اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

اهمیت بسته بندی در فروش

نقش طراحی بسته بندی در بازاریابی تبلیغات و فروش بسیار موثر است و برای هر سازمان به منزله یک شناسنامه جهت معرفی محصول است. در حقیقت بسته بندی محصولات نشان دهنده ی نحوه نگهداری و محافظت از کالا به مصرف کننده است. بسته بندی می تواند یک محصول خوب را به محصول عالی تبدیل کند

بیشترین اهمیت بسته بندی رامی توان برندسازی و ایجاد هویت برای محصول دانست. در واقع مصرف کننده به همان اندازه که محصول را خریداری می نماید برند آن را نیز میخرد مثلا شاید یک کرم مرطوب کننده ی صورت خریداری کرده است اما انتخاب آن تحت الشعاع آن برند قرار گرفته است. بسته بندی درست و اصولی با طراحی مناسب نقش عمده ای در جداسازی برندها و نام ونشانی کالا را برعهده دارند گاهی با شکل ظاهری بسته بندی و گاهی هم با استفاده از رنگ و روکش این کار انجام میگردد.

آسان |اقتصاد |اهمیت بسته بندی حبوبات

هدف بعدی بسته بندی حفاظت فیزیکی، انبار کردن، بازار یابی و فروش و حفاظت از کیفیت محصول میباشد. هدف از بسته بندی کردن مواد غذایی این است که همزمان نگه داری آن ها افزایش یابد و هم به طور کلی از عوامل فساد درونی و بیرونی حفظ شود. همچنین حمل و نقل مواد غذایی بهتر و آسان تر انجام گردد

نقـش بستـه بنـدی

کالا در تمام جهان دو نقش مهم را ایفا می کند:

مظروف ساختن کالا( نگهداری کالا)

معرفی بهتر کالا و تشویق مخاطب به خرید آن (عرضه و بازار رقابت)

در واقع می توان گفت بسته بندی به عنوان یک فروشنده خاموش قلـمداد مـیشود، زیرا کالاها مستـقیما خـود را به خریدار نـشان نمیدهنـد و این پوشـش آنهـاست که به اشـکال مختلف و جملاتی کوتاه، معرف جنس داخل آنها میباشد و اطلاعات لازم را به مخاطب ارائه میدهد.

ویژگی های یک طراحی بسته بندی موفق :

افزایش سهم بازار نسبت به رقبا

افزایش فروش محصول

متمایز کننده محصولاتتان از رقبا

تاثیرگذاری و ماندگاری برند شما در ذهن مشتری

برقراری ارتباط با مشتری

تاثیر بسته بندی در برندینگ!

تصمیم گیری حین خرید تنها چند دقیقه، اگر نگوییم چند لحظه، زمان می برد. بنابراین بسته بندی شما باید ­ به اندازه ای ای قوی باشد که در لحظه توجه خریداران را به خود جلب کند و آن ها را قانع کند که محصول شما به لحاظ بصری از سایر رقبایتان برتر است ، پس نیاز است بسته بندی شما در این حد خوب و متمایز باشد.

واحد جعبه و بسته بندی :

واحد طراحی جعبه و بسته بندی چیلیپ با دارا بودن ۲۰ سال تجربه موفق در زمینه طراحی جعبه و بسته بندی، چاپ و جعبه سازی جعبه مقوایی و جعبه لمینتی و کارتن مادر و همچنین دارا بودن کادری مجرب و متخصص آماده همکاری با تمامی ارگان ها، کارخانجات ، سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی در راستای طراحی جعبه و بسته بندی خلاقانه و چاپ و جعبه سازی با کیفیت برای محصولات می باشد. همراه با گسترش روزافزون صنعت و اقتصاد کشور عزیزمان، نیاز به ارائه محصولات به همراه طراحی جعبه و بسته بندی جذاب و فاخر و همچنین چاپ و جعبه سازی با کیفیت برای محصولات جزء جدایی ناپذیر می باشد. جنس جعبه مناسب در چاپ و جعبه سازی با توجه به پارامترهای مختلفی مانند نوع محصول، ابعاد محصول، قیمت محصول و … مختلف است و می تواند جعبه مقوایی ، جعبه لمینتی و کارتن مادر باشد.

چاپ و جعبه سازی در جعبه مقوایی و جعبه لمینتی به صورت تک رنگ، دو رنگ، چها رنگ به صورت افست و در کارتن های مادر به صورت سیلک، فلکسو و افست قابل انجام است. جنس کارتن های مادر E- فلوت ، B-ئفلوت و C- فلوت و ۳ لایه و ۵ لایه می باشد. در کارتن های لمینتی نیز از نوع ورق سینگل E،B،C و یک رو. سفید، دورو سفید ، ایرانی _ لاینر _ کرافت انجام میشود. مراحل ساخت جعبه و بسته بندی به صورت قالب سازی>چاپ>دایکات>لب چسب یا مفتول (منگنه) می باشد.

مراحل پکیجینگ محصولات

پکیجینگ محصولات شامل سه مرحله است؛ در مرحله نخست، محصول بدون هیچ واسطه‌ای درون یک پک قرار داده‌ می‌شود که به آن ( بسته‌بندی مصرفی و یا بسته‌بندی اولیه) می‌گوییم که برای نگه‌داری و حفظ محصول از انواع آلودگی‌ها است.
در مرحله دوم بسته دیگری برای محصول تهیه می‌شود که معمولا در حین خرید مشتری وجود دارد و باید هنگام استفاده از آن محصول، باز شود. این نوع بسته‌بندی دارای اطلاعات کامل محصول است که نوشته یا حک می‌شود.
در مرحله نهایی پکیجینگ محصولات، محصولات را در بسته‌بندی‌های مخصوصی، دسته‌بندی می‌کنند که هدف از آن نگه‌داری، طبقه‌بندی و یا حمل‌ونقل مناسب محصول است.

قیمت طراحی بسته بندی

قیمت طراحی بسته بندی یا هزینه پکیجینگ محصول، میزان هزینه‌ای است که باید برای طراحی بسته بندی + چاپ بسته بندی پرداخت کنید. بخشی از این هزینه را طراح بسته بندی و بخش دیگر را چاپخانه دریافت خواهد کرد. اغلب شرکت های طراحی بسته بندی مانند سلام گرافیک، با یک چاپخانه قرارداد همکاری دارند به همین دلیل قیمتی که به شما اعلام می‌کنند، قیمت نهایی طراحی و چاپ بسته بندی است؛ به عبارتی دیگر نیازی نیست شما به دنبال چاپخانه و پرداخت هزینه اضافه برای چاپ بسته بندی باشید. همکاری با این شرکت‌های طراحی بسته بندی، هزینه های بسته بندی را مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند. قیمت طراحی بسته بندی چقدر است؟ هزینه بسته بندی به چه صورتی محاسبه می‌شود؟ عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی و چاپ بسته بندی را می‌دانید؟ اگرچه تعرفه طراحی بسته بندی به پارامترهای مختلفی وابسته است اما بطور کلی هزینه طراحی بسته بندی از حدود 1.000.000 تومان شروع می‌شود و تا 30.000.000 تومان هم می‌تواند قیمت گذاری شود.

شرکت ما مفتخر است توانایی چاپ بسته بندی برای بیش از ۳۰ صنف کاری را با توجه به نیاز مشتری  دارد. با تجربه‌ای که در این ۶ سال کاری بدست آورده‌ایم براحتی می‌توانیم نیاز مشتری را از بابت بسته‌بندی تشخیص دهیم و بهترین محصول تولیدی خود را به او پیشنهاد دهیم. البته در نهایت این مشتری است که نوع چاپ، ضخامت و …. کار را مشخص می‌کند. برای اطلاعات بیشتر درباره بسته بندی های صنف کاری و شغل خود از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

 

 

نمایش بیشتر