چطور می توانیم با استفاده از دیدگاه های مشتریان، محصولات دراپ شیپینگ را بهینه سازی کنیم؟
یادگیری روش راهاندازی یک کسبوکار ، مانند هر نوع سرمایهگذاری دیگر، آسان نیست. اما این موضوع میتواند بهعنوان اولین گام موثر بهسوی دنیای کارآفرینی باشد.شما با دراپ شیپینگ میتوانید بدون نگهداری موجودی در انبار، محصولات متنوعی را به مشتریان بفروشید. همچنین، شما نیازی به پرداخت هزینه برای خرید محصولات پیش از فروش ندارید و میتوانید یک منبع درآمد پایدار در درازمدت ایجاد کنید.در این نوشتار قصد داریم تا با بیان 10 گام، چگونگی شروع یک کسبوکار آنلاین به روش دراپ شیپینگ را شرح دهیم.
در نظر داشته باشید که برخی از این مراحل اجباری بوده و برخی دیگر فقط یک ایده خوب برای شروع بهکار هستند. اما درهرحال با دانستن این موارد در وقت و هزینه شما صرفهجویی میشود.با شروع یک کسبوکار دراپ شیپینگ، مدیریت موجودی برای شما دردسری ایجاد نخواهد کرد و و حملونقل نیز آسان میشود؛ زیرا سفارشها بهطورمستقیم از تامینکننده شما برای مشتریانتان ارسال میشوند؛ بنابراین شما میتوانید روی موارد مهم مانند فروش محصولات، بازاریابی و رضایت مشتریان خود تمرکز کنید. مزایای شرکت در ورکشاپ دراپ شیپینگ یادگیری سریع و دریافت گواهینامه می باشد
نحوه راه اندازی dropshipping در 10 گام:
- برای راهاندازی یک کسبوکار دراپ شیپینگ تصمیم جدی بگیرید
دراپ شیپینگ نیز مانند هر کسبوکار دیگری، به دقت و توجه و همچنین دیدگاه بلندمدت نیاز دارد. پس اگر توقع دارید تا با ۶ هفته کار پارهوقت به درآمد شش رقمی برسید، متاسفانه ناامید خواهید شد. با نگاه منطقی به کسبوکار، داشتن انتظارات واقعبینانه در مورد سرمایهگذاری موردنیاز و همچنین درنظرگرفتن پتانسیل خود برای سود، احتمال ناامید شدن و ترک کار بسیار کمتر خواهد شد.
بهعنوان یک فرد مبتدی، هنگام شروع یک تجارت الکترونیک باید روی یکی از ۲ مورد زیر سرمایهگذاری خوبی داشته باشید:
- ایده کسبوکار دراپ شیپینگ خود را انتخاب کنید
مرحله دوم در یادگیری نحوه راهاندازی یک کسبوکار دراپ شیپینگ، انجام تحقیقات بازار است. درست مانند زمانیکه درحال بازگشایی یک فروشگاه خردهفروشی سنتی هستید و به مکانهای مناسب برای کار، رقبا و… نگاه میکنید؛ پس جایگاهی را که به آن علاقه دارید بررسی کنید و بر اساس میزان سودآوری آن تصمیم بگیرید.
اما در نظر داشته باشید که در حقیقت، ارائه ایدههای خوب و معتبر برای فروش یک محصول، کمی دشوار است.
- انتخاب محصولات برای دراپ شیپینگ
با تمرکز بر روی محصولات خاص و پرطرفدار، میتوانید به جلب توجه خریداران بدون توجه به رقابت با کسبوکارهای بزرگتر کمک کنید.
محصولاتی که در صفحه اصلی نمایش داده میشوند، به ترغیب مشتری برای خرید کمک میکنند؛ پس در انتخاب آنها دقت کنید. محصولات تناسب اندام، مد، محصولات زیبایی، لوازم الکترونیکی، لوازم جانبی تلفن همراه و موارد مرتبط با یوگا ممکن است انتخاب خوبی برای شروع دراپ شیپینگ باشند.
چند نمونه از محصولات محبوب و پر جستجو یک فروشگاه دراپ شیپینگ عبارتاند از:
- قاب آیفون، برای دارندگان آیفون
- وسایل کمپینگ، برای افراد کمپینگ
- تجهیزات ورزشی، برای افراد علاقهمند به تناسب اندام
ابزار بررسی کلمات کلیدی که نام بردیم، حجم حدودی جستجوی ماهانه محصول شما و میزان رقابت آن را به شما نشان میدهند. درنتیجه میتوانید از این اطلاعات برای سنجش محبوبیت ایده کسبوکار دراپ شیپینگ خود و گرفتن ایدههای نو درخصوص محصول جدید برای آینده استفاده کنید.
- تحقیقات رقابتی انجام دهید
اکنون که میدانید قرار است در فروشگاه خود چه چیزی بفروشید، به رقبایتان نگاه کرده و روش کار آنها را بررسی کنید. رقبای شما ممکن است سرنخهای خوبی برای موفقیت داشته باشند و میتوانند به شما کمک کنند تا برنامه بازاریابی قویتری برای کسبوکار دراپ شیپینگ خود بسازید. این موضوع به شما کمک میکند تا تمرکز خود را حفظ کرده و برای گامهای بعدی خود برنامهریزی کنید.
برخی از راههای انجام تحقیقات در مورد رقبا عبارتاند از:
استفاده از جستجوی گوگل
موتورهای جستجو یک نقطه شروع مهم هستند. از گوگل برای تهیه لیستی از ۵ رقیب برتر خود استفاده کنید.
هرآنچه که میتوانید درباره رقبای برتر خود بیاموزید
وبسایت رقبا، قیمتها، روشهای بازاریابی، توضیحات محصول و غیره را بررسی کنید. نتیجه این بررسیها را در یک فایل ذخیره کنید تا بتوانید هنگام تصمیمگیری برای فروشگاه خود بهراحتی به آن مراجعه کنید.
بهعنوانمثال، اگر میخواهید از یک لیست ایمیل برای تبلیغ کسبوکار خود استفاده کنید، میتوانید به فایل خود نگاهی انداخته تا ببینید آیا رقبا از قبل این کار را انجام میدادهاند یا خیر و همچنین از تاکتیکهای آنها استفاده کنید.
- تامینکننده دراپ شیپینگ را انتخاب کنید
انتخاب تامینکننده دراپ شیپینگ گامی حیاتی برای ایجاد یک کسبوکار موفق دراپ شیپینگ است.
بدون تامینکنندگان قابل اعتماد، یک کسبوکار دراپ شیپینگ هیچ محصولی برای ارسال به مشتریان نخواهد داشت و بنابراین دیگر وجود نخواهد داشت.
تا این مرحله، شما بررسی کردهاید که چه محصولاتی را میخواهید بفروشید و میدانید که این محصولات میتوانند سودآور باشند یا خیر.
در مرحله بعد باید مطمئن شوید که یک تامینکننده دراپ شیپینگ مطمئن که خدمات با کیفیتی را به شما ارائه میدهد، پیدا خواهید کرد.
DSers بازاری است که یافتن محصولات برای فروش آنلاین را آسان میکند. از لوازم الکترونیکی، مد، اسباببازیها گرفته تا سایر اقلام پرطرفدار، میتوانید محصولاتی با پتانسیل سود خوب از عرضهکنندگان دراپ شیپینگ در سراسر جهان پیدا کنید و با یک کلیک آنها را به فروشگاه خود اضافه کنید.
این برنامه سفارشات مشتری را به تامینکننده دراپ شیپینگ خود ارسال میکند، بنابراین شما هرگز نیازی به نگرانی در مورد بستهبندی، حملونقل یا مدیریت موجودی ندارید و برای شروع هیچ هزینه مازادی متحمل نخواهید شد.
ابزار کلمات کلیدی، حجم جستجوی ماهانه محصول شما و میزان رقابت آن را به شما نشان میدهد. شما میتوانید از این اطلاعات برای سنجش محبوبیت ایده کسبوکار دراپ شیپینگ خود و الهام گرفتن برای محصولات جدید در آینده استفاده کنید.
در DSers میتوانید محصولات را بر اساس حجم سفارش جستجو کنید تا پتانسیلایده کسبوکارتان مشخص شود.
تجارت الکترونیک برای کسانیکه بهدنبال راهاندازی کسبوکار دراپ شیپینگ هستند یک مزیت بزرگ بوده و رقابت زیادی را نیز ایجاد میکند. به این معنی که هنگام طراحی یک کسبوکار دراپ شیپینگ، درباره موفقیت فروش محصولات خود تحقیق کنید.
- فروشگاه تجارت الکترونیک خود را بسازید
گام بعدی برای راهاندازی یک کسبوکار دراپ شیپینگ، ایجاد یک پلتفرم تجارت الکترونیک (وبسایت) بهعنوان محلی که در آن محصولات مختلف را می فروشید و پرداختها را پردازش میکنید، است.
Shopify یکی از رهبران صنعت تجارت الکترونیکی در زمینه پشتیبانی مشتری است. این شرکت گزینههای پشتیبانی بسیاری را ارائه میدهد از جمله پشتیبانی تلفنی، پشتیبانی از طریق ایمیل، چت مستقیم، مستندات کتبی، آموزش کسب درآمد دلاری با گوشی از شاپیفای، وبینارها و یک انجمن. وقتی به مشکلی برخوردید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید و هیچ هزینهای برای شما نخواهد داشت.
یکی از اشتباهات رایج کارآفرینان هنگام راهاندازی یک کسبوکار این است که امور مالی شخصی و تجاری خود را باهم ترکیب میکنند. این موضوع باعث سردرگمی شده، حسابداری را دشوارتر کرده و همچنین میتواند به تداخل بدهیهای تجاری و شخصی منجر شود.
شما بهطورمعمول میخواهید تا جایی که ممکن است امور مالی شخصی و تجاری خود را از هم جدا نگه دارید و بهترین راه برای انجام این کار، باز کردن حسابهای جدید به شرح زیر و به نام کسبوکارتان است:
حساب جاری تجاری
شما باید تمام امور مالی کسبوکار خود را از طریق یک حساب جاری اصلی که تمام درآمد کسبوکار به آن واریز و از آن برداشت میشود، انجام دهید. این موضوع فرایند امور حسابداری را بسیار ساده و شفاف میکند.
کارت اعتباری
شما باید یک کارت اعتباری تجاری داشته باشید که فقط برای هزینههای تجاری و خریدهای موجودی دراپ شیپینگ از آن استفاده میشود. ازآنجاییکه شما کالاهای زیادی را از تامینکنندگان خریداری خواهید کرد، میتوانید جوایز نقدی و کارتهای هدیه نیز از آنها دریافت کنید.
دریافت مالیات ارزش افزوده
فقط درصورتی باید مالیات ارزش افزوده دریافت کنید که هر ۲ مورد زیر درست باشد:
- برای کسبوکار خود گواهی دریافت مالیات ارزش افزوده دریافت کرده باشید
- گیرنده داخل کشور باشد
مجوزهای کسبوکار محلی
در تمامی شهرها، کسبوکارها برای شروع به کار نیاز به دریافت مجوز کسبوکار دارند که این مجوز باید بهطور منظم تمدید شود. بااینحال، این الزام ممکن است برای مشاغل تجارت الکترونیک دراپ شیپینگ که احتمالا بسیاری از آنها در دفاتر خانگی اداره میشوند، متفاوت باشد.
- فروشگاه دراپ شیپینگ خود را بازاریابی کنید
اکنون که میدانید چگونه یک Shopify Sales Recap راهاندازی کنید، وقت آن رسیده است که در مورد بازاریابی فروشگاه جدید خود صحبت کنیم. برای اینکه در بازار حوزه فعالیت خود متمایز شوید، احتمالا باید هنگام ایجاد طرح کسبوکار دراپ شیپینگ خود، تلاش بیشتری برای بازاریابی و تبلیغاتتان انجام دهید.