اقتصادیکسب و کار ایرانی

تفاوت شیشه دوجداره و سه جداره در چیست ؟

نصب و تعویض در و پنجره کاری سخت، هزینه و زمان بر است، بنابراین مهم است که هنگام انتخاب، بین دو جداره یا سه جداره برای پنجره های خود تصمیم درستی بر اساس نیازهای خود بگیرید. بسیار مهم است که ویژگی های اقلیم منطقه و محلی که در آن زندگی میکنید را در تصمیم گیری خود تاثیر دهید.

خانه شما ممکن است در کنار یک جاده اصلی شلوغ واقع شده باشد، جایی که کاهش سر و صدا برای شما اولویت دارد یا اینکه می خواهید اتلاف گرمایی خانه خود را به حداقل برسانید. تا چند سال پیش، شیشه‌های سه‌گانه عمدتاً در مناطق فوق‌العاده سرد، استفاده می‌شد و به ندرت در آب و هوای گرم‌تر نصب می‌شد یا به بازار عرضه می‌شد. ولی در حال حاضر به خاطر مزایایی که این پنجره ها دارند در مناطق آب و هوایی مختلف استفاده می شوند. در این مقاله، برای کمک به شما در انتخاب درست، تفاوتهای اصلی بین شیشه های دوجداره و سه جداره را برجسته کرده ایم.

پنجره سه جداره چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پنجره سه جداره دارای سه لایه شیشه است. شاید فکر کنید پنجره سه جداره به خاطر لایه اضافی شیشه و دو واحد آب بندی شده، حتما عملکرد بهتری دارد، اما هر کدام از انواع پنجره خصوصیات منحصر به فردی دارند که آنها را برای موقعیت های مختلف مناسب میکند. در پنجره های سه جداره، لازم نیست شیشه های استفاده شده یکسان باشند، میتوان از انواع شیشه ها، برای ایجاد ترکیب دلخواه ( مات، رفلکسی و یا دودی) استفاده کرد.  اگرچه شیشه‌های دوجداره و سه جداره می‌توانند از انواع مشابه شیشه استفاده کنند و شباهت‌های زیادی با هم دارند، تفاوت‌های اصلی بین عملکرد و کارایی است.

مزیت های پنجره سه جداره

قرار دادن آن لایه سوم شیشه در قاب پنجره چندین مزیت را به همراه دارد:

حفظ گرما

همانطور که بسیاری از شما می دانید، یکی از بزرگترین دلایل تغییر از پنجره های دو جداره به  سه جداره به دلیل افزایش بازده انرژی است که با شیشه اضافی همراه است. پنجره سه جداره با داشتن یک شکاف هوا اضافه، انتقال حرارتی هوای سرد و گرم را کاهش می دهد. وجود این شیشه اضافی باعث میشود گرمای کمتری از نور خورشید وارد فضای خانه شود.

 برای استعلام خرید با دفاتر ما تماس بگیرید .

کاهش سر و صدا

شیشه سه جداره استاندارد می تواند صدا را کاهش دهد، این ویژگی برای کسانی که در مناطق پر سر و صدا زندگی میکنند بسیار کاربردی است. درست است که پنجره های دوجداره نیز به کاهش آلودگی صوتی کمک می کنند، اما پنجره سه جداره عملکرد بهتری دارد.

اگر گزینه های خود را بین دو جداره و سه جداره برای کاهش صدا در بررسی میکنید، بهتر است بدانید که در حالی که پنجره های سه جداره از بسیاری جهات موثرتر می باشند، اما گرانتر نیز هستند و میتوان برای مسئله سر و صدا از یک پنجره دوجداره  با کیفیت و شکاف های هوای صحیح و ضخامت شیشه بالاتر استفاده کرد.

امنیت

پنجره سه جداره دارای یک شیشه اضافی است که شکستن آن را دشوارتر از شیشه دوجداره استاندارد می کند. در ضمن شما میتوانید برای امنیت بیشتر، از یک لایه شیشه لمینت در پنجره سه جداره استفاده کنید که دارای یک لایه پوشش  پلی وینیل بوتیرال (PVB) است.

میعان

میعان زمانی ایجاد می شود که رطوبت بیش از حد در هوا با یک سطح سرد تماس پیدا کند و سپس به آب تبدیل شود. پنجره سه جداره کارآمد ترین راه برای مبارزه با میعان است، زیرا خود پنجره همراه با گرم نگه داشتن خانه تغییر دما نمیدهد.

پنجره های سه جداره معمولاً دارای عایق حرارتی بهتری از پنجره های دوجداره هستند.

تفاوت های پنجره دوجداره و سه جداره

هزینه: تولید پنجره سه جداره با تکنیک های ساخت گران تر و همچنین مواد اولیه بیشتری همراه است، بنابراین گزینه گران تری نیز می باشد.

عمق قاب ها: یکی از نکات مهم تفاوت بین شیشه های دوجداره و سه جداره، عمق واحدهای جداره است که برای نصب در پنجره های موجود مشکل ایجاد می کند. عرض استاندارد یونیت دو جداره 28 میلی متر و اندازه استاندارد یونیت سه جداره 36 میلی متر است. این عمق اضافی در واحد سه جداره به این معنی است که پنجره های سه جداره نمیتوانند به هر سازه ای و هرقابی نصب شوند و باید هنگام ساخت به این تفاوت اندازه توجه کرد.

شیشه ها

در پنجره های دو جداره و سه جداره به علت داشتن یک لایه اضافه فاصله‌های بین شیشه‌ها، مقدار گاز یا پوشش مورد استفاده به عنوان عایق متفاوت است. شیشه اضافی نه تنها نقش خود را در کاهش اتلاف حرارت دارد، بلکه شکاف هوای اضافی نیز به جلوگیری از آلودگی صوتی و انتقال حرارتی کمک می کند زیرا معمولاً با گازهای بی اثر مانند آرگون یا کریپتون پر می شود.

استحکام

وزن پنجره سه جداره بیشتر از پنجره های دو جداره است و پنجره های سه جداره با کیفیت برای تحمل وزن اضافی شیشه طراحی شده اند و تحت تاثیر وزن تغییر شکل یا فرم نمیدهند.

کاربرد های پنجره های دوجداره و سه جداره

ما شیشه سه جداره را برای موارد زیر توصیه می کنیم:

پنجره ها و اتاق های سرد رو به شمال، به دلیل بهره وری انرژی گرمایی استثنایی.

خانه هایی که در معرض آب و هوای سخت قرار دارند مانند مناطق سرد، طوفانی یا در کنار ساحل.

ما شیشه دوجداره را برای موارد زیر توصیه می کنیم:

تعویض پنجره‌های موجود در اتاق‌هایی که رو به شمال نیستند یا در مکان‌های باز

در مکان هایی که سر و صدای کمی وجتفاوت شیشه دو جداره و سه جداره در پنجره : استفاده از انواع شیشه‌های دوجداره و سه جداره، روز به روز در حال گسترش است. امروزه بسیاری از مردم برای شیشه‌های درب و پنجره‌های منازل خود و اکثر ادارات و موسسات از انواع شیشه‌های دوجداره و سه جداره استفاده می‌کنند. این گونه شیشه‌ها به علل و دلایل مختلف از محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کرده است. ولی با این حال، بسیاری از افراد اطلاع دقیقی از تفاوت‌ها و فرق‌های شیشه‌های دوجداره و سه جداره ندارند. در این مقاله به بررسی تفاوت شیشه‌های دوجداره و سه جداره خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

شیشه دوجداره و سه جداره

استفاده از انواع شیشه‌های دوجداره و سه جداره روز به روز بیشتر و رایج تر می‌شود. امروزه اکثریت مردم وقتی به بازسازی و نوسازی منازل خود می‌پردازند و یا مالکان و پیمانکاران که در حال احداث واحدهای مسکونی هستند، از انواع شیشه‌های دوجداره و با سه جداره استفاده می‌کنند. برای تولید انواع شیشه‌های چند جداره از شیشه فلوت استفاده می‌شود. با توجه به نوع تولید این گونه از شیشه ها، می‌توان گفت که شیشه‌های دوجداره از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند.

به جهت مطالعه مقاله کلیک کنید.

استفاده از شیشه‌های دوجداره و سه جداره می‌تواند فوائد و مزایای بسیاری داشته باشد. از جمله مزیت‌ها و فوائدی که شیشه‌های دوجداره و سه جداره در مقایسه با سایر شیشه‌ها به ویژه شیشه‌های معمولی و عادی دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اولین و شاید یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیتی که استفاده از شیشه‌های دوجداره و سه جداره دارد، عایق بودن آن‌ها است. شیشه‌های دوجداره و سه جداره یک عایق بسیار مناسب و عالی در برابر گرما، سرما و حتی سر و صدا می‌باشند. از این رو، با استفاده از این نوع شیشه ها، نه تنها می‌توان آرامش را به دست آورد. بلکه می‌توان از مصرف انرژی که امروزه قیمت‌های آن روز به روز در حال افزایش است، صرفه جویی کرد.

با کیفیت و زیبا بودن

از دیگر مزیت‌ها و امتیازاتی که شیشه‌های دوجداره و سه جداره نسبت به شیشه‌های معمولی دارند، مقاومت و زیبا بودن آن است. این شیشه‌ها بسیار مقاوم تر و با دوام تر از شیشه‌های معمولی هستند و علاوه بر این از زیبایی خاصی برخوردار می‌باشند. بنابراین استفاده از این نوع شیشه‌ها می‌تواند نما و زیبایی خاصی به ساختمان بدهد.

از دیگر مزیت‌ها و امتیازاتی که شیشه‌های دوجداره و سه جداره نسبت به شیشه‌های معمولی دارند، مقاومت و زیبا بودن آن است.

با توجه به این مزیت‌ها و امتیازات و سایر مزایایی که شیشه‌های دوجداره و سه جداره دارند، استفاده از آن‌ها روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. با وجود این که استفاده از شیشه‌های دوجداره و سه جداره روز به روز گسترش پیدا می‌کند و بر تعداد افرادی که از این شیشه‌ها استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. ولی با این حال، هنوز بسیاری از مردم در مورد تفاوت هایی که شیشه‌های دوجداره و سه جداره با هم دارند، آگاهی و اطلاعات دقیقی ندارند.

به همین دلیل، بسیاری از افراد در زمان خرید شیشه‌های دوجداره و سه جداره با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌دانند که کدام نوع از این شیشه‌ها برای ساختمانشان مناسب است. برای انتخاب بهتر و دقیق تر شیشه‌های دوجداره و سه جداره بهتر است، ابتدا با شیشه‌های دوجداره و سه جداره آشنایی اجمالی داشت و سپس به فرق‌ها و تفاوت هایی که میان شیشه‌های دوجداره و سه جداره وجود دارد، پی برد. تنها در این صورت است، که می‌توان بهترین و مناسب ترین نوع شیشه را انتخاب و خریداری کرد.

بیشتر بخوانید:

شیشه‌های دوجداره

شیشه‌های دوجداره از جمله مهم ترین و پرکاربردترین شیشه‌های دوجداره هستند. شیشه‌های دوجداره همان طور که از نامشان پیداست از دوجداره تشکیل شده اند. به عبارت دیگر این شیشه‌ها دارای دو پنل شیشه‌ای است. این دو پنل شیشه‌ای با فاصله‌ای اندک از کم قرار دارند و ما بین آنها گاز آرگون تزریق می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت که شیشه‌های دوجداره از دو لایه شیشه فلوت با فاصله مشخص و تعیین شده به وسیله اسپیسر تشکیل می‌شوند. این نوع از شیشه‌ها از عایق بندی مناسب و بالایی برخوردار هستند و با توجه به کیفیت و مزیت هایی که دارد، دارای قیمت مناسبی است.

شیشه سه جداره

شیشه‌های سه جداره هم از نامشان پیدا هستند. این شیشه‌ها از سه لایه شیشه به جای دو لایه شیشه تشکیل شده اند که همراه به دو عدد اسپیسر است. این نوع از شیشه‌ها از سه شیشه تک جداره به اضافه دو اسپیسر تشکیل می‌شوند. به عبارت دیگر فضای خالی و تهی میان شیشه‌ها به وسیله، اسپیسر ایجاد می‌شود که ما بین آنها گاز آرگون برابر با فشار هوای بیرون تزریق می‌شود. دلیل این که از این نوع از شیشه ها، در مقایسه با شیشه‌های دوجداره، از یک شیشه و جداره مازاد استفاده می‌شود، امکان افزایش عایق بندی با شیشه سوم است.

از این رو، از شیشه‌های سه جداره بیشتر در مناطقی که آب و هوای سردی دارند، استفاده می‌شود. چرا که استفاده از این نوع، شیشه‌ها می‌تواند تا حد بسیار زیادی از هدر رفت حرارت و برودت جلوگیری کند. علاوه بر این به دلیل این که این شیشه ها، سه جداره هستند، امنیت آنها در برابر عوامل بیرونی و خارجی بسیار زیاد است و عایق بندی صوتی عالی نیز دارد.

اولین و مهم ترین تفاوتی که بین شیشه‌های دوجداره و سه جداره وجود دارد، مربوط به تعداد شیشه‌های مورد استفاده در آنها است.

تفاوت شیشه دوجداره و سه جداره

شیشه‌های دوجداره و سه جداره، از جمله مهم ترین و رایج ترین نوع شیشه‌ها می‌باشند. با وجود این که این دو نوع شیشه با هم دیگر شباهت‌های زیادی دارند، ولی با این حال، تفاوت هایی آنها از هم دیگر نیز بسیار است. از این رو، لازم است، در زمان خرید و استفاده به تفاوت‌های موجود میان شیشه‌های دوجداره و سه جداره دقت کرد و با شناخت دقیق و کامل اقدام به خرید آن نمود. از جمله تفاوت هایی که بین شیشه‌های دوجداره و سه جداره وجود دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعداد جداره ها

اولین و مهم ترین تفاوتی که بین شیشه‌های دوجداره و سه جداره وجود دارد، مربوط به تعداد شیشه‌های مورد استفاده در آنها است. شیشه‌های دوجداره دارای دو شیشه فلوت می‌باشند. در حالی که شیشه‌های سه جداره از سه شیشه فلوت تشکیل می‌شود. بنابراین شیشه‌های سه جداره، یک جداره از شیشه دوجداره، شیشه و جداره بیشتری دارد.

عایق صوت

با وجود این که هر دو نوع شیشه دوجداره و سه جداره از خصوصیت و ویژگی عایق بودن برخوردار هستند. ولی با این حال، باید گفت که شیشه‌های سه جداره به دلیل برخورداری از یک جداره بیشتر نسبت به شیشه‌های دوجداره از میزان عایق بندی بیشتر و بهتری در مقایسه با شیشه‌های دوجداره دارند. این شیشه‌ها به بهترین صورت می‌توانند در برابر گرما، سرما و سر و صدا عایق باشند.

کاربرد و استفاده شیشه‌های دوجداره و سه جداره مشابه هم و یکسان است.

محل استفاده

با وجود این که کاربرد و استفاده شیشه‌های و سه جداره مشابه هم و یکسان است. ولی با این حال، باید گفت که شیشه‌های سه جداره به دلیل این که از یک جداره بیشتر برخوردار هستند، از میزان عایق بندی بالایی برخوردارند. از این رو، از این نوع شیشه ها، بیشتر در مناطقی که آلودگی بیشتری وجود دارد، استفاده می‌شود. به ویژه این که در در مناطق صنعتی که میزان آلودگی صوتی در آن بسیار بالا است، استفاده از شیشه‌های سه جداره در مقایسه با شیشه‌های دوجداره بیشتر است.

آشنایی |آلودگی صوتی |استاندارد

عایق دما

از دیگر تفاوت هایی که میان شیشه دوجداره و سه جداره وجود دارد، عایق دما است. با وجود این که هر دو نوع این شیشه‌ها از خصوصیت و ویژگی عایق دما بودن برخوردارند. ولی با این حال، میزان عایق بودن شیشه دوجداره و سه جداره با هم دیگر فرق می‌کند. شیشه‌های سه جداره در مقایسه با شیشه‌های دوجداره به نسبت حداقل ۴۰ درصد بیشتر عایق دارد.

عایق گرد و غبار

از دیگر خصوصیاتی شیشه‌های چند جداره دارند، عایق بودن آن‌ها در برابر گرد و غبار است. به ویژه امروزه که گرد و غبار و آلودگی و ریزگردها یکی از مهم ترین مشکلات مربوط در بسیاری از مناطق کشور است، استفاده از این نوع شیشه‌ها چند جداره می‌تواند بهترین انتخاب باشد. به ویژه این که از پروفیل یو پی وی سی در این شیشه‌ها استفاده شود. در این صورت همه این نوع از شیشه‌ها ایزوله شده و در برابر گرد و غبار عایق می‌شوند. ولی باید گفت که میزان و درجه عایق بندی شیشه سه جداره در مقایسه با شیشه دوجداره به میزان زیادی فرق می‌کند و بیشتر است.

میزان و درجه عایق بندی شیشه سه جداره در مقایسه با شیشه دوجداره به میزان زیادی فرق می‌کند و بیشتر است.

ضخامت شیشه ها

قبل از هر چیزی باید، گفت که شیشه‌های چند جداره از ضخامت قابل توجهی برخوردارند. این موضوع را می‌توان با یک  مشاهده ساده هم به دست آورد. ولی با این حال، باید گفت که بین شیشه‌های دوجداره و سه جداره از لحاظ ضخامت شیشه‌های تفاوت هایی وجود دارد. شیشه‌های دوجداره، معمولا دارای ضخامت با ۴ و ۶ می‌باشد. این در حالی است که شیشه‌های سه جداره علاوه بر داشتن این دو نوع از ضخامت، دارای ضخامت نوع سومی نیز می‌باشند یعنی یک شیشه با ضخامت ۴، شیشه وسط با ضخامت ۶ و شیشه سوم با ضخامت ۴ می‌باشد. از این رو، داشتن یک شیشه با ضخامت ۴ ما بین آن‌ها تفاوت ایجاد کرده است.

داشتن امنیت بیشتر

با وجود این که شیشه‌های چند جداره به طور کلی از امنیت بالایی برخوردار هستند. ولی با این حال، باید به این نکته اشاره کرد، که شیشه‌های سه جداره به دلیل داشتن یک جداره مازاد و بیشتر نسبت به شیشه‌های دوجداره، در مقایسه با عوامل بیرونی از مقاومت و امنیت بیشتری برخوردار می‌باشد.

قیمت

از دیگر تفاوت‌ها و فرق هایی که ما بین شیشه‌های دوجداره و سه جداره وجود دارد، باید به قیمت آن‌ها اشاره کرد. شیشه‌های سه جداره در مقایسه با شیشه‌های دوجداره به علل و دلایل مختلف از قیمت گران تری برخوردارند. اولین و مهم ترین نکته‌ای که موجب ایجاد تفاوت در قیمت‌های شیشه دوجداره و چند جداره شده است، به استفاده یک جداره بیشتر در شیشه سه جداره می‌توان اشاره کرد. علاوه بر این میزان و برخورداری از خاصیت عایق بیشتر سبب ایجاد تفاوت در شیشه‌های دوجداره و سه جداره شده است.

نمایندگی هافمن، که از برترین برندها در ساخت پنجره است، آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

 

نمایش بیشتر