اخبار همه جانبه

۴۱ درصد داوطلبان انتخابات مجلس استان اصفهان تایید صلاحیت شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی سلیمانی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۶۸ نفر داوطلب در استان اصفهان در فرصت قانونی ثبت‌نام خود را به صورت الکترونیکی انجام داده بودند، اظهار داشت: از مجموع این افراد ۲۱۳ نفر انصراف خود را به فرمانداری مراکز حوزه انتخابیه اعلام کرده بودند همچنین ۱۷۳ نفر طبق بررسی‌های هیأت نظارت شرایط ثبت‌نام را نداشتند.

وی ادامه داد: ۱۸۸ نفر علی‌رغم پیش‌بینی قانون مبنی بر اعتراض بر عدم تأیید یا عدم احراز صلاحیت از این فرصت قانونی استفاده نکردند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: در مجموع صلاحیت ۵۷۴ نفر در هیأت‌های نظارت به سه دلیل (انصراف داوطلب، نداشتن شرایط ثبت‌نام اولیه و عدم اعتراض نسبت به رأی هیأت اجرایی) مورد بررسی قرار نگرفت اما صلاحیت یک‌هزار و ۱۹۴ نفر در هیأت نظارت استان با همکاری هیأت مرکزی نظارت مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته سلیمانی، از این تعداد صلاحیت ۴۱ درصد توسط هیأت نظارت مورد تأیید قرار گرفت، ۲۶ و نیم درصد توسط هیأت نظارت استان عدم احراز صلاحیت و حدود ۳۲ و نیم درصد نیز عدم تأیید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه صلاحیت همه نمایندگان دوره جاری مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان مورد تأیید هیأت نظارت قرار گرفت، ابراز داشت: اما نماینده حوزه انتخابیه مسیحیان ارمنی جنوب ایران که در این دوره ثبت‌نام کرده بود از ادامه رقابت انصراف داد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه از نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی که در ۱۵ حوزه انتخابیه استان ثبت‌نام کردند، اضافه کرد: در مجموع صلاحیت هفت نفر مورد تأیید قرار نگرفت و صلاحیت هشت نفر نیز مورد تأیید قرار گرفته است.

نمایش بیشتر