اخبار سلامتکسب و کار ایرانی

بهترین راه پیشگیری از بارداری ناخواسته و جلوگیری از فحل شدن گربه چیست؟

چون راه ساده ای برای اندازه گیری هورمون های یک گربه در خانه وجود نداره ما میتونیم از روی تغییرات رفتاری گربه مون تشخیص بدیم که آماده ی جفت گیری هست یا نه، در ادامه با پتچی همراه باشید. در این روش یک شکاف کوچک روی پوست و عضلات و پرده صفاق داده می شود و با استفاده از یک ابزار مخصوص به صورت کور، شاخ های رحم ابتدا به بیرون از بدن آورده می شود و سپس ابتدا عروق تخمدان ها لیگاتور شده و در نهایت پس از جدا کردن تخمدان ها از بدن همراه با شاخ رحم ساختار ها به بیرون از شکاف یک سانتی متری هدایت می شود و در نهایت بدنه رحم لیگاتور یا خونبندی خواهد شد. شما میتونید این رفتارها رو از بی حوصلگی گربهتون (که یکی از نشونه های اینه که گربه داره درد می کشه و باید به دامپزشک مراجعه کنید) تشخیص بدید. این تشخیص میتونه با توجه به مدل بلند کردن دم گربه و گهگاهی هم با شبیه سازی حرکات جفت گیری که انجام میده صورت بگیره. برای انجام دادن این کار اون به سطوحی که انتخاب کرده بود برمیگرده و دم خودش رو میلرزونه و شاید حرکت ریتمیکی که در بالا توضیح داده شد رو انجام بده.

بعد موقعیت جفت گیری رو برای خودش شبیه سازی میکنه: سرش رو پایین میاره، پاهای جلوش رو خم میکنه، قسمت عقب بدن خودش رو بالا میاره و دم خودش رو به کنار بدنش میچسبونه تا نواحی تناسلی رو نشون بده. به گفته او هزینه نگهداری و عقیمسازی هر قلاده سگ ۱۰ میلیون ریال است و شهرداری آبادان به تنهایی نمی تواند هزینه جمع آوری و عقیم سازی سگ ها را تامین کند و به حمایت بقیه دستگاه اجرایی دارد. از این رو جمع آوری این حیوانات و کاهش مشکلات ناشی از آن به یکی از دغدغه های مسوولان شهری تبدیل شده است. مهدی خلیلی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری بندرانزلی با دو اکیپ از نیروی خود طرح ضربتی زنده گیری و جمع آوری سگهای بلاصاحب را از روز گذشته در سطح شهر آغاز کرده است. پریسا پروین مهر به «ابتکار» میگوید: «در یکی از روزنامه ها راجع به عقیم سازی 3000 سگ ولگرد در شهر آتن خبری را مطالعه کردم. همینطور شما میتونید با مراکز مربوط به حیوانات شهر خودتون تماس بگیرید و از اونها درخواست کمک کنید.

می توانید برای خرید مناسب غذا خشک از بزرگ ترین پت شاپ اینترنتی هپی پت کمک بگیرید. سنگ مثانه مشکلات مکرری برای گربه های عقیم شده است ، زیرا آنها کمتر آب می نوشند. سگ های عقیم شده، ممکن است نسبت به صاحبانشان حالت تهاجمی بیشتری پیدا کنند. آیا عقیم سازی گربه و سگ عمر او را کوتاه می کند؟ اگر عقیم کردن گربه تون هزینه ی زیادی براتون داره، برخی از دامپزشک ها گزینه های عقیم سازی ای که توسط سازمان اجتماعی بودجه ای براشون اختصاص داده شده رو پیشنهاد میکنن. با این حال لیس زدن ناحیه ی تناسلی می تونه نشونه ای از اختلالات ادراری باشه که اگر زود درمان نشه ممکنه تبدیل به مشکلات جدی بشه. اگر بخوایم صادقانه بگیم، فکرش مشغول چیز های دیگه هست. واقعیت اینه که اگر شما پرورش دهنده ی گربه های نژاددار نیستید، باید از جفت گیری گربهتون جلوگیری کنید. اگر گربه ی شما این رفتار رو بدون دارا بودن نشونه های دیگه از خودش بروز داد، حتما با دامپزشک ملاقات داشته باشید. به علاوه این که عقیم کردن گربهتون فقط دوره ی پریشونی غریزه و میل به جفت گیری گربه رو متوقف نمیکنه، بلکه در آینده از مشکلات پزشکی مربوط به اندام های تناسلی هم جلوگریری می کنه.

گربه شما فقط به اندازه تأمین انرژی مورد نیاز خود غذا می خورد. قبل از عقیم سازی در مطب دامپزشکی ، متابولیسم گربه، خود را با نیازهای متغیر انرژی تنظیم می کند. Royal Canin Sterilized 37 Cat حاوی محتوای انرژی سازگار و با دقت متعادل چربی است تا اطمینان حاصل شود که گربه شما انرژی مورد نیاز را دریافت می کند. Royal Canin Sterilized 37 Cat از لحظه عقیم سازی گربه شما را پشتیبانی می کند و به گربه شما کمک می کند تا فعال بماند. ما این راهو بلدیم و از نظر پت پرس، بهترین راه پیشگیری از بارداری ناخواسته و جلوگیری از فحل شدن گربه، انجام عمل عقیم سازی گربه است. قطعا خیر. درحقیقت عقیم کردن حتی در سگ و گربه هاییکه دارای تومورهای پیشرفته هستند نیز امری مهم به شمار می رود، زیرا بسیاری از تومورها تحت تاثیر ترشحات هورمون استروژن گسترش یافته و با برداشت تخمدان ها به عنوان منشاء تولید استروژن، امکان جلوگیری از گسترش تومور فراهم میشود. ترس از صدا در آنها بیشتر میشود. در برخی موارد داروهای پرولاکتین هم تجویز میشود تا گوارش سگ بهم نریزد.

نمایش بیشتر