کمبود داروهای وارداتی در کرمانشاه

دارو |کرم |کرمانشاه

هانیه احمدی گفتگو با خبرنگار کردوار نیوز کرمانشاه، در خصوص کمبود انسولین قلمی در داروخانه های سطح استان، اظهار کرد: انسولین ها در ۲ دسته وارداتی و داخلی وجود دارند و هیچ کمبودی در حوزه انسولین قلمی داخلی در استان وجود ندارد و به اندازه کافی در استان موجود است.

وی افزود: انسولین وارداتی نیز براساس برنامه و متناسب با جمعیت از طرف سازمان غذا و دارو توزیع می‌شود و در فواصل زمانی نامشخص سهمیه‌ای به استان داده می شود.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: توزیع انسولین در هر ماه انجام می‌شود، اما گاهی همچون روزهای اخیر بین ۲ مرحله از توزیع فاصله زمانی بیشتر می‌شود و اینکه اصلا در داروخانه‌ها وجود نداشته باشد، صحت ندارد.

وی ادامه داد: با سازمان غذا و دارو رایزنی‌هایی صورت گرفته، اعلام نیاز کردیم برای استان و این موضوع در حال پیگیری است که زودتر سهمیه به استان رسیده و در اختیار بیماران قرار گیرد. 

احمدی در خصوص کمبود دارو برای برخی از بیماران سرطانی نیز عنوان کرد: تقریباً داروی همه بیماران سرطانی مشابه ایرانی دارد، کمبودی در استان نداریم، این دارو ها برنامه توزیع داشته، سهمیه بندی انجام می‌گیرد و بحران حادی در این خصوص نداریم.

احمدی اضافه کرد: رفع کمبود دارو در استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و تقریبا برای تمام دارو های وارداتی در کشور مشابه ایرانی داریم.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته تولید انسولین قلمی در کشور وجود نداشت، تنها از نمونه خارجی استفاده شده اما اکنون نمونه داخلی نیز کیفیت خوبی دارد.

نمایش بیشتر