اخبار همه جانبه

۶۰ درصد اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری رفع تداخلات شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسن بابایی عصر شنبه در جمع مدیران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور شهرستان‌های فارسان، کیار و شهرکرد و بخش گندمان حد نگاری کشاورزی آنها پایان یافته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور گفت: ۶۰ درصد اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری حد نگاری شده است که این نرخ در کشور ۴۵ درصد است.

وی ابراز امیدواری کرد سال آینده جشن پایان حد نگاری اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری برگزار شود و نخستین استانی باشد که حد نگاری کشاورزی آن پایان یافته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور مسئولیت‌های جدید طراحی سامانه جدید را خواهد داشت.

وی گفت: با طراحی این سامانه تمام اسناد مالکیت باید در آن ثبت شود.

بابایی با بیا اینکه حد نگاری صد درصدی اراضی کشاورزی باید اجرا تا تمام زمین‌ها سند دار شود بیان داشت: با سند دار شدن زمین‌های کشاورزی از خرد شدن آنها جلوگیری نوع کاربری زمین‌ها مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: باید زمین‌های کشاورزی سند دار شود تا مالکیت آنها هم تثبیت شود دعاوی قضائی هم کاهش یابد.
معاون رئیس قوه قضائی کشور در ادامه گفت: از ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی بشدت جلوگیری خواهد شد و با متخلفان برخورد می‌شود.

بابایی با قدر دانی از زحمات مدیران دستگاه‌ها در تثبیت مالکیت زمین‌های کشاورزی گفت چهارمحال و بختیاری در حدنگاری این زمین‌ها ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است و جزو ده استان برتر کشور به شمار می‌آید.

وی در شورای قضائی استان چهارمحال و بختیاری افزود: تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ در روستاها رایگان است و هیچ هزینه‌ای نباید گرفته شود.

لازم به ذکر است، تا اوایل فروردین ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۷۰۰ سند مالکیت روستایی به مالکان در چهارمحال و بختیاری واگذار می‌شود

نمایش بیشتر