اخبار استانی

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط نمایندگان کشورمان

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط نمایندگان کشورمان

نمایندگان کشورمان در مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به ۲ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۱ مدال برنز دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، این مسابقات امروز (دوشنبه) برگزار شد که در پایان ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ سجاد البیدهان از عراق را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ تائه مین کیم از کره جنوبی را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. دادمرز در این دیدار با نتیجه ۹ بر صفرمغلوب یو چول از کره شمالی شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر کرار البیدهان از عراق را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ مغلوب آیاتا سوزوکی از ژاپن شد و به دیدار رده بندی رفت. محمدی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر هادونگ تان از چین را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امیر عبدی در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر مقابل علی محمد ال عبوداح از عراق به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و مدال‌های طلای جهان از قرقیزستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب ابراگیم ماگومدوف قهرمان آسیا از قزاقستان شد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۱ آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ از سد ماساتو سومی از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. علیزاده در این دیدار به مصاف نورسلطان تورسینوف از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر برابر این حریف به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر اسلام جان رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله ارلان مناتبکوف از قرقیزستان را با نتیجه ۹ بر صفر از پیش رو برداشت و به دیدار فینال رفت. میرزازاده در دیدار نهایی مین سئوک کیم دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و طلایی شد.

رده بندی نفرات برتر به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- یو چول رو (کره شمالی) ۲- پویا دادمرز (ایران) ۳- یولان موراتبک اولو (قرقیزستان) و سجاد علی البیدهان (عراق)
۶۳ کیلوگرم: ۱- یرژت ژارلیکاسین (قزاقستان) ۲- آیاتا سوزوکی (ژاپن) ۳- ایمان محمدی (ایران) و چان کیم (کره شمالی)
۷۷ کیلوگرم: ۱- نائو کوساکا (ژاپن) ۲- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۳- ابراگیم ماگومادوف (قزاقستان) و دونیورخان ناکیبوف (ازبکستان) ۵- امیر عبدی (ایران)
۸۷ کیلوگرم: ۱- ناصر علیزاده (ایران) ۲- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) ۳- رحیم جان اوزوکوف (ازبکستان) و ماساتو سومی (ژاپن)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- امین میرزازاده (ایران) ۲- مین سئوک کیم (کره جنوبی) ۳- لینگژی منگ (چین) و ارلان مناتبیکوف (قرقیزستان)

پس از مسابقات پنج وزن نخست، در رده بندی تیمی ایران با ۹۵ امتیاز اول است، قزاقستان با ۷۶ امتیاز، ژاپن با ۶۸ امتیاز و قرقیزستان با ۶۴ امتیاز دوم تا چهارم هستند.

رقابت‌های پنج وزن دوم از ساعت ۹ صبح فردا (سه شنبه) برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر