اخبار بین المللی

گزارش تکان‌دهنده روزنامه آمریکایی از وضعیت بد بایدن

به گزارش کردوار نیوز برخی از ۴۵ قانونگذار و کارمند جمهوری‌خواه و دموکرات که با وال استریت ژورنال مصاحبه کردند، رئیس‌جمهوری را فردی توصیف کردند که در طول جلسات آنقدر آرام صحبت می‌کند که شرکت‌کنندگان برای شنیدن او با مشکل مواجه هستند. برخی دیگر می‌گویند رفتار و درک بایدن از جزئیات سیاست، روز به روز متفاوت است و او اغلب به یادداشت‌ها تکیه می‌کند و در کنفرانس‌ها به دستیارانش متوسل می‌شود.

به نقل از کردوار نیوز یکی از افرادی که در جریان مذاکرات انتقادی درباره بودجه کنگره برای کمک به اوکراین در ژانویه با رئیس جمهور دیدار کرد، به وال استریت ژورنال گفت: «نمی‌توانید آنجا باشید و احساس ناراحتی نکنید. من فقط همین را می‌گویم.»

برخی دیگر از حاضران به یاد دارند که حدود ۱۰ دقیقه از ورود بایدن به اتاق گذشت تا جلسه شروع شود، و وقتی این کار را انجام داد، از کارت‌های یادداشت برای بیان نکات واضح استفاده کرد که قبلاً درباره آنها توافق شده بود؛ شرکت کنندگان به سختی می‌توانستند صدای او را بشنوند.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: «او در بسیاری از گفتگوها نیست»، رئیس‌جمهور حتی از کارکنان خود خواسته است به برخی از سوالاتی که مستقیماً برای او مطرح شده پاسخ دهند. در پیگیری‌های فوریه با مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، این جمهوری‌خواه لوئیزیانا نگرانی خود را در مورد سیاست صادرات گاز مایع و نگرانی از اینکه این کار به نفع روسیه باشد، به رئیس‌جمهور ابراز کرد. بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد بایدن نمی‌دانست که این سیاست واقعاً مؤثر است و به دروغ ادعا می‌کرد که «فقط در حد یک بررسی» است. به گفته افرادی که شاهد بودند، این مکالمه جانسون را «ناراحت» کرد.

کوین مک کارتی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا به یاد می‌آورد که بایدن در جریان مذاکرات پرتنش بر سر افزایش سقف بدهی در ماه مه گذشته، فقط «غرغر می‌کرد»، زمزمه می‌کرد و توانایی او برای فرماندهی اتاق روز به روز متفاوت می‌شود.

مک کارتی با اشاره به وابستگی بایدن به یادداشت‌ها گفت: او همیشه کارت داشت. نمی‌توانست طور دیگری مذاکره کند. زمانی که معاون رئیس‌جمهور بود با او ملاقات می‌کردم. به خانه‌اش می‌رفتم او حالا همان شخص نیست.»

در تماس‌های بعدی با بایدن، قانون‌گذارانی که از سوی مک کارتی مأموریت یافتند جزئیات طرح سقف بدهی را بررسی کنند، تلاش کردند تا رئیس‌جمهور را وادار به برقراری تماس نهایی در مورد نکات کلیدی کنند. گفتگوهای آنها با رئیس جمهور به طرز ناامیدکننده‌ای «کلی» بود و بایدن فقط «خوش بینی خود را نسبت به حل مسائل» ابراز کرد. مک کارتی در مورد مراحل پایانی طاقت فرسای مذاکرات به وال استریت ژورنال گفت: «او به تمام کارهای قدیمی که مدت‌ها قبل انجام شده بود برمی‌گشت. وقتی گفتم نه، آقای رئیس جمهور در مورد این مساله جلسات قبل صحبت کردیم و مساله تمام شده، شوکه می‌شد.»

این در حالی است که یکی از مقامات کاخ سفید اظهارات مبنی بر اینکه قدرت ذهنی رئیس‌جمهور رو به کاهش است را رد کرد. اندرو بیتس گفت: «جمهوری خواهان کنگره، رهبران خارجی و کارشناسان غیرحزبی امنیت ملی به زبان خودشان به صراحت گفته‌اند که بایدن یک رهبر باهوش و کارآمد است که سابقه‌ای عمیق در موفقیت قانونگذاری دارد. اکنون، در سال ۲۰۲۴، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان ادعاهای دروغینی را به عنوان یک تاکتیک سیاسی مطرح می‌کنند که کاملاً در تضاد با اظهارات قبلی خود و همکارانشان است.

بایدن، مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا، در صورت انتخاب مجدد، تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد شد.

311311

نمایش بیشتر

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.