اقتصادیکسب و کار ایرانی

برای تریدر شدن از کجا شروع کنیم

شروع بکار با پیش زمینه کم

انواع نمودار در بازار فارکس: در تمام زمینه ها قبل از بدست آوردن مهارت لازم، تمام افراد با پیش زمینه اندک شروع می‌کنند. سرنخ هایی که در ابتدا توسط افراد دیگر به آنها داده می شود یا با دنبال کردن اخبار ها در این زمینه بدست می آورند، می تواند زمینه را برای شروع کارشان فراهم کند. حتی اگر استعداد تریدر شدن درون افراد وجود داشته باشد این استعداد هنگام شروع بکار خود را نشان نداده و کارایی خاصی نخواهد داشت.
تمام کسانی که در حال حاضر تریدر های موفقی هستند ابتدای مسیر با استفاده از همین سرنخ ها شروع کردند و گام های اول را برداشتند.

آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد |آموزش صفر تا صد تریدر شدن |ارز

اگر از تمام این افراد سوال شود که از ابتدای مسیر در مورد همه‌ی جزئیات اطلاعات کافی داشته اند و قطع به یقین می دانستند چه کاری انجام می دهند همه یک پاسخ خواهند داد: خیر. همه آنها تنها در مورد هزینه و سودی که قرار بود به آن دست پیدا کنند اطلاع داشتند. تریدرها با توجه به ارزهای موجود که می‌دانستند ممکن است به آنها سود برساند، ترید های خود را انجام می دادند. ولی در همان ابتدا پس از هر ترید پول خود را از دست می دادند. آنها می توانستند موفقیت خود را با توجه به مدت زمانی که پولهایشان را از دست می دادند اندازه گیری کنند. یعنی هرچقدر می توانستند پول خود را بیشتر نگه دارند احساس می کردند بهتر عمل می کنند و از دفعات قبل موفق تر هستند. دفعات زیادی با این موضوع رو به رو می شوند و ضرر می کنند.

 تعداد زیادی از آنها به دلیل مشاهده سودهای زیادی که اطرافیانشان بدست آوردند و تعریف هایی که در این زمینه شنیدند وارد بازاری شدند که الان با آن درگیر هستند. این می تواند زمینه ساز قوی برای افراد تازه وارد باشد. توجه کنید در این میان افرادی هم بوده‌اند که از قوانین اساسی مثل نقاط توقف مخصوص ضرر و میزان سرمایه مورد نیاز در این زمینه اطلاع داشته باشند، ولیکن این اشخاص برای شروع به این اطلاعات توجه نمی کنند. می توانید داستان های بسیار زیادی مربوط به اولین ترید های تریدرهای معروف بخوانید که چگونه تصمیم های ناگهانی و نامناسب گرفته بودند.
این یک مشخصه معمول است که همه افراد در ابتدای راه، خود را دانای بازار می دانند و حتی به قوانین هم توجه نمی کنند. همین امر باعث می شود که گام دوم تریدر شدن را بردارند.

انجام دادن اشتباهات همه تریدرها

همه افراد فکر می کنند فقط خودشان اشتباه می کنند. کما اینکه در این تصور هستند که فقط آنها اشتباهات بقیه را تکرار می کنند.
به این جمله دقت کنید که هیچکس از اشتباهات به صورت کامل در امان نیست. همه افراد اشتباه می کنند و این اشتباه ها برای تازه کارها یا تازه وارد ها بیشتر خواهد بود. ولی جای هیچ نگرانی نیست چرا که اشتباه ها ثابت می کنند شما در مسیر درستی قرار دارید. کسانی که تازه در مسیر تریدر شدن گام برداشتن نمی دانند که برای محافظت از آنها قوانینی وضع شده است. در همه زمینه ها این قوانین وجود دارند.
هیچکس اول مسیر به این قوانین توجه نخواهد کرد و آنها را جدی نخواهد گرفت. معمولا پس از اشتباهات مداوم و گذر از مسیر ابتدایی به این نتیجه خواهند رسید که باید اطلاعات خود را در زمینه قوانین و مقررات مربوط به ترید بیشتر کنند. در این مرحله که به دنبال اطلاعات بیشتر و خواندن قوانین می‌روند با یک مشکل جدی تر مواجه می شوند. آنها قوانین را می‌خوانند ولی به درستی متوجه نمی شوند. چون تجربه کافی ندارند و فعالیت کمی در این زمینه داشته‌اند دانایی لازم را برای درک قوانین نخواهند داشت. در این حالت دوباره مرتکب اشتباه می شوند. برخی از مهم ترین قوانین در این زمینه به شرح زیر است:
۱. از ترید بیش از حد بپرهیزید.
۲. در دارایی های مختلف میزان سرمایه گذاری کمی انجام دهید.
۳. حتما نقاط مربوط به توقف ضرر را در نظر داشته باشید.
۴. در لحظه تصمیم نگیرید و عجولانه اجرا نکنید.
۵. احساسات خود را کنترل کنید.

 این ۵ قانون فقط تعداد کمی از قوانین مربوط به ترید است که برای هر تریدری دانستن آن لازم و واجب خواهد بود. تمام افراد تریدر بالاخره این قوانین را می خوانند و یاد می گیرند. یادگیری این قوانین ممکن است ساده به نظر برسد ولی بسیار سخت است. تریدرهای تازه کار همه در تلاش هستند این قوانین را نادیده بگیرند و اشتباهات خود را سرسری رد می کنند. حتی تریدرهای بزرگ و با تجربه هم زمانی در این گام قرار داشته‌اند. در نتیجه شما به گام بعدی تریدر شدن وارد می شوید.

بزرگترین ضرر

تمام تریدر ها بلا استثناء متحمل یک ضرر خیلی بزرگ می شوند. باید با این واقعیت رو به رو شوید که در این مسیر حداقل یکبار دچار ضرر می شوید. بسیاری از تریدرهای بزرگ با این ضرر رو به رو شده اند و حتی مشاهده شده که بیشتر از یکبار هم تمام سرمایه شان را از دست داده باشند. جسی لیورمو که به عنوان اولین سفته باز جهان شناخته می شود چندین بار تمام دارایی اش را از دست داد. هر کدام این افراد برای از دست دادن دارایی های خود دلایل متفاوتی می آورند ولی نتیجه تمام این از دست دادن ها تقریبا یک شکل دارد. مشکلاتی از قبیل رعایت نکردن قوانین و قوائد ترید برای تمام تریدر ها در این گام بوجود می آید.
بازار ارز دیجیتال با توجه به اقدامات سایر کشور ها و افراد مختلفی از سراسر دنیا دچار تغییر می شوند. این تغییرات می تواند به سود شما باشد یا شما را با بزرگترین ضرر زندگی تان رو به رو کند. هیچ چیز مانند ضرر بزرگ مالی نمی تواند بر خراب شدن روال زندگی شما تاثیر داشته باشد. ولیکن این گام هم قابل گذشت است و می توان مانند سایر مشکلات کوچک و بزرگ در این مسیر با آن کنار آمد. تنها لازم است وارد گام بعدی شوید و ضرر های خود را جبران کنید.

 کسب تجربه و بازگشت قوی تر

پس از متحمل شدن بزرگترین ضرر زندگیتان و با گذشت مدت زمانی که به عنوان زمان شُک در نظر گرفته می شود، متوجه خواهید شد که چه تجربه بزرگ و عمیقی بدست آورده‌ید. اگر از جمله افراد باهوش باشید تمام جوانب ترید را بررسی کرده و جزئیات را مرور می کنید. اشتباهات خود را پیدا کرده و سعی می کنید تمام افکار و عمل های اشتباه خودتان را زیر سوال ببرید. به دنبال راه حل می گردید تا بار دیگر از این طریق دچار مشکل و ضرر نشوید. در همین حین تنها از روی قیمت و ظاهر قضاوت نخواهید کرد و با جدیت بیشتری سراغ ادامه کار خواهید رفت.

 هیچ آدم عاقلی تنها با یک اشتباه مسیر موفقیت خود را خراب نمی کند. یادگیری راه و روش برای استوار ماندن در مسیر موفقیت می تواند همه چیز را به درستی پیش ببرد. ضرر بزرگ و اشتباه واقعی می تواند چشم و گوش شما را برای ادامه دادن در مسیر سخت آینده باز کند. اگر ضرر نکرده بودید همواره بدون اطلاعات و تجربه به راه اشتباه خود ادامه می دادید. ولیکن الان متوجه شدید قوانین مهم ترید شامل حال همه افراد می شوند.

آموزش قدیمی ترین درس ها با سخت ترین راه ها

تا به حال به این فکر کرده اید که با وجود درس ها و داستان های متفاوت در زمینه های گوناگون، تا زمانی که خودتان چیزی را تجربه نکنید درس نخواهید گرفت؟ واقعا حیرت انگیز است. شما می توانید تجربه و دانایی افراد مختلف در زمینه های متفاوت را مطالعه کنید و آنها را یاد بگیرید ولی خیلی ساده از کنار آنها عبور می کنید. ممکن است بعضی از افراد زندگی را چنین معنی کنند: تجربه کردن شخصی تک تک لحظه ها بدون توجه به تکراری بودن آنها.
ضرر کردن، عکس العمل بلافاصله لازم دارد. شما متوجه می شوید که ضرر کرده‌اید، باید همان لحظه خود را نجات دهید. مخصوصا اگر ترید ارز دیجیتال انجام می دهید. در این زمینه اگر ضرر خود را بلافاصله قبول نکنید ممکن است متحمل ضررهای بزرگتری شوید. خیلی راحت از همین طریق خود را نابود خواهید کرد. ممکن است در ابتدای مسیر در این فکر باشید که بازار روال خود را عوض می کند و ضرر شما جبران می شود. ولیکن در آن لحظه فکر شما درست کار نمی کند و عوامل دیگری مثل ترس از ضرر جلوی عکس العمل درست شما را خواهد گرفت. در این گام شما می آموزید که در زمان درست جلوی ضرر کردن بیش از اندازه را بگیرید. به همین صورت تجربه های شما در زمینه ترید بیشتر شده و می توانید مسیر تریدر شدن را ادامه دهید.

مدیریت مالی

شما زمانی می توانید ضرر های خود را متوقف کنید که در کنار دانایی و تجربه، مدیریت مالی داشته باشید. متوقف کردن ضرر ها اصول خاص خود را دارد که باید رعایت شود. مهم نیست که شما در زمینه ترید چقدر تجربه دارید و چه مدت در این زمینه فعالیت داشته‌اید، مهم این است که همیشه در نظر داشته باشید امکان اشتباه کردن وجود دارد. لازم است که شما در هر زمانی از مالتان محافظت کنید. این محافظت به مدیریت مالی نیاز دارد.

نمایش بیشتر