کسب و کار ایرانی

این نوشیدنی های خنک تابستانی را حتما میل کنید

این نوشیدنی های خنک تابستانی را حتما میل کنید

طرز تهیه نوشیدنی های تابستانی به طور کلی متفاوت است. در این مطلب از کارمادیو تعدادی از بهترین و خوشمزه ترین غذاها و طرز تهیه آنها را معرفی می کنیم. اگر به آشپزی علاقه دارید حتما ادامه مطلب را بخوانید.

در زیر چند شربت خنک تابستانی و طرز تهیه آنها را معرفی می کنیم.

لیموناد

لیموناد یک نوشیدنی محبوب است که می توانید در تابستان و فصول دیگر مانند زمستان از آن لذت ببرید. محبوب ترین این نوشیدنی ها لیموناد نعناع است.

برای تهیه آبلیمو به سبک کافه ای، ابتدا یک قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید و آب گرم را داخل آن بریزید، سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود.

پس از به دست آوردن غلظت مناسب، گاز را تخلیه کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس آن را در ظرفی بریزید و یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید.

آب موهیتو شیرین

برای تهیه این شربت می توانید از هر نوع میوه ای مانند توت فرنگی، انبه، سیب، موز و … استفاده کنید. یکی از ویژگی های این نوشیدنی برای رفع تشنگی و گرما در روزهای گرم تابستان است. برای تهیه شربت موهیتو خانگی به روش کافی شاپ، لیمو و لیموترش را پوست می گیریم، پوست آن را برش می دهیم، هسته آن را جدا می کنیم، لیموها را در مخلوط کن ریخته، دو قاشق غذاخوری برگ نعناع خرد شده و عسل را اضافه می کنیم. به.

مخلوط کن را روشن کنید و اجازه دهید تا مواد تمیز و یکدست شوند، سپس تکه های یخ را به همراه آب گازدار به مخلوط کن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست شوند.

زهکشی آب

این نوشیدنی که به نام دتاکس واتر بدن نیز شناخته می شود، این روزها طرفداران زیادی دارد و سرشار از ویتامین های مفید برای بدن شماست.

نوشیدنی دتاکس واتر بدون مخلوط کردن میوه ها تهیه می شود، کالری کمتری دارد و یکی از مفیدترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن است.

برای تهیه دتاکس واتر خیار لیمو و نعناع ابتدا 8 پیمانه آب در قابلمه بریزید سپس خیار و لیمو را از وسط نصف کرده و به چند برگ نعناع تازه اضافه کنید و چند ساعت در یخچال نگهداری کنید تا کاملاً خوب شود. دشوار. سقوط در سرما.

آب پرتقال خوردم

این شربت یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی ها برای رفع تشنگی در ماه رمضان و گرمازدگی تابستان است و به روش های مختلفی تهیه می شود.

یکی از روش های تهیه شربت پرتقال جوشاندن است که در یک قابلمه دو پیمانه آب می جوشانند و دو پیمانه شکر به آن اضافه می کنند و حدود 30-20 دقیقه صبر می کنند تا محلول غلیظ آب و شکر به دست آید. اخذ شده.

در مرحله بعد پوست پرتقال رنده شده را اضافه کنید و هوا را خاموش کنید و بگذارید شربت خنک شود. سپس آن را در ظرف خوبی بریزید و در یخچال قرار دهید.

اسموتی بلوبری

برای تهیه این نوشیدنی باید توت ها را بشویید و قسمت سبز آن را جدا کرده و از وسط نصف کنید، سپس موز را پوست بگیرید و حلقه ها را برش دهید، همه چیز را در ظرفی بریزید و به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید و سپس داخل آن بریزید. یک مخلوط کن و آن را آسیاب کنید.

سپس شیر و عسل را به مخلوط ماست موز و عسل اضافه کنید و دو بار در مخلوط کن مخلوط کنید سپس مایع به دست آمده را در یخچال بگذارید تا خنک شود و استفاده کنید.

کوکتل شیر آلبالو

برای تهیه این سوربت در روش اول روش زیر را با کمک بستنی وانیلی، شیر، سس شکلاتی و خامه انجام می دهیم.

بعد از تمیز کردن، چوب و شاخه ها را جدا کنید، آلبالوها را بشویید، دانه ها را جدا کنید، لیوان ها را جدا کنید و یک لیوان شیر و دو لیوان بستنی وانیلی را در مخلوط کن مخلوط کنید.

سپس یک فنجان بردارید و سس شکلات یا شکلات نوتلا را داخل آن بریزید و مخلوط شیر و بستنی و آلبالو را که به کمک خردکن تهیه شده است به آن اضافه کنید و بخورید.

شربت رزماری

رزماری که خواص زیادی دارد و در تهیه چای نیز استفاده می شود، یکی از آب میوه های خوشمزه و مفیدی است که می توان تهیه کرد.

از برگ های تازه و خشک این گل می توان شربت گل محمدی تهیه کرد، برای تهیه شربت از گل های تازه ابتدا ساقه ها و برگ ها را جدا کرده و گل ها را تمیز کنید سپس قسمت تلخ گلبرگ های گل رز را جدا کنید.

سپس در صورت امکان، آب را در قابلمه ای با برگ های سیر تازه بجوشانید و اجازه دهید رنگ آن تغییر کند.

این نوشیدنی های خنک تابستانی را حتما میل کنید
این نوشیدنی های خنک تابستانی را حتما میل کنید

یک شربت گلدار پنیری

شربت گل پانیرک یک کهکشان با گل پانیرک است و یکی از هفت نوشیدنی رنگارنگ گرمی است که می توانید برای مهمانی ها و مجالس انتظار داشته باشید.

برای تهیه شربت گل پانیرک که به آن گل خطمی نیز می گویند، ابتدا باید گل پانیرک را با نصف لیوان آب سرد میل کنید.

30 دقیقه صبر کنید تا عصاره رنگی غلیظی به وجود بیاید، سپس شربت به دست آمده را از صافی رد کنید و پس از جدا کردن گل های پنیر، این نوشیدنی سرد را در یخچال بگذارید و برای مهمانان خود سرو کنید.

شربت ریواس

برای تهیه شربت ریواس به 1 کیلوگرم ریواس، 1 کیلوگرم آبلیموی تازه و 1-2 قاشق شکر نیاز دارید.

در مرحله اول برای تهیه این شربت، ریواس ها را تمیز کرده، پوست آن ها را جدا کرده، هسته سفید آن را خرد کرده و داخل قابلمه می ریزیم، کمی آب اضافه می کنیم و آرام آرام می پزیم. شعله.

هنگام پختن اسفناج که معمولاً 20 دقیقه طول می کشد، باید کف را با قاشق جدا کنید تا عسل پاک شود.

سپس دوباره روی شعله قرار می دهیم و شکر را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا شکر حل شود، در مرحله بعد آبلیمو را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا به حد مناسب برسد. و وقتی دما پایین آمد آب را در یخچال می گذاریم تا خنک شود و برای خود و مهمانان بخوریم.

نمایش بیشتر