مکانیک گیربکس اتوماتیک تهران

نکاتی مهم در انتخاب تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک + نحوه کار گیربکس اتوماتیک

از ماشین خود به خوبی مراقبت کنید چرا که ماشین شما نیز از شما مراقبت می کند. متاسفانه فهمیدن اینکه کدام یک از تعمیرگاه های گیربکس اتوماتیک دانش و تجربه مورد نیاز  جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو شما را دارند کار بسیار دشواری است. نکته ای که شما باید به آن توجه کنید این است که تعمیر گیربکس اتوماتیک کاری تخصصی بوده و سپردن آن به مکانیک ساده عملی اشتباه ست چرا که در بسیاری از موارد باعث میشود شما دوبار برای تعمیرات گیربکس خود هزینه کنید و مجددا آن را به پیش متخصص و مکانیک گیربکس اتومات ببرید.

نکته قابل توجه دیگر این است که فرق زیادی بین تعمیرکار  گیربکس اتوماتیک و تعویض کار گیربکس اتوماتیک است و بسیاری از قطعات آن قابل تعمیر بوده که متاسفانه بسیاری از دوستان به علت نداشتن تجربه و تخصص کافی آن را تعویض می کنند. نکته ای دیگر برای دارندگان خودرو های چینی ، گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی کمی تخصصی بوده لطفا هرجایی آن ها را تعمیر نکنید. ما با دهه ها تجربه و تخصص در خدمت شما  دوستان هستیم تا خودروی شما را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت همانند روز اول تحویل دهیم. تعمیر گیربکس اتوماتیک تخصص ماست. نکته آخر این که همه تعمیرگاه ها برابر نیستند. برای بهترین خدمات و بالاترین کیفیت کار ، کمی وقت بگذارید و در مورد گزینه های نزدیک خود تحقیق کنید.

تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک و نیاز به مراکز تخصصی برای تعمیرات

گیربکس‌های اتوماتیک دارای مدل‌های مختلفی هستند و هر کدام از انواع این جعبه‌دنده‌ها از فناوری خاصی بهره می‌برند. به‌عنوان‌مثال، در گیربکس‌های CVT خبری از چرخ‌دنده‌های گیربکس اتوماتیک معمولی نیست. از این رو، تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک حتما باید توسط مراکز معتبر انجام شود. برای انتخاب تعمیرگاه مناسب در تهران، فاکتورهای متنوعی وجود دارند که با توجه به آن‌ها می‌توانید بهترین تعمیرگاه را شناسایی کنید. جهت کسب اطلاعات درباره گیربکس‌های اتوماتیک، روش‌های شناخت بهترین تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک و معرفی بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران، در این مطلب همراه ما باشید.

گیربکس‌های اتوماتیک با چه مشکلاتی مواجه هستند؟

گیربکس‌های اتوماتیک ممکن است در گذر زمان با مشکلات مختلفی مواجه شوند. تقه زدن، خلاص شدن در حین حرکت، عدم شناسایی دنده، روغن‌ریزی و استشمام بوی سوختگی از جمله رایج‌ترین مشکلاتی هستند که برای خودروهای با گیربکس اتوماتیک رخ می‌دهند.

·         تقه زدن گیربکس؛ رایج‌ترین مشکل گیربکس‌های اتوماتیک و دنده‌ای

مشکل تقه زدن یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که برای گیربکس‌های اتوماتیک و دنده‌ای رخ می‌دهد. این مشکل معمولا به دلیل کاهش سطح روغن گیربکس رخ می‌دهد. اما اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که اگر مدت زیادی از عمر روغن گیربکس می‌گذرد، احتمالا این سیال بازدهی خود را از دست داده است و باید آن را تعویض کنید. در مواقعی هم خرابی قطعات داخل گیربکس می‌تواند منجر به تقه زدن شود.

·         عدم شناسایی دنده ماشین

گیربکس‌های اتوماتیک بعد از اینکه در حالت D یا R قرار داده می‌شوند، بعد از رها کردن ترمز باید شروع به حرکت کنند. این در حالی است که اگر قطعاتی مانند سلکتور دنده خراب باشند، خودرو نمی‌تواند وضعیت دنده و گیربکس را شناسایی کند و در نتیجه، ماشین حرکت نمی‌کند.

علل متداول خرابی گیربکس‌ها

دیسک و صفحه یکی از قطعات و لوازم مصرفی خودرو به شمار می‌رود که در گیربکس‌های دنده‌ای استفاده می‌شود. چنین چیزی دیگر در گیربکس‌های اتوماتیک وجود ندارد که به دلیل مکانیزم متفاوت این گیربکس‌ها است. همین مکانیزم متفاوت باعث شده است که خرابی‌هایی که برای این دو گیربکس ایجاد می‌شوند هم به مراتب متفاوت باشند و رفع مشکلات گیربکس‌های اتوماتیک به مراتب سخت‌تر باشد و نیاز به دانش بالاتری داشته باشد.

توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع برای تعمیر گیربکس، روغن آن هم تعویض می‌شود و گاهی اوقات خود روغن نامناسب هم از علل خرابی گیربکس اتوماتیک است. انواع روغن گیربکس اتوماتیک در بازار وجود دارد که هرکدام دارای استانداردها و گران‌روی مخصوصی هستند. از جمله این روغن‌ها می‌توان به انواع 75W80، 75W90، 85W90، ATF، MTF، AL4، GL5 و موارد دیگر اشاره کرد.

کیفیت قطعات نیز تاثیری مستقیمی روی میزان استهلاک گیربکس دارد. به‌عنوان‌مثال، بیشترین خرابی برای گیربکس‌های خودروهای ایرانی و قدیمی مانند 206 اتوماتیک است. خودروهای چینی، به مراتب خرابی‌های کمتری نسبت به گیربکس‌های خودروهای ایرانی دارند. این خرابی‌ها، در گیربکس‌های خودروهای کره‌ای به مراتب کمتر مشاهده می‌شود. کمترین میزان خرابی گیربکس هم برای خودروهای اروپایی و ژاپنی است.

آیا تعمیر گیربکس اتوماتیک با دنده‌ای متفاوت است؟

یکی از مهم‌ترین و بیشترین سوالاتی که درباره تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک مطرح می‌شود، این است که ” آیا هزینه و روش تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک با نمونه‌های دنده‌ای متفاوت است؟”. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گیربکس‌های اتوماتیک فناوری متفاوتی نسبت به گیربکس‌های دستی دارند. همچنین برخی از قطعاتی هم که در این گیربکس‌ها استفاده شده‌اند، در گیربکس‌های دستی وجود ندارند. تمام این موارد دست به دست هم می‌دهند تا تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک به دانش خاصی در این زمینه نیاز داشته باشد.

نکته دیگری که در رابطه با جعبه‌‌دنده‌های اتوماتیک و تعمیر آن‌ها وجود دارد این است که گیربکس‌های اتوماتیک از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند و تعمیرگاهی که برای تعمیر گیربکس به آن مراجعه می‌کنید، باید توانایی تعمیر انواع جعبه‌دنده‌های اتوماتیک را هم داشته باشد. گیربکس‌های اتوماتیک دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به اتوماتیک AT، DCT، CVT و AMT اشاره کرد.

گیربکس AT معمولی

گیربکس‌های AT ساده‌ترین نوع گیربکس‌های اتوماتیک هستند که در صورت خرابی، هزینه تعمیر آن‌ها به مراتب کمتر از خودروهای اتوماتیک دیگر است. بسیاری از خودروهای حاضر در بازار ایران از این نوع گیربکس استفاده می‌کنند. اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که گیفت AL4 استفاده شده در پژو 206، مگان، ساندرو و ال نود هم نوعی گیربکس AT هستند.

گیربکس دو کلاچه

گیربکس‌های DCT (Dual Clutch Transmission) یکی دیگر از انواع گیربکس‌های اتوماتیک هستند که از صفحات کلاچ زوج و فرد برای تعویض دنده استفاده می‌کنند. گیربکس‌های دو کلاچه تعویض دنده‌ها را در نرم‌ترین حالت ممکن انجام می‌دهند و زمان تعویض دنده‌ها هم به نسبت کمتر از خودروهای AT است. این خودروها به دلیل فناوری پیچیده گیربکس نیاز دارند که توسط مراکز معتبر و مجاز تهران تعمیر شوند.

گیربکس‌های سی وی تی

گیربکس‌های CVT نسل جدید گیربکس‌های اقتصادی هستند. در این گیربکس‌ها خبری از چرخ‌دنده‌های معمولی و به زبان ساده‌تر، خبری از دنده است. در این گیربکس یک چرخ‌دنده شبیه به لاک خرچنگ دریایی وجود دارد که زنجیری که حول آن می‌چرخد، با فشردن گاز، از روی حالت سنگین وارد حالت سبک می‌شود. تعمیر این گیربکس‌ها نیاز به دانش تخصصی بالایی دارد و باید حتما این کار را به مراکز مجاز و البته حرفه‌ای در این زمینه بسپارید.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران

عوامل مختلفی وجود دارند که در کنار هم می‌توانند باعث شود که بتوانید یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران خوب یا بد را از هم تشخیص دهید. از جمله این عوامل می‌توان به برخورداری از ابزار مناسب، برخورداری از دانش فنی بالا و استفاده از قطعات اورجینال اشاره کرد. بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران باید از ابزار جدید و مناسب در تعمیرگاه خود استفاده کند. این باعث می‌شود که سرعت کار بسیار بیشتر شود و در عین حال، با استفاده از ابزار مناسب، به قطعات و بخش‌های مختلف ماشین آسیب وارد نشود. از این رو، توصیه می‌کنیم که حتما به سراغ تعمیرگاهی بروید که از لوازم و ابزارهای روز دنیا برای تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک استفاده می‌کند.

دارابودن دانش فنی بالا

به عنوان بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران، مجموعه مورد نظر شما برای تعمیر خودرو، باید از دانش فنی و تخصصی مناسب و بالایی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک برخوردار باشد. توجه داشته باشید که بسیاری از مراکزی که خدمات مربوط به تعمیر گیربکس را برای خودروی خود ارائه می‌کنند، از دانش مخصوص گیربکس‌های اتوماتیک برخوردار نیستند. این در حالی است که برای رفع مشکلات این جعبه‌دنده‌ها باید به سراغ مراکز معتبر بروید.

ارائه خدمات با قیمت مناسب

یک تعمیرگاه برتر باید همواره خدمات خود را با قیمت مناسب ارائه دهد. برای تعمیر گیربکس، با توجه به نوع گیربکس و خودروی شما، تعرفه‌ای در نظر گرفته شده است. شما همیشه باید این تعرفه را در ذهن خود داشته باشید و سپس به یک مجموعه برای تعمیر گیربکس مراجعه کنید.

ارائه قطعات یدکی اورجینال

برای اینکه یک مجموعه بتواند عنوان بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران را از آن خود کند، باید حتما از قطعات یدکی اورجینال برای تعمیر گیربکس استفاده کند. چرا که قطعات فیک به هیچ عنوان طول عمر مناسبی ندارند و در عین حال هم بازدهی آن‌ها هم به اندازه قطعات یدکی اورجینال نیست.

خروج از نسخه موبایل