اخبار بین المللی

حکم بازداشت نتانیاهو در آستانه صدور

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از احتمال صدور حکم بازداشت توسط دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه به دلیل عملیات نظامی در نوار غزه به شدت نگران است.

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع گزارش داد که نتانیاهو در روز‌های اخیر تلاش زیادی برای جلوگیری از چنین تحولی انجام داده است.

به ویژه، گفته می‌شود که او مکالمات تلفنی متعددی در تلاش برای دستیابی به هر گونه نتیجه مثبت در مورد این موضوع، از جمله فشار غیرمستقیم بر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا داشته است.

بر اساس آنچه این روزنامه گزارش داده احتمالا صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری علیه نتانیاهو فقط مساله زمان باشد.

علاوه بر این، بر اساس فرض این روزنامه، با توجه به ادامه اقدامات نظامی در نوار غزه، دادگاه لاهه ممکن است یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اشغالگران را نیز در فهرست افراد تحت تعقیب قرار دهد.

نتانیاهو پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای رسمی در خصوص اقدامات احتمالی دیوان بین‌المللی کیفری علیه اسرائیل تاکید کرد که اجازه نمی‌دهد این نهاد برای «تضعیف حق مسلم اسرائیل برای دفاع از خود» اقدام کند.

به ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تهدید به دستگیری پرسنل و مقامات نظامی در «تن‌ها دموکراسی در خاورمیانه» که اسرائیلی‌ها خود را نماینده آن می‌دانند، «سابقه خطرناکی» در مقیاس جهانی ایجاد خواهد کرد.

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» با انتقاد از نتانیاهو، او را «استاد شکست در عرصه‌های مختلف» توصیف و به شکست او در سطوح امنیتی، دیپلماسی و اقتصادی اشاره کرده است.

این روزنامه نوشته است که پس از این روز‌های طولانی نبرد، اولویت دولت باید بازگشت اسرای اسرائیلی از غزه باشد، حتی به قیمت آتش‌بس، یا آزادی هزاران اسیر فلسطینی یا رویای «براندازی حماس».

نمایش بیشتر

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.