اخبار همه جانبه

اجرای سقف شیروانی و مزایای آن

اجرای سقف شیروانی یکی از تصمیمات مهم برای کسانی است که می‌خواهند خانه جدیدی داشته باشند. اگر در طراحی خود قصد دارید خانه جدیدی با سقف شیروانی بسازید، بهتر است قبل از ادامه موارد زیر را بخوانید و با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

شیروانی یکی از مهمترین قسمت‌های زیبایی ویلا و ساختمان شماست و یکی از محبوب‌ترین انواع سقف‌ها است. اما قبل از تصمیم نهایی باید موارد زیر را در نظر بگیرید .اطلاعات بیشتر در مورد معایب و مزایای سقف شیروانی را از سایت ویلانما بخوانید.

مزایای سقف شیروانی

زیبایی خانه

اجرای سقف شیروانی نه تنها بسیار زیبا است و به زیبایی خانه شما کمک می‌کند، بلکه نیمی از مساحت خانه را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید از آن به عنوان یک شیرین کاری یا حتی اتاق خواب استفاده کنید. علاوه بر این، در فصل گرم، به عنوان مثال در تابستان از ورود نور و گرما به خانه جلوگیری می‌کند.

این سقف‌ها در تهویه نیز کمک می‌کند.

به طور کلی می‌توان گفت یک سقف شیب دار از نظر زیبایی و همچنین از نظر گردش هوا به خانه شما کمک می‌کند و همچنین می‌تواند فضای اضافی را به آن اضافه کند.

مقاوم در برابر آب و هوا

یکی دیگر از مزایای سقف زیر زمینی مقاومت آن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی است.

حالت شیب دار سقف از نفوذ خوب برف و باران جلوگیری می‌کند.

به لطف شکل منحصر به فرد، می‌توانید از نشت سقف خود جلوگیری کنید.

علاوه بر جلوگیری از پیری و آسیب، باعث کاهش وزن سقف و در نتیجه فشار بر پایه‌های اصلی ساختمان نیز می‌شود.

طراحی مقرون به صرفه

یکی از بزرگترین مزایای سقف شیروانی این است که در دسترس است.

بسیار ارزان و مقرون به صرفه است و این یکی از دلایل محبوبیت آن است.

این سقف‌ها بسیار محبوب هستند و تقاضای بازار بسیار زیاد است.

به همین دلیل است که یک بازار رقابتی در بین فروشندگان قیمت خود را پایین آورده است.

مزایای قانونی

همچنین استفاده از سقف شیب دار مزایای قانونی نیز دارد. در بعضی از مناطق که امکان ساخت بیش از دو یا سه طبقه مجاز نیست، می‌توانید با ساخت این سقف‌ها و گرفتن فضای بیشتر، حداقل یک و نیم طبقه اضافی بسازید. این امر به ویژه در شهرهای تاریخی صادق است که نمی‌توانند بالای یک ارتفاع خاص ساخته شوند.

معایب سقفی شیروانی

رژیم بصری شیروانی را می‌توان یکی از کاستی‌های آن دانست. وقتی سقف‌های مسطح معمولی را با آنها مقایسه می‌کنیم، تفاوت غیرقابل انکار است. البته همه اینها به سلیقه شما بستگی دارد، ممکن است برخی از افراد یا خانواده از این نوع استفاده کنند، در حالی که ممکن است دیگران آن را دوست داشته باشند.

اما مطمئناً مزایای این سقف‌ها از معایب آن بیشتر است و می‌توان با خیال راحت نسبت به انواع دیگر آن را ترجیح داد. اگر میخواهید با کارشناسان ما مشورت نمایید، به سایت ما مراجعه کنید.

انواع پوشش سقف‌های شیب‌دار

بسته به شکل کلی سقف، می‌توان آن را به دو دسته اصلی تقسیم کرد. سقف مسطح و شیب دار

در معماری مدرن، سقف‌های مسطح به دلیل تنوع زیاد، سهولت در نصب، صرفه جویی در وقت، مصالح ساختمانی کم، ایمنی بالای آتش، وزن کم، سازگاری در ساختمان‌های تجاری بیشتر متداول است. به دلیل شرایط آب و هوایی، استحکام بالا و زیبایی ظاهری نسبت به سقف‌های مسطح، علاوه بر ساختارهای تجاری، بیشتر از آن در ساختمانهای مسکونی استفاده می‌شود.

با تعویض سقف شیب دار موجود در خانه یا نصب آن در سقف شیب دار برای اولین بار از سقف‌های موجود، به خودتان اجازه می‌دهید حس جدیدی از ارزش افزوده را به خانه خود اضافه کنید. در حالی که همیشه شکل سقف و زیرساخت‌های اصلی مناسب بسیار مهم است، شما یک قدم بالاتر خواهید بود و محیط بیرونی و ظاهر خانه خود را تغییر می‌دهید. واقعیت این است که سقف شیب دار شما فرصتی برای تغییر ظاهر ساختمان شما و احساساتی است که به شما و دیگران خواهد داد. فرم رنگ و ظاهر چیزهایی هستند که به سلیقه صاحب خانه برمی گردند. در هنگام انتخاب یک پوشش برای یک سقف پیموده شده، همیشه سؤالات از شما سؤال خواهد شد و پاسخ این سؤالات نیازهای شما و پوشش مناسب سقف پیموده شده خود را نشان می‌دهد.

وزن این نوع سقف زیر پا چقدر است و آیا به زیرساخت‌های ویژه‌ای احتیاج دارد؟ سؤال اینجاست که آیا این بام شیب دار از رنگ‌ها و طرح‌های زیادی برخوردار است تا از آزادی انتخاب برای هر سلیقه اطمینان حاصل کند. آیا این شیب سقف از استانداردهای لازم برخوردار است، چگونه در برابر آتش پاسخ می‌دهد؟ آیا نصب و نگهداری این سقف شیب دار دشوار است، مهارت‌های خاصی لازم است. آیا این سقف شیب دار برای محیط زندگی شما مناسب است؟

 

منبع سایت:

https://vilanama.ir/construction-of-villas/sloping-roof-اجرای-سقف-شیبدار-sloping-roof.html

نمایش بیشتر