اخبار همه جانبهکسب و کار ایرانی

راه های افزایش انرژی برای درس خواندن

مطالعات نشان می دهد که توانایی یادگیری تأثیر بسزایی بر یادگیری دارد. اگر انرژی کافی نداشته باشید، نمی توانید روی مطالعه تمرکز کنید و زود خسته می شوید. از دست دادن انرژی در هر دو جنبه جسمی و ذهنی رخ می دهد. اگر کمتر از یک ماه قدرت کاهش یابد، بدن ضعیف می شود. از سوی دیگر، اگر بیش از سه ماه انرژی ندارید، می تواند نشانه ای از فرسودگی ذهنی باشد. از طریق این تفاسیر می دانیم که کمبود انرژی می تواند به طور جدی بر ذهن و بدن تأثیر بگذارد. در این مقاله، قرار شد در این مورد بحث شود. پس تا آخر با راهنمایی های محمدرضا پوردستمالچی مشاوره کنکور همراه باشید.

راه های افزایش انرژی مورد نیاز برای مطالعه

بسیاری از دانش آموزان در طول روز خواب آلودگی و در شب اختلالات خواب را تجربه می کنند. این مشکل می تواند اثرات منفی داشته باشد، از جمله:

امتیاز پایین بگیرید

افزایش احتمال افت تحصیلی

یادگیری بد

ماننا تغییر کرد

نسل کنونی دانش‌آموزان مشغول مدرسه، وظایف خانوادگی، فعالیت‌های فوق برنامه و ورزش هستند. وقت گذاشتن برای انجام این کارها ضروری است، در نتیجه برخی از آنها زمان خواب آنها را به خطر می اندازد و منجر به خستگی و کمبود انرژی می شود. در ادامه راه هایی برای گرفتن انرژی بیشتر را به شما آموزش می دهیم.

هر روز 8 ساعت بخوابید

مطالعه ساعت های طولانی و استفاده از کافئین برای بیدار ماندن تمام شب و مطالعه، برنامه بلندمدت خوبی برای موفقیت در مدرسه نیست. نوجوانان زیر 18 سال باید 8 تا 10 ساعت در شب بخوابند که این میزان برای بزرگسالان 7 تا 8 ساعت است.

بیشتر تنظیم خواب مربوط به ریتم شبانه روزی است که تحت تأثیر نور و تاریکی محیط است. علاوه بر این، هر تغییری در سلامتی شما تاثیر قابل توجهی بر سایر جنبه های زندگی شما خواهد داشت. ریتم شبانه روزی بر چرخه خواب و بیداری، ترشح هورمون، دمای بدن، عادات غذایی، هضم و سایر عملکردهای اساسی بدن تأثیر می گذارد.

با یک استراحت شبانه خوب، آمادگی بیشتری برای رویارویی با هر چیزی که فردا برایتان پیش می آید، خواهید داشت. مطالعه یا کار طولانی مدت باعث خواب بد دانش آموزان می شود. این باعث می شود که آنها در طول روز احساس خواب آلودگی، بی قراری و خستگی کنند و تمرکز کمتری روی امتحان یا تصمیم گیری داشته باشند.

مهارت های مدیریت زمان را توسعه دهید

دانش‌آموزانی که مدیریت زمان مؤثری دارند، می‌توانند در زمان کمتری کارهای بیشتری انجام دهند، زیرا حواسشان پرت نمی‌شود و به جای اتلاف وقت روی کارهای بی‌ربط، روی کارهای مهم تمرکز می‌کنند. مدیریت زمان باعث افزایش انرژی برای مطالعه و کاهش استرس می شود. همچنین احساس موفقیت ناشی از دستیابی به اهداف می تواند به رفاه روانی آنها کمک کند.

علاوه بر این، دانش آموزان می توانند با استفاده حداکثری از زمان خود به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کنند و با حفظ برنامه های خود و یافتن زمان بیشتر برای سایر علایق مانند ورزش، موسیقی و سایر سرگرمی ها، روحیه خود را بهبود بخشند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در مدیریت زمان کمک می کند:

وظایف خود را اولویت بندی کنید و اهداف خود را تعیین کنید.

فهرستی از کارها تهیه کنید.

از انجام چند وظیفه ای خودداری کنید.

استراحت کنید، اما از آن نهایت استفاده را ببرید.

برخی از کارهای غیر ضروری را به دیگران محول کنید و در صورت لزوم از دیگران کمک بخواهید.

روزانه ورزش کنید تا انرژی خود را برای کار افزایش دهید

سلامت روحی و جسمی خود را با ورزش افزایش دهید! تحقیقات نشان داده است که دانش آموزان فعال بدنی می توانند استرس روزانه را تا 20 درصد کاهش دهند. ورزش منظم روزانه می تواند مفید باشد. به علاوه، ورزش صبحگاهی می تواند شما را در چارچوب ذهنی مناسبی برای بقیه روز قرار دهد. بنابراین اگر زود بیدار هستید، ورزش را به برنامه صبحگاهی خود اضافه کنید.

ورزش مفید است زیرا:

شما را تناسب اندام نگه می دارد و از افزایش وزن جلوگیری می کند.

به شما کمک می کند تا شب بهتر بخوابید.

دقت و عملکرد تحصیلی شما را افزایش می دهد.

این را می توان به عنوان یک روال حتی بعد از مدرسه ادامه داد.

شما را سالم نگه می دارد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند.

اضطراب شما را کاهش می دهد.

وقفه بین مطالعه را جدی بگیرید

دانش آموزان اغلب اهمیت وقفه های مطالعه را نادیده می گیرند. باید بین انجام تکالیف استراحت کنید تا استراحت کنید. زیرا این استراحت به مغز شما فرصت ریکاوری می دهد و منجر به افزایش انرژی و شادابی ذهن شما می شود. استراحتی که در آن می توانید کارهای سرگرم کننده ای مانند آشپزی، گوش دادن به موسیقی یا گپ زدن با دوستان انجام دهید، به شما انگیزه می دهد تا تحصیلات خود را با انرژی بیشتری به پایان برسانید.

تمرکز بیش از حد بر روی مطالعه می تواند منجر به کسالت شود. بنابراین قطع مطالعه می تواند از این عارضه خطرناک جلوگیری کرده و به حفظ تمرکز کمک کند. یکی از راه هایی که او در بین درس ها استراحت می کند، فعالیت بدنی در آن زمان است. یعنی می توانید اتاق یا مدرسه خود را ترک کنید تا هوای تازه نفس بکشید، قدم بزنید و از درختان یا فضای سبز اطراف لذت ببرید. همچنین می‌توانید تمرینات ساده‌ای مانند کشش، پلانکینگ، اسکات یا کرانچ را در زمان استراحت انجام دهید.

مدیتیشن کنید تا انرژی خود را برای مطالعه افزایش دهید

با تمرکز بر لحظه حال، مدیتیشن می تواند باعث آرامش شود و به شما این امکان را می دهد که عمیقاً به اطراف خود گوش دهید و معجزات کوچکی را که در طول روز تجربه می کنید احساس کنید. پذیرش آنچه اتفاق می افتد به شما این امکان را می دهد که هدفمندتر و کمتر مضطرب باشید. علاوه بر این، حافظه را تقویت می کند و صبر را توسعه می دهد. مدیتیشن به شما آرامش درونی می دهد و به شما اجازه می دهد انرژی خود را ذخیره کنید و بدبختی کوچکی را که در طول روز برای شما اتفاق افتاده فراموش کنید.

مدیتیشن می تواند زندگی شخصی و حرفه ای شما را تحت تاثیر قرار دهد. تمرین این تمرین به دانش آموزان کمک می کند تا بهتر یاد بگیرند، مطالب درسی را در طول امتحانات بهتر به خاطر بسپارند و استرس را در شرایط سخت کاهش دهند. مدیتیشن به تلاش زیادی نیاز ندارد، اما فواید آن بسیار است!

از کافئین در حد اعتدال استفاده کنید

نوشیدنی های انرژی زا برای افزایش قدرت مطالعه در بین دانش آموزان بسیار محبوب است. اما می توانند اثرات منفی بر بدن داشته باشند و خواب شما را مختل کنند. اگر بین ساعت 9 تا 11 شب نیاز به مطالعه دارید، نوشیدنی کافئین دار خود را حداقل 3 تا 4 ساعت قبل از رفتن به رختخواب بنوشید. نوشیدن مقدار نامناسب کافئین می تواند شما را در طول خواب بیدار نگه دارد. یک قانون کلی این است که مصرف حدود 50 میلی گرم کافئین شما را برای یک ساعت بیشتر بیدار نگه می دارد. بنابراین، اگر 100 میلی گرم کافئین می نوشید، بهتر است آن را یک یا دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب بنوشید. اما 300 میلی گرم کافئین موجود در یک نوشیدنی انرژی زا می تواند خواب شما را مختل کند.

آموزش |استرس |انتظار

به موسیقی هیجان انگیز گوش دهید

برخی از دانش آموزان هنگام مطالعه از گوش دادن به موسیقی خوب لذت می برند زیرا آنها را بیدار، هوشیار و متمرکز نگه می دارد. گوش دادن به موسیقی در سالنی پر از دانش آموزان با صدای بلند می تواند درمان موثری باشد. یک آلبوم متوسط ​​خوب می تواند صدای پیامک های مداوم هم اتاقی شما را خفه کند.

بهترین غذا برای افزایش انرژی برای مطالعه

طبق تحقیقات، سلامت عاطفی و جسمی به طور کلی با عملکرد تحصیلی بهتر مرتبط است و منجر به فرار از مدرسه کمتر، کاهش خطر رفتارهای ضد اجتماعی، تمرکز بهتر و نمرات بالاتر آزمون می شود.

ایده های زیر ممکن است برای تغذیه سالم مفید باشد:

وعده های غذایی خود را متعادل کنید

حداقل سه گروه غذایی باید مصرف شود تا از تغذیه و انرژی کافی برای یادگیری اطمینان حاصل شود. مصرف روزانه انواع لبنیات، میوه ها، غلات، پروتئین های سالم و سبزیجات بسیار مهم است. علاوه بر این، باید از رژیم های غذایی سرشار از چربی، شکر و نمک خودداری کرد. شما باید از خوردن گوشت های چرب خودداری کنید یا آنها را در مقادیر کم مصرف کنید. بهتر است از روغن‌های گیاهی مانند سویا یا کانولا خودداری کنید، زیرا این روغن‌ها متابولیسم سلول‌های شما را کند می‌کنند.

آب بنوشید

بدن شما باید به اندازه کافی هیدراته شود تا سالم بماند. مهم نیست چقدر تشنه هستید، نیاز به آب را نادیده نگیرید. انتظار برای تشنگی به این معنی است که بدن شما دچار کم آبی می شود.

شیر را فراموش نکنید

محصولات لبنی حاوی کلسیم و سایر مواد مغذی ضروری برای بدن انسان هستند. می توانید شیر یا ماست را به غذا اضافه کنید اما بهتر است نوع کم چرب آن را انتخاب کنید. اگر شیر گاو نمی خورید، شیر سویا یا بادام جایگزین های خوبی هستند.

برنامه منظمی داشته باشید

سه وعده غذایی و میان وعده در روز بخورید تا متابولیسم و ​​سطح انرژی خود را برای مطالعه فعال و ثابت نگه دارید. برای وعده های غذایی خود به خصوص صبحانه برنامه ریزی کنید. میوه، آجیل و گرانولا میان وعده های خوبی هستند.

برچسب حقایق تغذیه را بخوانید.

اطلاعات تغذیه ای روی برچسب حقایق تغذیه ای غذاها را بررسی کنید تا ببینید هر ماده غذایی حاوی چه تعداد مواد مغذی است. این اعداد به شما می گویند که چه مقدار نمک و چربی مصرف می کنید و می توانند اطلاعاتی در مورد ویتامین ها و مکمل هایی که مصرف می کنید به شما بدهد. این برچسب ها به شما کمک می کنند تا بفهمید محتوای کالری یک وعده غذایی چقدر انرژی کارآمد است.

از بشقاب های کوچک استفاده کنید

اگر این توصیه را رعایت نکنید، ممکن است در بشقاب های بزرگتر پرخوری کنید. با پرهیز از بشقاب ها و لیوان های بزرگ، موقعیت بهتری خواهید داشت و به میزان مناسب غذا می خورید.

انگیزه یادگیری

انگیزه نقش مهمی در یادگیری دارد و بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر می گذارد. هر چه دانش آموزان انگیزه بیشتری برای یادگیری داشته باشند، بیشتر سعی می کنند از منابع مختلف بیاموزند. آنها فقط پاسخ یک سوال را نمی گیرند یا به مفاهیم درس تسلط پیدا نمی کنند و به دلیل نظرات متفاوتشان از گرفتن نمره های پایین تر نمی ترسند. این دانش آموزان از چالش های دوره لذت می برند و سوالات عمیق و عمیقی می پرسند.

دانش آموزان برای مطالعه موثر به انرژی کافی نیاز دارند. راه های زیادی برای به دست آوردن انرژی لازم برای مطالعه وجود دارد. خواب کافی، مدیریت زمان، ورزش منظم، گوش دادن به موسیقی مناسب، رژیم غذایی سالم و بسیاری موارد دیگر می تواند انرژی مورد نیاز برای مطالعه موثر را تامین کند. با استفاده از نکات ذکر شده در این مقاله می توانید پیشرفت تحصیلی چشمگیری داشته باشید.

نمایش بیشتر