چرا به بهترین وکیل خانواده اراک مراجعه کنیم؟

وکیل طلاق به فردی گفته می شود که وکالت حقوقی و حقیقی برای پیگیری امور طلاق دارد و نقش آن در روند طلاق راهنمایی درمورد پیمودن مسیر درست طلاق است. وکیل طلاق معمولا فردی حرفه ای است که تمامی قوانین و پیچ و خم های مسیر طلاق را می شناسد و تجربه بالای در این زمینه دارد. همچنین وکیل به زوجین مشاوره حقوقی می دهد و به عنوان نماینده زوجین می تواند در دادگاه حضور پیدا کنند و نیازی به حضور زوجین نباشد. در این راستا می توانید به مطلب بهترین وکیل طلاق در اراک مراجعه کنید.

ویژگی های وکیل طلاق خبره

معمولا پرونده های طلاق بدون داشتن وکیل به سرانجامی نمی رسند و خیلی طولانی و طاقت فرسا می شوند. وکیل انتخابی شما باید تجربه، تخصص و مهارت بالای کلام داشته باشد تا بتواند تخصص حقوقی خود را در دادگاه به درستی و واضح مطرح کند.

 از جمله ویژگی های یک وکیل خوب طلاق عبارت اند از:

آگاهی کامل به ماده های قوانین و مقررات طلاق (مواد 1127 تا 1133 قانون مدنی)

مشاور و راهنمای خوب و کافی برای صحبت با زوجین و راه حل های مناسب

آشنایی و آگاهی کامل به مراحل انواع طلاق های موجود در ایران

بهترین وکیل طلاق

وکیل طلاق با تخصص کافی در پرونده های مربوط به دعاوی و حقوق خانواده می تواند شما را یک گام به موفقیت در دعوای طلاق نزدیک تر نماید. مشورت با وکیل خوب خانواده قبل از اقدام به درخواست طلاق امری حیاتی می باشد.

تخصص وکلای خانواده را جدی بگیرید!

نقش تخصص در پرونده های مربوط به طلاق از اهمیت دوچندان برخوردار است. می توانید در خصوص دعاوی خانوادگی از قبیل طلاق، حضانت، نفقه و مهریه از تخصص ما در زمینه های فوق استفاده نمایید.

انواع طلاق از دیدگاه بهترین وکیل طلاق در اراک

طلاق به درخواست مرد

بر اساس قانون مدنی کشور، حق طلاق با مرد است و در نگاه اول اینطور به نظر می‌رسد که مرد هر زمان که بخواهد می‌تواند زن را طلاق دهد. ولی مرد اگر بخواهد همسر خود را طلاق دهد، باید به دادگاه خانواده مراجعه کند و پس از تنظیم دادخواست طلاق، خطاب به دادگاه طلاق، این دادخواست را همراه با مدارک لازم به دادگاه تحویل دهد. در حال حاضر برای شروع فرآیند طلاق یا هر دادخواست دیگری، باید به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه کرد و دادخواست تنظیم شده را به همراه مدارک مورد نیاز به دفتر مربوطه تحویل داد.

این نکته قابل ذکر است که اگر مرد خواهان طلاق باشد، باید تمام حقوق مالی زن را پرداخت کند که از این حقوق می‌توان به مهریه، نفقه، اجرت‌المثل ایام زوجیت و همچنین شرط تنصیف دارایی اشاره کرد. شرط تنصیف دارایی شرطی است که در ضمن عقد نکاح و همچنین در سند عقدنامه توسط مرد به امضا می‌رسد. این شرط می‌گوید چنانچه مرد خواهان طلاق یا جدایی باشد، باید نیمی از تمام دارایی‌ها و اموالی را که بعد از ازدواج به دست آورده و در زمان طلاق موجود است، به تملک زن دربیاورد.

 طلاق به درخواست زن

قانون مدنی مواردی را پیش‌بینی کرده است که زن می‌تواند از دادگاه درخواست طلاق نماید و طلاق به درخواست زن در قانون مدنی با نام طلاق خلع و مبارات خلاصه می‌شود .

اهم موارد:

۱- طلاق خلع

این نوع طلاق، طلاقی است که در آن به دلیل کراهتی که نسبت به شوهر خود دارد، از دادگاه درخواست طلاق می‌کند.

دلیل کراهت زن مهم نیست و اگر دلیل دلیل کراهت از مصادیق عسر و حرج نباشد و میان زن و مرد برای طلاق، توافقی هم انجام نشود، درخواست طلاق خلع به دادگاه تقدیم خواهد شد.

طلاق خلع به این صورت است که زن در قبال مالی که به شوهر می‌بخشد، طلاق خود را از شوهر دریافت می‌کند و معمولا این مال معادل تمام مهریه یا بخشی از آن است.

۲- طلاق مبارات

این نوع طلاق نیز، یکی از انواع طلاق به درخواست زن است که شباهت زیادی به طلاق توافقی دارد و به این شکل بوده که کراهت دوطرفه شکل می‌گیرد.

یعنی زن و مرد هر دو از یکدیگر کراهت دارند و خواهان طلاق می‌شوند.

در طلاق مبارات، زن و شوهر با توافق صورت گرفته در تمام حقوق مالی و غیرمالی به دادگاه می‌کنند و اقدام به طلاق می‌نمایند.

معمولا در این نوع طلاق، زن بخش یا تمام مهریه خود را می‌بخشد و مرد رضایت به طلاق می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل