اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

اگر تلویزیون ال جی ضربه خورد چکار کنیم؟

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای تلویزیون شما بیفتد، ترک خوردن یا شکستن صفحه نمایش است. اگر در حال جابه‌جا کردن، تلویزیون از دستتان افتاده یا یکی از بچه‌ها اسباب‌بازی به سمت آن پرتاب کرده و صفحه شکسته است؛ احتمالا نیاز به تعمیر ال سی دی شکسته و ضربه خورده تلویزیون خواهید داشت. در این مطلب قصد داریم به توضیح درباره تعمیر ال ای دی شکسته تلویزیون و همچنین تلویزیون ضربه خورده بپردازیم. برای تعمیر ال سی دی می‌توانید از خدمات نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان استفاده نمایید.

آیا ال سی دی شکسته تلویزیون قابل تعمیر است؟

تلویزیون‌های LCD قادر به ارائه وضوح و رنگ فوق‌العاده‌ای برای تصاویر هستند. ترک‌خوردگی یا آسیب‌دیدگی صفحه تلویزیون LCD، اتفاق ناخوشایندی است. تعمیر LCD شکسته هم فقط در موارد خاصی امکان‌پذیر خواهد بود. اولین قدم شما در مسیر تعمیر ال سی دی شکسته و ضربه خورده تلویزیون، شناسایی آسیب رخ‌داده و ارزیابی برای تعمیرات آن است.
به عنوان یک قاعده کلی، کارشناسان می‌گویند تعمیر صفحه تلویزیون LCD به احتمال زیاد، هزینه زیادی دارد. دلیل هزینه زیاد آن این است که ترمیم LCD آن‌قدر دشوار می‌باشد که به زحمت آن نمی‌ارزد. عموماً تعمیرکاران در این‌گونه موارد، پیشنهاد تعویض تمام صفحه تلویزیون را می‌دهند.
پس از محاسبه هزینه تعمیر ال ای دی شکسته تلویزیون متوجه خواهید شد که بهتر است به جای آن، یک تلویزیون جدید بخرید. البته اول باید میزان خسارت را بسنجید. در مواردی که خسارت جزئی وارد شده باشد، می‌توان کار تعمیر را انجام داد.

 

ترک های تارعنکبوتی در صفحه تلویزیون ال سی دی

از دیگر مشکلاتی که برای صفحه‌های ال‌سی‌دی تلویزیون‌ها در اثر ضربه ایجاد می‌شود، ترک‌های تار عنکبوتی است. این ترک‌ها در صورت ضربه در صفحه نمایش دیده می‌شود که مانند تارهای مو هستند و اگر بسیار نازک باشند در گذر زمان از بین می‌روند. قابل ذکر است که این ترک‌های مویی و تار عنکبوتی در بعضی از موارد که بسیار عمیق هستند و می‌توانند به قطعه‌های درونی پنل دستگاه شما آسیب وارد کنند و صفحه ال سی دی در این صورت قابل تعمیر نخواهد بود. در صورت تعمیر هم، قیمت تعمیر ال سی دی شکسته بیشتر خواهد شد و البته تعیین قیمت به وسیله کارشناسان و متخصصان کاردون مشخص می‌شود.

 

از بین بردن ترک‌های جزئی در صفحه ال سی دی تلویزیون

برای برطرف کردن ترک‌های جزئی ایجاد شده در صفحه ال سی دی تلویزیون خود می‌توانید از کیت‌های ضد خش استفاده کنید. علاوه بر استفاده از کیت‌های ضد خش، برای از بین بردن ترک‌های جزئی و کوچک ال سی دی از پارچه‌های گرم نیز می‌توانید استفاده نمایید.

یک پارچه نرم را انتخاب کنید و با آب داغ آن را گرم کنید و درون یک پلاستیک قرار دهید. به صورت آهسته پارچه را بر روی خش‌ها فشار دهید. مدت فشردن پارچه بر روی صفحه تلویزیون بالاتر از ۱۰ ثانیه نباشد. اگر در هنگام فشردن پارچه بر صفحه ال سی دی دستگاه با ناهمواری مواجه شدید، باید از یک کارشناس و تعمیرکار کمک بگیرید تا پنل تلویزیون شما تعویض شود.

 

استفاده از گارانتی برای تعمیر ال سی دی و ال ای دی شکسته

 تعمیر صفحه ال سی دی تلویزیون بسیار پرهزینه است در برخی موارد می‌توان از گارانتی استفاده کرد البته قابل ذکر است که همه آسیب‌های وارد شده به دستگاه را گارانتی بر عهده نخواهد گرفت. گارانتی تنها مشکلاتی را حل می‌کند که بدون ضربه در پنل تلویزیون ایجاد شده باشد. اگر، گارانتی دستگاه شما نیز به اتمام رسیده است؛

 

اقدامات لازم پس از ضربه خوردن به تلویزیون

شاید برای شما عزیزان این سوال پیش آمده باشد که پس از ضربه خوردن صفحه ال سی دی تلویزیون باید چه کارها و اقداماتی انجام شود. در جدول زیر به نکاتی که باید پس از ضربه به تلویزیون ال سی دی رعایت شود، اشاره شده است.

ضربه خوردن صفحه ال سی دی تلویزیون

تصویری که در تلویزیون به نمایش در می‌آید، از تعداد زیادی ستون رنگی چیده شده کنار هم به وجود می‌آید. تمامی این ستون‌ها، اطلاعات خود را از پنل گرفته و به وسیله‌ی یک کابل ارتباطی به همدیگر متصل می‌شوند. در صورتی که ضربه‌ای به صفحه وارد شود و هر کدام از این ستون‌ها و یا کابل ارتباطی آن‌ها آسیب ببیند، شاهد خطوط بد شکلی خواهید بود که نشان از آسیب دیدن و حتی شکستگی پنل تلویزیون، خواهند داشت.

خطوط عمودی و افقی به وجود آمده بر روی تلویزیون

در دو حالت، ممکن است شاهد به وجود آمدن خطوط افقی و عمودی بر روی صفحه نمایشگر تلویزیون خود باشید. اولین مورد، همان موضوع برخورد ضربه به پنل و یا نفوذ مایع درون آن می‌باشد. که شما از آن مطلع هستید. یعنی برای مثال، می‌دانید که ممکن است تلویزیون در اسباب کشی، آسیب دیده باشد. که در این مورد، زیاد امیدی به تعمیر ال سی دی شکسته‌ی تلوزیون نیست.

اما در مواردی ممکن است بدون اینکه دستگاه ضربه‌ای خورده باشد، شاهد خطوط عمودی و افقی بر روی دستگاه خود باشید. این موضوع به احتمال زیاد به دلیل وجود مشکل در بک لایت تلویزیون است. این مورد قابل تعمیر بوده و پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که با این مورد رو به رو بودید، قبل از اینکه خرابی درون ال سی دی پیشرفت کند، از یک نیروی متخصص کمک گرفته تا این مشکل را حل کند.

تعمیر ال سی دی شکسته تلویزیون

خب حالا که با پنل شکسته رو به رو هستیم چه کاری انجام دهیم؟ در واقع برای این مورد، تعمیری وجود نخواهد داشت و اگر پنل تلویزیون بشکند، باید آن را تعویض کرد.

پنل تلویزیون، همانند شیشه‌ی یک پنجره می‌باشد که در صورتی که بشکند، دیگر نمی‌توان آن را مثل روز اولش کرد و حتما باید تعویض گردد.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که 80% قیمت یک تلویزیون، قیمت پنل آن خواهد بود. بنابراین گاها مشاهده شده است که وقتی پنل دستگاه آسیب می‌بیند، صرف بر آن است که کلا یک تلویزیون جدید بخرید. این موضوعی است که باید راجع به آن تحقیقات لازم را به عمل آورده و ترجیحا از یک فرد کاربلد نیز مشورت بگیرید.

بدین نحو باید بررسی کنید قیمت تعویض پنل، چه مقدار با قیمت تلویزیون جدید تفاوت دارد. اگر این تفاوت زیاد بود، که طبیعتا توصیه بر این است که پنل تعویض شود. اما اگر هزینه‌ها نزدیک به هم باشد، صرف بر خرید یک تلویزیون جدید است.

به دلیل اینکه ممکن است پنل مورد نیاز شما با قیمت روز وارد شده باشد و تلویزیون شما قدیمی تر باشد، حتی ممکن است شاهد این باشید که قیمت پنل، به همراه هزینه‌ی نصب آن از قیمت کارکرده‌ی تلوزیون شما بیشتر هم بشود. که در همچنین مواردی به شکل قطع، صرف با خرید یک تلویزیون جدید می‌باشد.

نمایش بیشتر