تکنیکهایی برای افزایش تعامل و افزایش فروش در پیج اینستاگرام
وقتی از پیج اینستاگرام صحبت میشود، تعامل اهمیت زیادی پیدا میکند. اما با وجود هوشمند شدن رباتهای اینستاگرام افزایش تعامل در این شبکه کار سادهای نیست. از سوی دیگر به هر اندازه که میزان تعامل شما بیشتر باشد، میتوانید انتظار افزایش فالوور را داشته باشید. چند سالیست که اینستاگرام پستهای با نرخ تعامل بیشتر را به اکسپلور میبرد تا کاربران بیشتری آنها را مشاهده کنند. در نتیجه به افزایش فالوور و مشتریان کمک زیادی میکند. اگر میخواهید بدانید برای افزایش تعامل و فروش در پیج اینستاگرام چه تکنیکهایی وجود دارد، ابتدا به یک مشاوره اینستا نیاز دارید. در کنار آن مطالعه این متن هم میتواند کمک زیادی به شما کند.
افزایش تعامل و فروش با استیکرهای استوری
شاید تعجب کنید اما استیکرهای استوری اینستاگرام میتوانند اولین قدم برای ایجاد یک جامعه وفادار باشد تا احساس کنند به برند شما متصل هستند. وقتی دنبالکنندهها در پستها و استوریها درگیر باشند و تعامل بهتری با آن برقرار کنند، حس یگانگی در آنها ایجاد میشود و تمایل بیشتری برای خرید و تبدیل شدن به مشتری پیدا میکنند.
برای مدیریت پیج اینستا و در بخش استوری، تعدادی برچسب ایجاد کنید تا از این طریق بازدیدکننده را برای پاسخ دادن ترغیب کند. نظرسنجی، سوال، آزمون و هر چیز دیگری که کاربر برای پاسخ دادن اشتیاق بیشتری از خود نشان دهد، به افزایش تعامل و فروش کمک زیادی میکند. شما میتوانید از نظر سنجیها و استیکرهای سوالکننده برای افزایش تعامل استفاده کنید.
یکی از جذابترین کاربردهای استیکر استوری، استیکر سوال است که به شما این امکان را میدهد تا با دنبالکنندههای خود گفتگوی مستقیم داشته باشید و از آنها سوالاتی را بپرسید. هر بار که فالوورها به سوال شما در استوری پاسخ میدهند یک تعامل به حساب میآید و حتی ترغیب میشوند تا بر روی استوری بعدی هم بزنند و تعداد تعاملها افزایش یابد.
ایجاد الگوهای رفتاری
به زبان ساده، ایجاد الگوی رفتاری، راهی برای ورود به قلب کاربر است. این الگوها میتوانند خلاقانه، خندهدار و یا سرگرمکننده باشند. با ایجاد یک الگوی رفتاری فالوورها پستها را لایک کرده، نظر میدهند و یا با دیگران به اشتراک میگذارند. برای مثال یک تصویر خاص به همراه لوگوی برند را منتشر کنید و از فالوورها بخواهید آن را در استوری خود قرار دهند یا برای دوستانشان بفرستند و سپس نتیجه را به شما اعلام کنند. در واقع به نوعی میخواهید تاثیر محتواهای خود بر روی فالوورها، حرف شنوی آنها، میزان احترام به کسب و کار و در نهایت نرخ تبدیل را بررسی کنید.
ایجاد محتوای گرافیکی قابل اشتراکگذاری
نقلقولها، توییتها، تصاویر گوشی و … را میتوان به به پستهای گرافیکی تبدیل کرد. نمونههای زیادی در اینستاگرام و در پیجهای مختلف وجود دارد که کاربران را مجبور به پاسخگویی میکنند. برخی از فالوورها علاقه زیادی دارند تا این تصاویر را در استوری خود به اشتراک بگذارند. اگر به شکل هنرمندانهای این تصاویر را تهیه کرده باشید و از نوع موشنگرافی باشند، میزان علاقه آنها بیشتر خواهد بود.
اگر در توییتر فعالیت دارید، میتوانید از بهترین توییتهای خود اسکرین شات بگیرید و در برنامه ویرایش تصویر مانند کانوا و یا PicsArt، آن را در قسمت پستهای خود قرار دهید.
به اشتراکگذاشتن اطلاعات ارزشمند
اکنون کاربران با بمباران اطلاعات و تبلیغات روبرو هستند و به نوعی از این روش پستگذاری پیجها خسته شدهاند. از سوی دیگر بسیاری از محتواها حاوی اطلاعات پیش پا افتاده است که همه از آن آگاه هستند و فقط نکات کوچکی را با خود حمل میکنند. اما اگر شما بتوانید پستهایی را به اشتراک بگذارید که بار اطلاعاتی بیشتری را به همراه داشته باشند، قطعا فالوورها نسبت به آن علاقمند میشوند و میزان لایک، نظرات و اشتراکگذاریها دو یا حتی سه برابر افزایش پیدا میکند.
دعوت به تعامل در بخش کپشن پستها
از دنبالکنندههای خود بخواهید در آزمونها، نظرسنجیها و سوالات شرکت کنند. فراخوانی برای فعالیتCall to actions (CTA) یک روش عالی برای افزایش تعداد تعامل و مشتریان است. برای این کار بهتر است یک سوال را مستقیما در قسمت کپشن قرار دهید تا فالوورها به آن پاسخ دهند. در واقع باید به نحوی عمل کنید که نتیجه فعالیت و تلاش شما، افزایش کامنتها باشد.
ضمن اینکه در سوال کردن هم باید خلاقانه عمل کنید. برای مثال در بخش معرفی یک محصول آرایشی (مثل کرم پودر) با برند خاص، از فالوورها بپرسید آنها کرم پودر با چه برندی را استفاده میکنند و چه تجربهای در این زمینه دارند.
راه دیگر برای افزایش تعامل و مشتریان اینست که فالوورها را تشویق کنید بر روی لینک موجود در بیوگرافی پیج کلیک کنند. کلیک کردن خود نوعی تعامل محسوب میشود و از سوی دیگر اگر فروشگاه اینترنتی دارید، با ورود کاربران به فروشگاه، میتوان انتظار فروش محصول را نیز داشت.
فعالیت مداوم در استوری اینستاگرام
اگر میخواهید نرخ تعامل و مشتریان خود را در پیج اینستاگرام افزایش دهید، باید از استوری به بهترین شکل استفاده کنید. در این قسمت تعاملات غیررسمی و حکایتهای شخصی را به اشتراک بگذارید و چهره خود را نشان دهید. به عنوان مدیر یک برند لازم است تا هر چند وقت یک بار چهره خود را نشان دهید. فالوورها میخواهند ببیند که این پیج توسط اشخاصی از جنس خودشان مدیریت میشود و چیزی بیش از یک برند خشک و رسمی است. اگر دقت کرده باشید همیشه کاربران در پیج اینفلوئنسرها و بلاگر بیشتر گفتگو میکنند و در پیجهای رسمی و فروشگاهی این مورد کمتر به چشم میخورد.
برگزاری مسابقه با جایزه و ارائه هدیه
هر از چند گاهی مسابقاتی را در پیج خود برگزار کنید و به کاربران برنده جایزه بدهید. همچنین با ارائه هدیه هم میتوانید فالوورها را برای افزایش تعاملات و تبدیل کردن آنها به مشتری ترغیب کنید. ارائه تخفیف در یک دوره زمانی و یا به مناسبتهایی مثل اعیاد مذهبی هم یکی دیگر از راههای افزایش نرخ تعامل است. برای ارائه تخفیفات یا هدایا نیز میتوانید از کاربران بخواهید پستهای شما را تگ و یا لایک کنند و برای آن کامنت قرار دهند.
تعامل با همکاران و پیجهای مرتبط
همکاری اینستاگرام روشی جدید برای افزایش تعامل در اینستاگرام است. شما میتوانید با کمک ویژگی Collabs از شخصی دعوت کنید تا در پستهای خود با شما همکاری کند. به این معنا که او پست شما را در پیج خود قرار دهید و شما هم متقابلا همین کار را برای او انجام دهید. به این ترتیب میتوانید دیدگاهها، لایکها و نظرات را به اشتراک بگذارید و این فرصت را در اختیار هر دو شما قرار میدهد تا فالوورها و مشتریان بیشتری داشته باشید.
استفاده از Add Yours
کارینو از جمله آژانسهای دیجیتال مارکتینگ موفق است که تاکید زیادی بر روی استفاده از این استیکر دارد. اینستاگرام با معرفی Add Yours چالش جدیدی برای ویروسی کردن محتواها را در اختیار کاربران قرار داده است. با کمک این استیکر میتوانید یک رشته محتواهای عمومی را برای کاربران منتشر کنید.
اگر یک شرکت مراقبت از پوست هستید و میخواهید روتین پوستی را برای کاربران به اشتراک بگذارید، مطمئنا باید محتواهای مرتبط با هم را بسازید و به اشتراک بگذارید. با برچسب Add Yours میتوانید این محتواها را بسازید و منتشر کنید. حالا فالوورها نیز دقیقا به سراغ همان استوریهایی میروند که برایشان جذابیت بیشتری دارد و در نتیجه احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری افزایش مییابد.
استفاده از هشتگهای مرتبط
هشتگ گذاری یکی دیگر از تکنیکهای افزایش تعامل و بالا بردن فالوورهاست. قطعا کاربران زیادی هستند که از طریق هشتگها، محتواها و پستهای مورد نظر خود را پیدا میکنند. از سوی دیگر اینستاگرام نیز با هشتگها محتواهای مرتبط با اکسپلور کاربران را تشخیص میدهد. اگر میخواهید علاوه بر فالوورها، کاربران دیگری هم محتواهای شما را ببینند و به مشتری تبدیل شوند، لازم است از هشتگهای درست و مرتبط با پست استفاده کنید.
در پایان
کسب و کارهای اینستاگرامی رو به افزایش است و همین موضوع فعالیت در این شبکه اجتماعی را کمی دشوار کرده است. افزایش فروش و درآمد نیز تا حد زیادی به نرخ تعاملات بستگی دارد که باید برای بالا بردن آن تلاش کنید. تکنیکهای زیادی برای مدیریت پیج و افزایش تعاملات و فروش وجود دارد که در این مطلب به برخی از آنها پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شما مناسب بوده باشد.