی |قانون |مسکن

آفتاب‌‌نیوز :

حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکن آنلاین باقیمانده از دوره‌های گذشته به دولت سیزدهم رسید که طبق گفته وزیر راه و شهرسازی تا امروز ۱۰۰ هزار واحد تکمیل و افتتاح شده است.

در بعضی از شهر‌ها از جمله پردیس، پرند و هشتگرد هنوز برخی واحد‌های مسکن آنلاین تحویل نشده که بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ قرار است از طریق منابع صندوق ملی مسکن تکمیل شود و هیچ مبلغ جدیدی از متقاضیان دریافت نخواهد شد. در پردیس ۲۹ هزار و ۸۲۱ واحد باقی مانده که البته مدیرعامل عمران پردیس اعلام کرده ۱۰ هزار واحد آماده افتتاح است.

در هفته دولت امسال ۲۰ هزار و ۲۴۸ واحد مسکونی در شهر‌های جدید آماده‌ی بهره‌برداری شد که از جمله این موارد می‌توان ۲۸۰۳ واحد در پرند، ۲۴۰۰ واحد در گلبهار و ۱۴۷۲ واحد در مهستان (هشتگرد) اشاره کرد.

حدود ۱۴۰ هزار واحد از پروژه‌های مسکن آنلاین در کشور باقی مانده که اخیرا در نشستی با حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن درخصوص یافتن راهکاری برای پرداخت هزینه اتمام آن‌ها به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی، یکم مهرماه در سفر به شهر جدید پرند گفت که تعداد باقیمانده واحد‌های مسکن آنلاین را تا پایان سال به اتمام می‌رسانیم.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.