خرید تضمینی گندم ۲.۳ میلیون تن نسبت به سال گذشته افزایش یافت

سعید راد |علم |فناوری

مدیرعامل شرکت بازگانی دولتی ایران گفت: خریدتضمینی گندم با بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن افزایش نسبت به سال گذشته به مرز ۹ میلیون تن رسیده است، گفت: این میزان گندم در قالب یک میلیون و ۶۹۹ هزار محموله از ۶۱۵ هزار کشاورز در سراسر کشور خریداری شده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید سعید راد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۸ میلیون و ۹۳۴ هزار تن گندم خریداری شده، در صورتی که سال گذشته تا همین زمان، ۶ میلیون و ۶۰۹ هزارتن گندم خریداری شده بود، افزود: خرید گندم در ۴.۵ ماه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از رشدی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تن برخوردار بوده است.

مدیرعامل شرکت بازگانی دولتی ایران اظهارداشت: میزان خرید گندم در استان خوزستان یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن، استان فارس نزدیک به یک میلیون تن، استان‌های کردستان و کرمانشاه در مجموع بیش از ۱.۵ میلیون تن و استان‌های گلستان و آذربایجان غربی در مجموع بیش از یک میلیون تن بوده است.

وی تصریح کرد: پس از این ۶ استان به ترتیب در هر یک از استان‌های لرستان، خراسان رضوی، همدان و ایلام بین ۳۰۰ هزار تا نیم میلیون تن گندم خریداری شده است.

راد با بیان اینکه رشد خرید گندم در فارس بیش از ۵۰۰ هزارتن، خوزستان ۳۶۰ هزار تن، کرمانشاه ۲۸۰ هزار تن و کردستان ۲۷۰ هزار تن بوده است، گفت: بعد از این ۴ استان، به ترتیب هر یک از استان‌های لرستان، ایلام، آذربایجان غربی و بوشهر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تن رشد خرید گندم داشته‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام خرید ۱۳۴ هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ تا ۹۶ درصد از مطالبات کشاورزان ۱۰ استان و ۵۰ تا ۶۹ درصد از مطالبات کشاورزان ۷ استان دیگر، بابت تحویل گندم پرداخت شده و پیگیری واریز مابقی طلب این کشاورزان نیز به صورت شبانه روزی در جریان است.

خروج از نسخه موبایل