اخبار بین المللیکسب و کار ایرانی

آزمون های ACT و SAT چرا اهمیت دارند؟

آزمون های متعددی برای دانشگاه های خارجی مانند آزمون ACT و آزمون SAT لازم است. این آزمون ها می توانند اولین قدم شما برای اپلای باشند. با ما همراه باشید.

 

sat چیست |آزمون sat نمونه سوالات |آشنایی

آزمون ACT

ACT یکی از محبوب ترین آزمون های استاندارد ورودی کالج در ایالات متحده است. این آزمون سه ساعته آمادگی دانشگاه را در زبان انگلیسی، ریاضی، ریدینگ و علوم اندازه گیری می کند. شرکت کنندگان در آزمون می توانند در بخش مقاله اختیاری نیز شرکت کنند. نمره خوب در ACT یک شاخص قوی برای موفقیت شما در سال اول دانشگاه است.

ACT، یک آزمون ورودی کالج سه ساعته و چند گزینه ای، چهار حوزه مهارتی را شامل می شود: انگلیسی، ریاضی، خواندن و علوم. همچنین شامل یک مقاله اختیاری است. این آزمون با قدمت بیش از 60 سال به طور دقیق طراحی و به روز شده است تا با برنامه های درسی اصلی دبیرستان و دوره های سال اول کالج مطابقت داشته باشد. هدف این آزمون ارائه معیار دقیقی از آنچه دانش‌آموزان در دوره متوسطه یاد می‌گیرند – و آنچه که آنها برای پذیرش در کالج آماده هستند.

در حالی که بسیاری سؤال می کنند که امتحانات استاندارد چقدر مفید هستند، ACT Inc. استدلال می کند که تورم نمره آزمون هایی مانند ACT را مهم تر از همیشه می کند. تورم نمره زمانی است که به دانش‌آموزان نمرات بالاتری نسبت به دوره قبلی برای همان سطح کاری تعلق می‌گیرد. تحقیقات منتشر شده توسط ACT Inc نشان داد که تورم نمره باعث شده است که میانگین معدل دبیرستان از 3.17 به 3.36 بین سال های 2010 تا 2021 افزایش یابد.

به گفته شرکت ACT، این آزمون برای ارزیابی مهارت حل مشکلات دانش آموزان، درک معانی ضمنی، نتیجه گیری، ارزیابی ایده ها و قضاوت کردن طراحی شده است.

ACT چیست؟

ACT یک آزمون ورودی کالج است که دانش دانش آموزان را از زبان انگلیسی، ریاضی، خواندن، و استدلال علمی و همچنین نوشتن از طریق یک مقاله اختیاری آزمایش می کند. با اندازه گیری آمادگی برای دوره های دانشگاهی در این زمینه های اساسی، ACT یک نقطه داده مشترک را ارائه می دهد که افسران پذیرش می توانند از آن برای مقایسه متقاضیان استفاده کنند.

ACT که هزینه آن 63 دلار بدون Writing و 88 دلار با Writing است، هفت بار در سال در ماه های سپتامبر، اکتبر، دسامبر، فوریه، آوریل، ژوئن و جولای برگزار می شود. بسته به وضعیت و امکانات آزمایشی خود، ممکن است با استفاده از مداد و کاغذ یا رایانه در امتحان شرکت کنید.

ACT Inc. همچنین آزمون ایالتی و منطقه ای را ارائه می دهد که به دانش آموزان امکان می دهد در یک روز هفته در دبیرستان خود آزمون ACT را انجام دهند. بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده از نمرات ACT و SAT به همراه سایر مواد کاربردی برای کمک به تصمیم‌گیری برای پذیرش استفاده می‌کنند.

ACT مخفف چیست؟ نام ACT از نام اصلی برنامه آزمایشی، American College Testing گرفته شده است. با این حال، در سال 1996، شرکت ACT تصمیم گرفت نام کامل را به نفع اولیالیزم حذف کند، که امروزه همچنان از آن استفاده می کند.

آزمون SAT

آزمون محبوب ورودی سه ساعت طول می کشد و شامل بیش از 150 سوال است. از سال 2024، SAT دیجیتالی خواهد شد، تعداد سوالات را کاهش می دهد و فقط دو ساعت طول می کشد.

مسلماً شناخته شده ترین آزمون استاندارد استاندارد ورودی کالج در ایالات متحده، SAT نزدیک به 100 سال است که وجود داشته است. این امتحان سه ساعته ریاضیات، خواندن و نوشتن را پوشش می‌دهد و به افسران پذیرش معیاری ملموس از آمادگی دانشجویان در کالج را می‌دهد.

نمرات SAT به مدارس نقطه داده قوی برای مقایسه متقاضیان ارائه می دهد. با این حال، از دهه 2010، هزاران دانشگاه به دلیل انتقاد از اینکه SAT و ACT به دانشجویان ممتاز پاداش می‌دهند، الزام امتحان را کنار گذاشته‌اند.

SAT چیست؟

SAT یک آزمون چند گزینه ای سه ساعته است که توسط هیئت کالج ایجاد و اجرا می شود. خواندن، نوشتن، و ریاضی را پوشش می دهد و برای تعیین آمادگی دانش آموزان برای کالج استفاده می شود. SAT هفت بار در سال، معمولاً در اولین شنبه ماه برگزار می شود. هیئت کالج همچنین روز مدرسه SAT را ارائه می دهد، برنامه ای که به دانش آموزان اجازه می دهد در یک روز مدرسه در پاییز یا بهار، SAT را در دبیرستان های خود بگذرانند.

هیئت کالج دو تغییر نام دیگر را انجام داد – SAT I: Reasoning Test و SAT Reasoning Test – قبل از اینکه نهایتاً حروف را به تنهایی حفظ کند: SAT. در حالی که SAT مدت‌هاست یک آزمون کاغذی بوده است، هیئت کالج اخیراً اعلام کرد که SAT از سال 2024 دیجیتالی خواهد شد.

سخنگویان لایحه SAT، تفریح دیجیتالی آن را به عنوان یک “آزمون با ریسک پایین تر” برای “دنیای عمدتاً آزمایشی اختیاری” می دانند. تغییرات در انتظار عبارتند از:

  • کاهش طول آزمون از سه ساعت به دو ساعت
  • ارائه زمان بیشتر برای هر سوال
  • اجازه دادن به ماشین حساب برای کل بخش ریاضی

 

sat چیست |آزمون sat نمونه سوالات |آشنایی

اپلای

روند درخواست کالج می تواند ترسناک به نظر برسد، به خصوص اگر دانش آموزان والدین یا خواهر و برادرهایی نداشته باشند که قبلاً آن را گذرانده اند و بتوانند مشاوره ارائه دهند. از آنجایی که مراحل بسیار زیادی مانند نوشتن مقاله و دریافت توصیه نامه وجود دارد، کارشناسان می گویند یک راه خوب برای شروع دانش آموزان این است که یک لیست از کارهایی که باید در طول دوره راهنمایی خود انجام دهند ایجاد کنند.

کریستین چو، مشاور ارشد پذیرش کالج در IvyWise، یک شرکت مشاوره تحصیلی مستقر در نیویورک، می‌گوید: «هنگامی که بتوانید آن را به صورت بصری، تعداد کارها و برنامه‌ای برای انجام آن‌ها ببینید، بسیاری از کارها را ساده می‌کند. این خیلی از اضطراب را از بین می برد. به گفته کارشناسان، اگرچه اغلب کارهای آمادگی وجود دارد، اما دانش‌آموزان معمولاً در تابستان بین سال‌های راهنمایی و دبیرستان شروع به پر کردن درخواست‌های کالج می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با این آزمون ها به وب سایت sirapply.com مراجعه کنید تا با مراحل متفاوت این موارد آشنا شوید.

نمایش بیشتر