رم سرور 64 گیگ 2933

کلمه ی RAM مخفف شده ی عبارت Random Access Memory  است که به معنای حافظه ی دسترسی تصادفی است. رم سرور را می توان پس از پردازنده ، یکی از اصلی ترین قطعات موجود در سرور دانست . این قطعه به طور مستقیم بر سرعت و عملکرد سرور و برنامه های کاربردی تاثیر دارد و به این صورت است که هر چه مقدار حافظه بیشتر باشد ، این سرعت افزایش می یابد و اگر سرور از تمام ظرفیت رم استفاده نماید ، سرعت کاهش می یابد.

باید به این نکته هم توجه کنید که رم سرور و رم های کامپیوتر خانگی با هم تفاوت دارند. رم سرورها نسبت به رم های معمولی ، امینت بالایی در نگهداری اطلاعات را برای شما فراهم می کنند و از طرفی در انتقال اطلاعات بهتر از رم های معمولی عمل می کنند.

پس اگر سرور شما عملیات را با تاخیر انجام می دهد یا به دنبال افزایش سرعت در سرور خود هستید ، پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی رم سرور بپردازیم.

انواع رم سرور

پیش از آن که در رابطه با انواع رم سرور صحبت کنیم ، باید در رابطه با نحوه عملکرد رم سرور آشنا شوید .

رم ها علاوه بر تاثیر بر سرعت و عملکرد سرور ، وظایفی چون تبادل اطلاعات میان پردازنده و هارد دیسک ها نیز است و از طرفی رم سرور همان حافظه موقت سرور است که اطلاعات را به صورت موقتی در خود ذخیره می کند.

رم سرور های موجود در بازار به 2 دسته کلی تقسیم می شوند :

اما اگر نگاه خیلی جزئی به انواع رم ها داشته باشیم می توانیم آن ها را به 4 دسته تقسیم کنیم:

همانطور که قبل تر هم گفته شد ، رم ها حافظه های موقت سرور هستند و در صورت قطع جریان برق ، تمامی داده ها و اطلاعات نابود می شوند. به بیان دیگر عملکرد رم ها با جریان برق رابطه ی مستقیم دارند.

بهترین رم سرور برای سرور g10

یکی از پرفروش ترین سرور حال حاضر دنیا ، سرور های نسل 10 کمپانی اچ پی است که به دلیل کارایی و عملکرد بالا و همچنین استفاده از تکنولوژی های پیشرفته نسبت به نسل قبلی سرور های اچ پی ، محبوبیت بیشتری نزد فعالان در این حوزه پیدا کرده است. کمپانی اچ پی علاوه بر تولید سرور ، بسیاری از تجهیزات مورد نیاز سرور ها را نیز طراحی و تولید می کند . با توجه به محبوبیتی که این برند دارد ، ما تصمیم گرفتیم تا بهترین رم سرور HP را برای سرور های نسل دهم،  به شما معرفی کنیم.

فروشگاه دوبرکا ، که یکی از فروشگاه های وارد کننده  سرور و تجهیزات سرور می باشد ، آماری را اعلام کرد که رم 32 گیگ 2933 پرفروش ترین رم سرور g10 بوده است و در بازار داخلی دارای محبوبیت زیادی است .

رم سرور 32 گیگ 2933

این رم سرور با نام HP 32GB PC4 2933 DDR4 با شماره فنی P00924-b21 در بازار موجود است .همانطور که از نام کامل این رم سرور مشخص است ، این رم سرور دارای 32 گیگابایت ظرفیت به همراه 2933 مگاهرتز فرکانس در فرم فاکتور RDIMM از نوع DDR4 است و سرعت بالا را برای کاربران خود تضمین می کند. این رم با پشتیبانی از تکنولوژی ECC امنیت را برای حفاظت از دیتا های کاربران ، فراهم می کند.

این رم از آنجایی که توسط پردازنده های Scalable پشتیبانی می شود ، سازگار با سرور های g10 هستند که می توان به پردازنده های  پلاتینیوم نسل دوم 8280 در این زمینه اشاره کرد.

خرید رم سرور 32 گیگ 2933

انواع مختلفی از رم سرورها در بازار موجود است ، اما خرید رم سرور نیاز به تخصص فنی در زمینه ی فناوری اطلاعات دارد . شما باید بدانید که چه رم سروری با سرور شما سازگار است و از طرفی چه رم سروری مورد نیاز کسب و کار شما است .

یکی دیگر از نکاتی که در خرید رم سرور باید به آن اشاره شود ، این است که به دلیل وجود تحرم ها علیه ایران ، هیچ یک از شرکت های تولید کننده سرور و تجهیزات سرور از جمله HP وDELL  و … در ایران شعبه ای ندارند و ما تنها می توانیم جهت خرید سرور و تجهیزات آن به فروشگاه های داخلی که وارد کننده های این محصولات از اروپا و آمریکا هستند، مراجعه نماییم . پس کاربران عزیز هنگام خرید حتما به  فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید و از اصل بودن محصول اطمینان حاصل نمایید.

سخن پایانی

تا اینجا با رم سرور و بهترین رم سرور ها آشنا شدیم ، اما به عنوان آخرین نکته باید گفت که ، رم سرور ها از لحاظ سرعت به چند دسته تقسیم می شوند و با توجه به این که سرعت رم سرور ها نیز موثر هستند باید با آن ها آشنا شوید . رم سرور نوع DDR  یا DDR1 از نخستین رم سرور هایی است که در سال 2000 تولید و روانه ی بازار شد ، سرعت این رم به 400 مگاهرتز می رسد ،  پس از آن نسل دوم از رم سرور ها با نام DDR2 وارد بازار شدند که سرعت آن دو برابر نسل قبلی خود یعنی DDR1 بود و حدود 800 مگاهرتز سرعت داشت . نسل سوم از رم ها با اختلاف سرعت بسیار بالاتری نسبت به نسل های گذشته خود با عنوان DDR3 وارد بازار شد ، سرعت این محصول 2133 مگاهرتز بود. نسل چهارم و پنجم رم ها که به خاطر سرعت و تکنولوژی که در آن ها به کار رفته است بیشترین کاربرد و فروش و محبوبیت را کسب کرده اند به ترتیب با سرعت های 5000 و 8400 مگاهرتز در بازار موجود هستند.

از این که تا پایان مقاله ما را همراهی کردید سپاس گزاریم ، امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و شما را در زمینه ی خرید رم سرور مناسب کمک کرده باشد.

خروج از نسخه موبایل