اخبار همه جانبه

بهبود وضعیت کمبود شیرخشک در چهارمحال و بختیاری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

رضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به برطرف شدن مشکل کمبود شیر خشک در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت موجودی شیر خشک در استان بهبود پیدا کرده البته همچنان کمبود برخی شیرخشک‌های رژیمی وجود دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: مقرر است قیمت شیرخشک‌های معمولی آزادسازی شود اما مصرف‌کنندگان وجه مازادی نسبت به قبل پرداخت نخواهند کرد در حقیقت این تفاوت قیمت از طریق بیمه سلامت پرداخت می‌شود و احتمالاً این موضوع از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: روند توزیع شیرخشک‌های رژیمی نیز بهبود پیدا کرده و در حال حاضر تعداد بیشتری از این نوع شیرها وارد بازار می‌شود و در اکثر داروخانه‌ها وجود دارد.

محمدی با اشاره به ثبت شدن شیرخشک خریداری شده توسط مصرف‌کنندگان، عنوان کرد: در این روش با ثبت کد ملی و تاریخ تولد کودکان زیر دو سال میزان شیر خشک خریداری شده ثبت می‌شود که برای هر نوزاد در یک ماه می‌توان ۱۰ قوطی شیرخشک خریداری کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: قبلاً تنها شیرخشک‌های رژیمی با ثبت کد ملی و تاریخ تولد کودکان به فروش می‌رسید اما در حال حاضر شیرخشک‌های معمولی و رگولار نیز با همین روش در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: عمده مشکل کمبود شیرخشک مختص شیرخشک‌های رژیمی بود که در حال حاضر شرایط بهبود پیدا کرده است، در خصوص شیرخشک‌های رگولار نیز شماره‌بندی ۱، ۲ و ۳ وجود دارد که شماره ۲ برای کودکان بالای ۶ ماه و شماره ۳ برای کودکان بالای یک سال مصرف می‌شود، ممکن است در برخی مواقع کمبود یکی از این شماره‌ها در بازار مشاهده شود اما در این مواقع می‌توان از شماره پایین‌تر استفاده شود چراکه تفاوت چندانی وجود ندارد و مشکلی خاصی برای کودکان ایجاد نخواهد شد.

نمایش بیشتر